كاندو كه ارزانترين بخش بازار مسكن بود از دست قشر كم در آمد خارج شد، اجاره‌ها روز به روز بالاتر رفت و قيمت كاندو برخلاف ساير انواع ملک ‌روز به روز افزايش پيدا كرد‌
خانه‌هاى ويلايى‌، "ديتچد" يا مستقل در كلانشهر تورنتو با ٣٩٤١ واحد فروش در ماه جولاى رشد چشمگيرى از نظر تعداد نشان داد كه ٢٩ درصد از ماه مشابه سال گذشته بالاتر بود. مناطق يورک و دورهام بيشترين افزايش فروش در حد ٤٤ در‌صد داشته‌اند‌، منطقه يورک در شمال تورنتو شامل ريچموند‌هيل‌، وان، ماركام، آرورا‌، نيوماركت ... مى‌شود و منطقه دورهام در شرق تورنتو شهر‌هاى ایجکس‌، ويتبى‌، پيكرينگ...را در بر مى‌گيرد. در شهر تورنتو ٢٩ در‌صد و در منطقه پيل شامل می‌سی‌ساگا، كالدون و برمپتون نيز ٢١ درصد بيشتر از جولاى پارسال خانه ويلايى به فروش رسيده است. در واقع پس از دو سال نه چندان مطلوب براى خانه‌هاى ديتچد، فروش اين قبيل خانه‌ها در ماه آگوست از فروش متوسط ده سال اخير بالاتر رفت. دوستانى كه گزارشات ما را با دقت بيشترى مطالعه مى‌كنند مى‌پرسند با وجود چنين تقاضاى بالايى براى اين نوع خانه پس چرا آمار، حاكى از كاهش قيمت اين كالا است. اگرچه اين كاهش قيمت كمتر از يک در صد است ولى هنوز با وجود چنين افزايشى در فروش پس كاهش قيمت چه توجيهى دارد؟ جواب اين پرسش اولا در قدرت خريد مصرف‌كننده است كه بخشى از خريداران را تشكيل مى‌دهند به علاوه قيمت خانه‌هاى گران قيمت و لوكس واقعا پايين‌تر آمده است و در نتيجه هنگام معدل‌گيرى قيمت متوسط را پايين مى‌آورند. در مناطقى كه قيمت خانه‌هاى ويلايى كمتر است مانند مناطق دورهام، پيل و هالتون قيمت متوسط اين نوع خانه افزايش داشته اما در منطقه يورک ٣ در‌صد و در شهر تورنتو كه قيمت‌ها بالاتر است ٩ در صد كاهش قيمت وجود داشته است، بنابراين فارغ از نوع سرپناه، هر چه قيمت ملک پايين‌تر باشد تقاضا براى خريد بيشتر است و افزايش قيمت آن بيشتر بوده است از طرف ديگر كاندو آپارتمان و خانه‌هاى رديفى كه معمولا در طيف قيمتى پايين‌ترى هستند بيشترين تقاضا و بيشترين افزايش قيمت را داشته‌اند.

در اوائل سال ٢.١٧ از هر كدام از همكاران مى‌پرسيديد كه چه نوع خانه‌اى شانس افزايش قيمت بيشترى در آينده دارد بدون ترديد به شما جواب مى‌دادند خانه ديتچد و به همين دليل بود كه تقاضا براى چنين خانه‌هايى به حدى رسيد كه اصلا خريد آن بدون رقابت شديد با ساير خريداران امكان‌پذير نبود. خانه ديتچد عملا پيدا نمى‌شد و در بعضى مناطق به محض آشكار شدن چنين خانه‌اى در بازار‌، خريدارانى كه گاهى حتى خانه را نديده بودند آفر‌ها را بدون شرط وام و بازرسى ملک با قيمتى بسيار بالاتر از قيمت مطالبه شده براى فروشنده مى‌فرستادند بطوري‌كه فروشنده نگران مى‌شد كه اگر خانه‌اش را بفروشد در چنين شرايطى ديگر قادر به خريد نيست. براى همين بسيارى از فروشندگان قبل از اينكه ملک را براى فروش بگذارند ابتدا خانه‌اى مى‌خريدند تا با خيال راحت و با قيمتى عالى ملک خود را بفروشند‌، بالاخره دولت براى پايان دادن به اين اوضاع دخالت كرد وبا وضع ماليات پانزده درصدى براى خريداران خارجى سرمايه‌هاى سرگردان در بخش مسكن از خانه‌هاى ديتچد دور شد تا خانه ارزان شود و در دسترس عموم قرار گيرد اما بسيارى از فروشندگانى كه ابتدا خانه خريده بودند و با افت قيمت ناگهانى مواجه شدند دچار دردسر و ضرر سنگينى شدند كه خود داستان جداگانه‌اى دارد. بازار خانه‌هاى گران قيمت از سكه افتاد و سرمايه‌ها روانه ارزانترين بخش بازار يعنى كاندو آپارتمان شد. براى سرمايه‌گذاران بهتر شد زیرا ديگر لازم نبود ميليون‌ها دلار را صرف خانه ديتچد كنند و آن را به اميد افزايش قيمت، خالى نگه دارند تا در زمان لازم بتوانند آنرا بفروشند بلكه با همان سرمايه مى‌توانستند چندين كاندو خريدارى كنند و آنها را به قيمت‌هاى عالى اجاره دهند.

كاندو كه ارزانترين بخش بازار مسكن بود از دست قشر كم در آمد خارج شد، اجاره‌ها روز به روز بالاتر رفت و قيمت كاندو برخلاف ساير انواع ملک ‌روز به روز افزايش پيدا كرد‌. برج‌سازى دوباره رونق گرفت و ميلياردها دلار براى پيش‌خريد كاندو در حساب‌هاى بيلدرها پارک شد حالا اگر بپرسيد كدام بخش مسكن براى سرمايه‌گذارى از همه جذابتر است بسيارى از همكاران جواب خواهند داد كاندو، اما با افزايش قيمت كاندو و كاهش ساير انواع ملک كم‌كم انتخاب بين كاندو و خانه‌هاى رديفى مشكل شد و معاملات خانه‌هاى رديفى هم رونق گرفت و بازار خانه‌هاى ارزانتر گرم شد اكنون آهسته آهسته نوبت رونق بازار خانه‌هاى ديتچد شده است‌، اكنون خريد خانه‌هاى ديتچد در بسيارى از مناطق كلانشهر تورنتو در مقايسه با قيمت بالاى كاندو توجيه‌پذير است، ولى آن دسته از خانه‌هاى ديتچد كه در مناطق ارزانترى هستند بهتر فروش مى‌روند و خانه‌هاى لوكس هنوز بازار خوبى ندارند. در شهر تورنتو (مركز شهر) علاوه بر اينكه خانه‌ها گران هستند هزينه انجام معامله هم فعلا بالاتر از مناطق حومه تورنتو است كه شايد دليل عمده كاهش قيمت در اين شهر باشد. اگرچه همواره داشتن ملک و زمين در داخل شهر تورنتو براى سرمايه‌گذاران جذاب بوده است و اين كاهش قطعا موقتی‌ست اما آنچه هرگز در بازار ملک تورنتو تغيير نكرده است "تغيير" است‌، اگر از من بپرسيد حالا خريد كدام ملک بهتر است بايد عرض كنم يک نسخه عمومى وجود ندارد شرايط هر خريدارى با خريدار ديگر متفاوت است و جواب اين پرسش را با بررسى شرايط مشترى كه ممكنست مصرف‌كننده نهايى باشد يا سرمايه‌گذار مى‌توانيم پيدا كنيم.

اينكه شما با چه هدفى خريد مى‌كنيد و اوضاع مالى شما چگونه است مهمترين عواملى هستند كه بايد بررسى شوند. خريد و فروش ملک مى‌تواند تجربه‌اى بسيار شيرين و يا بسيار تلخ باشد‌، بازار تورنتو در سال‌هاى اخير اين را بخوبى نشان داده است‌، احساس مسئوليت شما در قبال سرنوشت خود و خانواده‌تان و رفتار صحيح و اصولى شما مى‌تواند اين تجربه را به خاطره‌اى شيرين تبديل كند. چنانچه احساس مى‌كنيد كه به مشورت من نياز داريد مى‌توانيد تماس بگيريد تا با هم ملاقاتى داشته باشيم.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

‌به اميد ديدار.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, August 14, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به