ساخت پارکینگ زیرزمینی به ویژه در مرکز شهر تورنتو سخت و پُرهزینه است و در برخی موارد می‌تواند بیش از ۱۰۰,۰۰۰ دلار به قیمت یک واحد اضافه کند
شورای شهر تورنتو با استناد به نگرانی‌ها در مورد تغییر آب و هوا و نیز تغییر عادات ساکنان این بزرگ‌ترین شهر کانادا بزودی تصمیم می‌گیرد که آیا لازم است تعداد پارکینگ‌ها، درصدی از میزان ساخت باشد یا، یک حداقل تعداد، کافی خواهد بود. کمیته برنامه‌ریزی و مسکن شورای شهر تورنتو روز پنجشنبه در مورد الزامات پارکینگ بحث کرد و قرار شد دنباله این بحث در ماه دسامبر پیگیری شود.
"مسی برادران" بروکر و کارشناس ارشد املاک در شرکت "ریمکس ریلترون" می‌گوید: "سازندگان آپارتمان‌ها هم مدتهاست که می‌گویند ساخت پارکینگ‌ها علاوه بر هزینه، از نظر زمانی و کار ساخت، مشکل است و ترجیح می‌دهند که تعداد پارکینگ‌های یک ساختمان کم باشد".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
شهرداری تورنتو می‌خواهد اجبار به داشتن پارکینگ برای املاک را حذف کند
کمیته ساختمانی شورای شهر توصیه‌هایی را در زمینه‌های مختلفی از ساختمان‌سازی جدید در شهر دریافت کرده و آنها را در اختیار شورای شهر قرار داده که در میان آنها گسترش زیرساخت‌هایی برای پارک کردن دوچرخه‌ها و پارکینگ‌هایی ویژه وسایل نقلیه الکتریکی، و نیز البته حذف اکثر حداقل الزامات پارکینگ برای املاک شده است. این کمیته می‌گوید باید تلاش‌هایی برای کاهش تأثیر وسایل نقلیه موتوری بر آب و هوا و حمایت از شهر پُرجمعیت تورنتو داشت. "مایکل هاین"، برنامه‌ریز حمل و نقل شهری تورنتو در مصاحبه‌ای گفت: "با عدم نیاز به حداقل پارکینگ، مردم تشویق می‌شوند تا اجبارا به دنبال راه‌های دیگری مانند پیاده‌روی، دوچرخه سواری و حمل و نقل عمومی بروند و از خودروهایشان بکاهند. ما در حال انجام سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در زیرساخت‌های غیرخودرویی در شهر هستیم".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

این سیاست همچنین به دنبال بهبود قیمت مسکن است زیرا ساخت پارکینگ که در زیر ساختمان‌ها ساخته می‌شود گران است و هزینه آن نیز سرانجام به عهده خریداران می‌افتد، خواه به فضای پارکینگ نیاز داشته باشند یا نداشته باشند. در حال حاضر، میزان پارکینگ مورد نیاز در یک توسعه جدید بسته به اندازه واحد و مکان آن متفاوت است و به آن فضای درصدی می‌گویند. به عنوان مثال، در مرکز شهر تورنتو، استاندارد از ۰.۳ فضای پارکینگ برای یک آپارتمان مجردی تا کل (۱.۰۰) فضای پارکینگ برای هر واحدی که سه یا بیشتر اتاق خواب دارد، متغیر می‌باشد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
اما "ریچارد لیال"، رئیس شورای ساخت و ساز مسکونی انتاریو، با نشان دادن اطلاعات فروش‌های اخیر می‌گوید در پروژه‌های کاندوهای جدید به طور متوسط ۳۳ درصد پارکینگ‌ها فروخته نشده مانده است. وی ادامه داد: ساخت پارکینگ زیرزمینی به ویژه در مرکز شهر تورنتو سخت و پُرهزینه است و در برخی موارد می‌تواند بیش از ۱۰۰,۰۰۰ دلار به قیمت یک واحد اضافه کند. هر چه بیشتر به عمق زمین بروید، پارکینگ گران‌تر هم می‌شود. وی در نامه‌اش به شورای شهر از حذف حداقل الزامات پارکینگ حمایت کرده و ادامه داده: "این بدان معنا نیست که پارکینگ دیگر در توسعه‌های جدید گنجانده نشود بلکه بهتر است درصدی آن تبدیل به یک حداقل تعداد شود و بدین شکل سازندگان املاک بر اساس تقاضای بازار پارکینگ خواهند ساخت".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
مسی برادران می‌گوید: "علاوه بر موافق بودن ساختمان‌سازان با ساخت پارکینگ‌های کمتر، اما باید در نظر داشت که با طولانی بودن فصل سرما در کانادا و شهر تورنتو، داشتن یک اتومبیل برای هر خانواده تقریبا ضروری‌ست و نبود پارکینگ باعث مشکلاتی برای صاحبان اتومبیل خواهد بود. از نظر دیگر بازار فروش آپارتمان‌هایی که پارکینگ ندارند نسبت به آپارتمان‌های مشابه ضعیف‌تر می‌باشد بطوریکه تعداد روزهایی که یک آپارتمان بدون پارکینگ در بازار می‌ماند تا به فروش برسد از یک آپارتمان کاملا مشابه اما با پارکینگ ولی گران‌تر، بیشتر است". او در ادامه می‌افزاید: "هزینه یک پارکینگ ۱۰۰,۰۰۰ دلاری در هرماه یعنی پرداخت ۵۰۰ دلار بیشتر که شامل بهره و نیز اصل مبلغ می‌شود".
 
مردم کجا پارک خواهند کرد؟
مخالفت هایی با این لایحه وجود دارد. فدراسیون انجمن‌های ساکنان تورنتو جنوبی (فسترا) یک گروه شامل چندین انجمن از ساکنان پنج بخش مرکز شهر است که "ریچارد گرین"، رئیس آن در نامه‌ای به شورای شهر نوشته: "با تایید هماهنگ شدن با تغییرات آب و هوایی، و سیاست‌های کاستن از خودروهای شخصی، حذف ناگهانی حداقل استانداردهای پارکینگ به همین سادگی کارساز نخواهد بود. او می‌افزاید: "مردم تورنتو به زمان نیاز دارند تا با داشتن خودروهای کمتر سازگار شوند" و توضیح می‌دهد که رویکرد یک راه‌حل یک دفعه‌ای برای همه جای شهر، در شهرداری تورنتو ایده مناسبی نیست و نیاز به مطالعه بیشتر دارد. این در حالی‌ست که به عنوان مثال کمبود شدید و جدی پارکینگ در محله "لیبرتی ویلج" وجود دارد و در بسیاری از مناطق قیمت فروش پارکینگ‌ها سر به فلک کشیده است. وی می‌گوید: "توسعه بیشتر ساختمان‌های انبوه با فضای پارکینگ کمتر در شهر تورنتو آنهم در شرایط امروز تنها مشکل موجود را چند برابر می‌کند".
کمیته برنامه‌ریزی می‌گوید بسیاری از مردم در این زمینه پیشتر اعتراض کرده و گفته‌اند که سال‌هاست اصلا نمی‌توانند پارکینگی را در محل خود برای پارک کردن خودروهایشان پیدا کنند. این کمیته می‌گوید ما نمی‌خواهیم مردم بدون داشتن پارکینگ با خودروی خود در خیابان‌ها پیچ بزنند و سر یک پارکینگ درگیر شوند. مسی برادران در اینباره می‌افزاید: "با کم شدن تعداد پارکینگ‌ها، طبیعتا شاهد افزایش قیمت زیاد پارکینگ‌ها خواهیم بود بعلاوه اینکه بنظر من کسی که تعداد خودروهای زیادی دارد اصولا آپارتمان نمی‌خرد بلکه خانه می‌خرد تا فضای کافی برای خودروهایش داشته باشد و این جمعیت با خودروهای زیاد قبلا جزو بازار نبوده‌اند که مجبور به فروش خودرو خود شوند".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

مسی برادران توضیح می‌دهد: "در ضمن باید دید آیا در این برنامه جدید که قرار است منتج به مقابله با تغییرات اقلیمی شود، آیا سازندگان مجبور به نصب سیستم شارژ برقی برای خودروهای برقی می‌شوند یا خیر و اگر آری آیا این سیستم‌ها در هر پارکینگ خواهد بود و اینکه نصب آنها چه اثری روی قیمت تمام شده خواهد گذاشت. فراموش نکنیم که یک خودروی برقی نیز در هر حالت نیاز به پارکینگ خواهد داشت و نیاز به خودرو برای قسمت اعظم مردم برای تفریح نیست بلکه بیشتر وسیله‌ای‌ست برای غلبه بر فصل طولانی زمستان و سردی زیاد هوا".

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, November 25, 2021 - 17:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به