در هر حال برای هر سرمایه‌گذاری، استفاده از مشاورانی که جواب سئوال‌ها را می‌دانند یا قادرند جواب آنها را به راحتی بدست آورند الزامی است
خانه‌های کلنگی اصطلاحاً به خانه‌هایی اطلاق می‌شود که فقط به خاطر زمین آنها خرید و فروش می‌شوند و خریداران علاقه‌ای به ساختمان آنها ندارند، اگرچه شخصا به کاراکتر برخى خانه‌هاى قديمى بسيار علاقمند هستم و بسيارى از مشترى‌هاى ما زندگى در آنها را حتى اگر کف خانه " جير جير" کند! و بوى کهنگى بدهد مطلوب مى‌دانند و معتقد هستند با انجام کمى نوسازى مى‌توان جنبه‌هاى نوستالژيک آنرا حفظ و نگهدارى و با هرس درخت‌هاى تنومند اطراف آن زيبايى آنرا دو چندان کرد اما وقتى پاى پول وسط باشد نه شهردارى به سليقه شخصى من و شما کارى دارد نه سرمايه‌گذاران محترم ملک، که البته محصول کارشان مورد پسند خريدارانى است که خواهان خانه‌اى مدرن، شيک وامروزى هستند. بنابراين خان‌هاى قديمى خراب مى‌شوند، زمين‌هايشان اگر قابل تفکيک باشد که چه بهتر! و اگر از نظر شهردارى قابل تفکيک نباشد بهرحال خانه‌ای نوساز روی آن بنا می‌شود. این مقوله برای بسیاری از سرمایه‌گذاران مسکن، جذاب است ولی ده‌ها سئوال و نکته در این زمینه برای سرمایه‌گذاران غیر حرفه‌ای ملک وجود دارد.

اصولاً انگیزه یک سرمایه‌گذار مسکن برای خرید خانه کلنگی و ساختن خانه‌ای نو چیست؟ و در کدام مناطق انجام مى‌شود؟
این عمل در محله‌هایی که سال‌هاست ساخته شده و دارای قدمت و سابقه ای طولانی‌ست متداول است، محله‌هایی که در آن درختان کهنسال حکایت از تاریخی بودن و عمر طولانی محل دارد و عموماً نزدیکی به مرکز شهر، مدارس خوب، خطوط راه آهن شهری، اتوبوسرانی و بزرگراه‌ها از خصوصیات آنست. زندگی در این محله‌ها، جاذبه‌هایی دارد ولی افسوس که خانه‌ها قدیمی هستند و دیگر عمرشان را کرده‌اند و چنگی به دل خریداران پولدار نمی‌زنند و ماجرا از همین جا شروع می‌شود، بساز و بفروش‌ها دست بکار می‌شوند، خانه‌های قدیمی را خراب می‌کنند و خانه‌های نو می‌سازند تا دل خریداران پولدار را بدست آورند. حالا زندگی در این محله‌ها واقعاً جذابیت پیدا می‌کند. ناگهان قیمت خانه‌های کلنگی بالا می‌رود و محله‌ کم کم تغییر شکل می‌دهد. با ساخته شدن هر خانه نو، تلنگری به بافت فرهنگی و تاریخی محل زده می‌شود. حالا انگار خانه‌های شیک و آخرین مدل به خانه‌های قدیمی فخر می‌فروشند. آخرین مقاومت‌ها در هم شکسته می‌شود و بافت قدیمی محل کم کم بوسیله سرمایه‌گذاران حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای بلعیده می‌شود. خوب، کاری نمی‌شود کرد‌، جلوی نوسازی را که نمی‌شود گرفت.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
حداقل سه تا از این محل‌ها برای جامعه ایرانی تورنتو بسیار شناخته شده هستند. حد فاصل خیابان‌های فینچ و شپرد در امتداد خیابان یانگ و دیگری در اطراف Avenue Rd  ، اطراف خيابان يورک‌ميلز هم براى اين منظور بسيار مورد استفاده قرار گرفته است، اما اخيرا اين قبيل نوسازى به تمام نقاط کلانشهر تورنتو از جمله ريچموندهيل، آرورا و نيومارکت هر جايى که زمين خوب با قيمت مناسب پيدا شود سرايت پيدا کرده است. از جمله هفته پيش در نيومارکت يک خانه يک طبقه نوساز در يک محله قديمى را با يکى از مشتريان مى‌ديديم که از نظر زيبايى و طراحى فوق‌العاده بود، اين خانه گران‌قيمت و فوق‌العاده شيک روى زمين يک خانه قديمى که در بازار راکد سال گذشته فروش رفته بود بِنَا شده و ديدن آن در يک محل قديمى ولى با کاراکتر نيومارکت واقعا غير منتظره بود، اين قبيل ساخت وساز که بدنبال رکود دو سال اخير کاهش يافته بود با توجه به رونق روزافزون بازارملک تورنتو دوباره سرمايه‌گذاران و سازندگان را به تکاپو خواهد انداخت و کارگران و صنعتگران اين رشته را دوباره شاغل خواهد کرد.  همانطور که قبلاً هم عرض کردم، سئوالات بی‌شماری برای سرمایه‌گذاران غیر‌حرفه‌ای که قصد دارند این نوسازی را برای استفاده شخصی انجام دهند، وجود دارد. مثلاً چطور می‌توان خانه کلنگی را که احتمالاً با وام بانک خریداری شده است ویران کرد، بدون اینکه وام‌دهنده مدعی شود؟ یا اینکه برای ساختن خانه نوساز چطور باید تقاضای وام کرد؟ اما يک پرسش مهمتر براى خريدارانى که طرفدار املاک مدرن هستند اينست که فرضا در محله‌اى مثل ويلوديل آيا در حال حاضر که قيمت‌ها هنوز تحت تاثير رکود سال‌هاى اخير است خريد خانه کلنگى و ساخت خانه جديد روى آن با صرفه‌تر است يا خريد يکى از خانه‌هاى نوساز که سرمايه‌گذار ديگرى به اتمام رسانده و مدت‌هاست منتظر يک خريدار خوش‌سليقه است؟
شما تنها با کمک يک مشاور املاک حرفه‌اى و مطلع که به موضوع احاطه کامل داشته باشد مى‌توانيد جوابى براى اين پرسش‌ها پيدا کنيد واقعا کدامیک سرمایه‌گذاری بهتریست؟ خرید خانه کلنگی به منظور احداث یک خانه نوساز یا اصولاً خرید آن خانه نوساز حاضر و آماده با احتساب دوندگی‌ها و خرج‌هایی که برای احداث آن شده است؟ توجه شما را به این نکته جلب می‌کنم که فروشنده خانه نوساز، احتمالاً انگیزه‌ای قوی برای فروش دارد، چون هم تحت فشار بدهکاریست و هم قصد چرخش سرمایه‌اش را دارد، در صورتیکه فروشنده خانه کلنگی، منتظر دریافت یک پیشنهاد عالی می‌ماند و عجله‌ای هم برای فروش ندارد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در هر حال برای هر سرمایه‌گذاری، استفاده از مشاورانی که جواب سئوال‌ها را می‌دانند یا قادرند جواب آنها را به راحتی بدست آورند الزامی است. چنانچه تمایل داشته باشید می‌توانید سئوالات و تجربیات خود را در این زمینه با من در میان بگذارید و يا از تجربيات من براى خريد خود استفاده کنيد، منتظر تماس شما هستم.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, November 13, 2019 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به