لابلا می‌گوید تخفیف‌های اینچنینی فقط در مواردی خواهند بود که اگر تخفیف داده نشود آن محصول جزو ضایعات مواد غذایی خواهد شد
اگر کسی منتظر است تا شرکت لابلا، محصولات در حال انقضاء خود را با ۵۰ درصد تخفیف به حراج بگذارد، بهتر است بداند دیگر چنین اتفاقی نمی‌افتد.
همین چند ماه پیش رئیس لابلا در مجلس شهادت داد که این شرکت از فروش محصولات غذایی "تقریبا هیچ سودی نمی‌برد" اما فقط چند ماه بعد مشخص گشت که برعکس آنچه که اظهار داشته، این شرکت همراه با رقبایش، همگی سودهای میلیارد دلاری برده‌اند. بعلاوه اینکه در همان اثنا گزارش‌هایی منتشر شد که این شرکت یک محصول را با قیمت‌های متفاوتی ارائه می‌کند تا سود بیشتری ببرد که این موضوع را نیز رئیس لابلا با قاطعیت در مجلس رد کرد و گفت: "ساده بگویم؛ این صحت ندارد؛ ما برای کاستن از هزینه‌های مردم راه‌های زیادی را به کار گرفته‌ایم".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
 
تخفیف ۵۰ درصدی محصولات غذایی در حال انقضاء شرکت لابلا منجر به غوغا در سراسر کانادا شد
بر اساس ایمیلی از لابلا که به دست رسانه‌ها رسیده، این شرکت دیگر غذاهای فاسد شدنی مانند گوشت، میوه و سبزیجات را با نزدیک شدن به تاریخ انقضا، با تخفیف ۵۰ درصدی به فروش نمی‌رساند. برای کسانی مانند "ادموند دوارته" ۶۶ ساله که یک شهروند سالمند با درآمد ثابت که در نزدیکی "یارموث" در "نوااسکوشیا" زندگی می‌کند و به این تخفیف‌ها متکی‌ست، چنین تغییری در سیاست لابلا، ویرانگر است. او می‌گوید که خرید هفتگی غذایش را بر اساس تخفیف‌های این شرکت بنا نهاده بود و می‌افزاید: "برای اولین بار در هفته گذشته متوجه این تغییر در شعبه محلی «آتلانتیک سوپراستور» شدم، جایی که اقلامی که قبلا با نصف قیمت حراج می‌شدند اکنون فقط ۳۰ درصد تخفیف داشتند".
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
او روز دوشنبه در مصاحبه‌ای گفت: "این یک سیلی به صورت همه ما، به ویژه شهروندان سالمند است، من اکنون با افزایش حداقل ۲۰% هزینه‌های غذایی خودم روبرو هستم، در حالیکه در طی دو سال گذشته هزینه‌های غذایی من بیش از ۲ برابر افزایش یافته بود". از سوی دیگر "بیل ون گوردر" رئیس ملی حمایت از انجمن بازنشستگان کانادا، گفت که تماس‌های تلفنی نگران کننده زیادی از سالمندان در سراسر کشور دریافت کرده که نشان می‌دهد سالمندان زیادی متوجه این تغییر شده‌اند که روی زندگی آنها اثر مستقیم دارد. او می‌گوید: "آنچه که ما شنیده‌ایم این است که به دلیل فشارهای ناشی از هزینه‌های زندگی… سالمندان به خرید غذاهای فاسد شدنی با تخفیف زیاد وابسته شده‌اند زیرا توانایی خرید آنها به شکل وحشتناکی کاهش یافته است".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
اما این فقط سالمندان نیستند که تحت تاثیر قرار می‌گیرند، آمار نشان می‌دهد که همه افراد آسیب‌پذیر در معرض فشارهای شدیدی هستند. بانک‌های غذایی (فودبنک) در سراسر کانادا با کمبود غذا، چند برابر شدن افراد گرسنه، کم شدن اعانه و کمک‌های مردمی و حتی کمتر شدن پرسنل داوطلب که اکنون بدنبال کار بهتر برای افزایش درآمد و سیر کردن شکمشان هستند، روبرو شده‌اند. بسیاری از این بانک‌ها تعطیل شده‌اند و بسیاری دیگر بطور مرتب از مردم و دولت‌های شهری، استانی و فدرال درخواست کمک‌هایی می‌کنند که هرگز نمی‌رسند. این در حالی‌ست که بسیاری از شرکت‌های غول خواربارفروشی، بطور روزانه محصولات فاسدشده خود را بیرون می‌ریزند، اگرچه روسای آنها این موضوع را رد می‌کنند. در دسامبر گذشته، "گالن وستون" مدیرعامل شرکت لابلا به یک کمیته مجلس فدرال کانادا گفته بود که شرکت او "به طور معناداری" قیمت اقلام اصلی را که حدود ۱۰% از فروش کل شرکتش را تشکیل می‌دهد، را کاهش داده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
اما "سیلوین چارلبواس" که در زمینه سیاست غذایی مطالعه می‌کند و مدیر آزمایشگاه تجزیه و تحلیل مواد غذایی کشاورزی دانشگاه "دالهوزی"ست، روز دوشنبه گفت که پس از دریافت گزارش‌هایی از مصرف‌کنندگان در اینباره، مستقیما با شرکت لابلا تماس گرفته و "کاترین توماس" سخنگوی لابلا در پاسخ به او گفته که این شرکت از ارائه طیف وسیعی از تخفیف‌های بین ۳۰ تا ۵۰ درصدی برای فروش سریع محصولاتی که رو به انقضاء هستند دور می‌شود تا بتواند روش‌های "فروش قابل پیش‌بینی‌تر و سازگارتری" را برای سازگاری بیشتر با رقبایش اتخاذ کند. او افزوده که از این پس، تخفیف‌های اینچنینی فقط در مواردی خواهند بود که اگر تخفیف داده نشود آن محصول جزو ضایعات مواد غذایی خواهد شد.
اما این توضیح برای سالمندانی مانند دوارته، معنا ندارد. او می‌گوید: "این یعنی آن غذاها برای آنها هیچ ارزشی جز دور ریختن نداشت و زباله به شمار می‌رفت، پس چرا الان می‌خواهند از زباله‌هایشان ۲۰% سود بیشتر بگیرند؟ غیر از اینکه موضوع چیز دیگری باشد". شرکت لابلا که در فقط در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ بیش از ۴۴ میلیارد دلار درآمد داشته، فعلا به سوالات رسانه‌ها پاسخی نداده است.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

به روز رسانی: روز جمعه ۱۹ ژانویه و پس از فشارهای فراوان، سرانجام لابلا اعلان کرد، تخفیف‌های ۵۰ درصدی خود را برمی‌گرداند.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, January 15, 2024 - 18:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به