امروزه سیستم‌های تهویه مطبوع 30 تا 50 درصد انرژی کمتر برای تولید همان میزان سرمایش معادل دستگاه‌های تهویه مطبوع اواسط دهه 1970 مصرف می‌کنند
‌تاسیسات ساختمان-40
همه چیز در خصوص صرفه‌جویی در مصرف انرژی با انتخاب مناسب دستگاه تهویه مطبوع: "سی‌یر" بالا یا پایین مسئله این است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
سیستم‌‌های تهویه مطبوع مرکزی هوای خنک را از طریق کانال‌های موجود در ساختمان و به کمک دریچه‌های خروجی و ورودی‌ در منزل شما به گردش در می‌آورد. "رجیستر"‌های تأمین‌کننده‌،یعنی دریچه‌های موجود در دیوارها‌، کف‌ یا سقف هوای خنک شده را از سیستم تهویه مطبوع به داخل منزل حمل می‌کنند. این هوای سرد با گردش در داخل خانه گرم‌تر می‌شود سپس از طریق کانال‌ها و رجیسترهای برگشتی به سیستم تهویه مطبوع بر‌می‌گردد.
سیستم‌های تهویه مطبوع کمک می‌کند تا‌ رطوبت موجود در هوا منزل شما کمتر گردد تا شما احساس آسایش بیشتری کنید‌، اما در آب و هوای بسیار مرطوب و یا در مواردی که دستگاه تهویه مطبوع بزرگتر از میزان مورد نیاز انتخاب شده باشد دستگاه قادر به کم کردن رطوبت نخواهد بود و در نتیجه رطوبت از حد استاندارد بیشتر خواهد شد.
اگر در خانه خود سیستم هوای مرکزی دارید‌، فن دستگاه را در حالت اتوماتیک تنظیم نمایید اگر چه روشن بودن تمام وقت فن دستگاه به تعادل دمایی داخل منزل کمک می‌کند ولی مصرف برق را افزایش می‌دهد به نظر می‌رسد‌ استفاده از فن‌های جداگانه کوچک‌تر برای مناطق با گردش کمتر هوا در اتاق‌ها گزینه بهتر و کم هزینه‌تری باشد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

اگر دستگاه تهویه مطبوع مرکزی قدیمی‌تری دارید‌، می‌توانید دستگاه کمپرسور موجود در فضای باز را با یک دستگاه مدرن و با راندمان بالا جایگزین کنید. در صورت انجام این کار‌، با یک پیمانکار گرمایشی و سرمایشی مشورت کنید تا اطمینان حاصل کنید که کمپرسور جدید به درستی با کویل داخلی مطابقت دارد. با این حال‌، با توجه به تغییرات اخیر در خصوص مبرد‌ها، تعویض کل سیستم ممکن است عاقلانه‌تر‌ و به‌صرفه‌تر باشد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
امروزه سیستم‌های تهویه مطبوع 30 تا 50 درصد انرژی کمتر برای تولید همان میزان سرمایش معادل دستگاه‌های تهویه مطبوع اواسط دهه 1970 مصرف می‌کنند. حتی اگر دستگاه کولر شما فقط 10 سال عمر داشته باشد‌، شما می‌توانید با جایگزینی آن با یک مدل جدیدتر و کارآمدتر‌، 20 تا 40 درصد در مصرف انرژی برق خود صرفه‌جویی کنید.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
انتخاب اندازه درست دستگاه و نصب مناسب عناصر اصلی در تعیین راندمان‌ دستگاه تهویه مطبوع است. بیش از حد بزرگ انتخاب کردن دستگاه‌، رطوبت داخل منزل را به اندازه کافی جذب نمی‌کند و یک دستگاه خیلی کوچک در هوای گرم قادر به رساندن دمای خانه به اندازه مناسب نخواهد بود. نامناسب بودن محل قرار دادن دستگاه، عدم عایق کاری و نصب نادرست آن می‌تواند باعث کاهش کارایی و هدر رفتن پول شما شود.
هنگام خرید دستگاه تهویه مطبوع‌ خریدن دستگاهی با راندمان بیشتر مصرف برق کمتری را به دنبال دارد. نسبت بهره‌وری انرژی فصلی"سی‌یر" در دستگاه های قدیمی حدود 6 و در دستگاه‌های جدید از 13‌ به بالاست. 
حالا شاید برای شما این سوال مطرح ‌شود که چه عدد سی‌یری بهتر است و این اعداد تا چه حد در مصرف برق سالانه منزل می‌تواند تاثیر‌گذار باشد. به هر شکل هر چه عدد سی‌یر بالاتر باشد دستگاه کولر کارآمد‌تر و کم مصرف‌تر خواهد بود.  
در این قسمت من به شما نشان خواهم داد که چگونه تفاوت مصرف بین دو سی‌یر مختلف را در شرایط مساوی محاسبه کنید.
به عنوان مثال‌، ما از سیستم‌ تهویه مطبوع 3 تنی‌، 16 سی‌یر در مقابل دستگاه 14 سی‌یر استفاده خواهیم کرد‌ زیرا دستگاه 3 تنی جزو دستگاه‌های پر تعداد داخل منازل است.
مرحله 1: مصرف برق سالانه دستگاه کولر خود را محاسبه کنید.

میزان انرژی تخمین زده شده سالانه هر سیستم تهویه مطبوع را با این معادله تعیین کنید:
{(تناژ دستگاه‌ ضرب در‌ عدد 12000)/سی‌یر دستگاه}*1080 = میزان وات ساعت مصرفی.
 
برای درک بهتر آنچه در اینجا اتفاق می‌افتد‌، اجازه دهید هر مرحله از این معادله را تجزیه کنیم:
بخش اول معادله محاسبه مقدار بی‌تی‌یو‌ دستگاه تهویه مطبوع شما است. 1 تن خنک کننده ‌معادل 12000 بی‌تی‌یو می‌باشد.‌ بنابراین با ضرب کردن عدد 12000 در تناژ دستگاه شما ظرفیت خنک‌کنندگی دستگاهتان را پیدا می‌کنید.
در مرحله بعد‌، باید محاسبه کنیم که دستگاه کولر شما با چه میزان کارایی این ظرفیت را فراهم می‌کند. بنابراین میزان بدست آمده را تقسیم به عدد سی‌یر دستگاه می‌کنیم عدد بدست آمده میزان مصرف دستگاه شما را نشان می‌دهد.
عدد 1080 ساعت‌هایی است که دستگاه شما در حال کار می‌باشد به این ترتیب که فرض شده برای منطقه تورنتو بزرگ در مجموع سال 45 روز دستگاه کولر بصورت کامل در حال کار می‌باشد ودر بقیه ایام سال کار نمی‌کند.
عدد نهایی به دست آمده از فرمول میزان وات ساعت مصرفی دستگاه را در طول سال نشان خواهد داد با توجه به این موضوع که قیمت برق در انتاریو به طور میانگین حدود 10 سنت است به حل یک مثال می‌پردازیم.
بنابراین یک دستگاه کولر 3 تنی را در نظر می‌گیریم.
در مرحله اول میزان مصرف دستگاه را محاسبه می‌کنیم.
برای کولر 14 سی‌یر
{(3*12000)/14}*1080= 2777142 وات ساعت
برای کولر 16 سی‌یر
{(3*12000)/16}*1080=2430000 وات ساعت
 
در مرحله دوم تفاوت مصرف انرژی بین دو دستگاه را پیدا می‌کنیم
مصرف دستگاه با سی‌یر 14 منهای مصرف دستگاه با سی‌یر 16 در مثال ما اختلاف مصرف دو دستگاه 347142 وات ساعت می‌شود.
این میزان معادل 347 کیلو وات‌ در سال می‌شود. حالا اگر این عدد را ضرب در قیمت متوسط برق در انتاریو کنیم به عدد 34 دلار در سال می‌رسیم یعنی اگر شما دستگاه 16 سی‌یر را به دستگاه 14 سی‌یر ترجیح بدهید در سال 34 دلار پول کمتری برای برق پرداخت خواهید کرد.
 
آیا یک دستگاه تهویه مطبوع 16 سی‌یر ارزش خریدن دارد یا نه؟
خوب ، این موضوع به 2 چیز بستگی دارد:

  1. تفاوت قیمت بین 2 سیستم
  2. چه مدت قصد دارید در این خانه خود باشید
  3. علاقه شخصی و میزان مصرف
اگر اختلاف تقریبی قیمت خرید بین این دو دستگاه حدود 700 دلار باشد شما در صورت خرید دستگاه با کارایی بالاتر در 5 سال 174 دلار و در 10 سال حدود 350 دلار صرفه جویی خواهید کرد .توجه داشته باشید در صورت استفاده بیشتر از کولر، دستگاه با راندمان بالاتر مقرون به‌صرفه‌تر خواهد بود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

تابستان گرم و هوای شرجی هنوز ادامه دارد بنابراین در صورت وجود مشکل در دستگاه خنک‌کننده خود کافی است با من تماس بگیرید تا به کمک هم بهترین راه حل برای رفع مشکل‌تان را پیدا کنیم.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, July 31, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به