چندین ساختمان‌ساز بزرگ زمین‌ها را از زمان انتخاب دولت فورد در سال ۲۰۱۸ خریده بودند و پرونده آنها را در یک ضیافت شام به رئیس نیروهای وزیر مسکن دادند
یک گزارش تند از سوی حسابرس کل استان نشان می‌دهد که تصمیم دولت انتاریو برای اجازه دادن بخش‌هایی از کمربند سبز این استان برای ساخت و ساز "به‌نفع ساختمان‌سازان خاصی بوده، فاقد شفافیت بوده و تأثیرات زیست‌محیطی، کشاورزی و مالی را نیز در نظر نگرفته است".
با اعلان این گزارش، "داگ فورد" نخست وزیر انتاریو بلافاصله از این طرح عقب‌نشینی کرد و حزب نیودموکرات که حزب رسمی مخالف در انتاریوست، این تصمیم دولت را "فساد" خواندند و خواستار استعفای وزیر شهرسازی شدند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
 
افتضاح جدید؛ گزارش حسابرس کل: برنامه خانه‌سازی در فضای سبز انتاریو، چندین بیلیون دلار به نفع افراد خاص بوده است
این گزارش که توسط "بانی لیسیک" حسابرس کل استان تهیه و امروز چهارشنبه منتشر شده می‌گوید که ۹۲% از ۷,۴۰۰ هکتار زمینی که از کمربند سبز جدا می‌شود متعلق به ۳ ساختمان‌ساز بوده که "دسترسی مستقیم به وزارت مسکن" داشته‌اند؛ و در عین حال نشان می‌دهد که تصمیم ۱۴ مکان از ۱۵ مکان این زمین‌ها که قرار است تبدیل به مجموعه‌های ساختمانی شود، به‌طور مستقیم توسط شخصی به نام "رایان آماتو" که رئیس نیروهای "استیو کلارک" وزیر مسکن است، پیشنهاد گشته است. تنها مکان دیگر توسط یک تیم ۶ نفره از کارمندان دولتی که وظیفه ارزیابی زمین‌ها را به‌عهده داشتند، پیشنهاد شده است.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
بر اساس این گزارش، آماتو معیارهای این انتخاب و تصمیم را که باعث می‌شد این زمین‌ها انتخاب نشوند را تغییر داد و فقط در طی سه هفته این اماکن را اعلان کرد. این گزارش نشان داد که گروه ارزیابی باید تحت شرایط محرمانه و دقیقی کار می‌کردند و نبایستی تحت تاثیر کسی از دیگر وزارتخانه‌ها، شهرداری‌ها، دیگر مقامات و حتی سازندگان ساختمان‌ها می‌بودند. در این گزارش آمده که ۹۳ % قراردادهای محرمانه این پروژه، در طول این بررسی، به چندین وزارتخانه دیگر رفته و سرانجام امضا شده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
این طرح و بررسی آن برای جدا کردن ۷,۴۰۰ هکتار زمین از کمربند سبز برای ساخت و ساز، در ژانویه سال گذشته و پس از درخواست مشترک هر سه رهبر احزاب مخالف استان، آغاز شد. این تصمیم اولین بار در نوامبر ۲۰۲۲، سال‌ها پس از وعده فورد که گفته بود به زمین‌های حفاظت شده دست نخواهد زد، اعلام شد. این در حالی بود که دولت انتاریو دربه‌در بدنبال مکان‌هایی بود تا بتواند بخشی از تعهدش برای ساخت ۱.۵ میلیون خانه در ۱۰ سال را تحقق بخشد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
اگر این تعداد خانه در انتاریو، به ویژه در جنوب آن ساخته نشود، قیمت مسکن و اجاره در این بخش از کشور سرسام‌آور خواهد شد. هدف این طرح ساخت حداقل ۵۰,۰۰۰ خانه در این زمین‌ها بود که ساخت آن حداکثر از سال ۲۰۲۵ آغاز شود. این در حالی‌ست که منابع اولیه ساخت و ساز مانند تامین آب، برق، جاده، بیزینس، بیمارستان و دیگر احتیاجات ضروری برای بیشتر این مناطق اصلا وجود نداشت.
 
ملاقات ساختمان‌سازان با رئیس نیروهای وزیر مسکن
به زودی مشخص شد که چندین ساختمان‌ساز بزرگ، زمین‌های کمربند سبز را از زمان انتخاب دولت فورد برای اولین بار در سال ۲۰۱۸، و قبل از اعلام این خبر، پیش‌پیش خریداری کرده‌ بودند. فقط یکی از این زمین‌ها در سپتامبر ۲۰۲۲ و یک ماه قبل از اینکه دولت فاش کند این زمین در میان ۱۵ زمین دیگر انتخاب شده است، خریداری شده بود.
حسابرس کل می‌گوید که ۹۲% زمین‌های انتخابی، توسط ساختمان‌سازان و طی یک ضیافت شام با رایان آماتو در طی یک پرونده به وی داده شده بود. این شام‌خوران در ۱۴ سپتامبر صورت گرفته بود و و این گزارش نشان می‌دهد که مالکان این ۱۵ زمین که از طریق رایان و با تغییر قانون انتخاب شدند، می‌توانند شاهد بیش از ۸.۳ میلیارد دلار افزایش دارایی باشند.
 
فورد چه می‌گوید
فورد بارها گفته که تا اندکی قبل از اعلام خبر نمی‌دانسته کدام زمین‌ها انتخاب خواهند شد. گزارش حسابرس کل ادعای فورد را تایید می‌کند، اما می‌گوید با این حال، فرآیند تصمیم‌گیری فاقد شفافیت، ارتباطات و مشاوره مناسب بوده است. فورد در اینباره امروز گفت: "ما می‌توانستیم روند بهتری داشته باشیم، من به عنوان نخست‌وزیر مسئولیت این موضوع را بر عهده می‌گیرم. ما می‌توانیم این برنامه و انتخاب این زمین‌ها را تغییر دهیم و متوقف کنیم".
احزاب مخالف امروز به شدت به فورد تاختند و خواستار استعفای کلارک، وزیر مسکن بعلت این گزارش شدند. "ماریت استایلز" رهبر حزب نیودموکرات امروز گفت: "بوی فساد می‌آید" و با جملاتی سنگین دولت را متهم به همدستی با متمولین کرد. اما کلارک امروز چهارشنبه بار دیگر تاکید کرد که از حمایت فورد برخوردار است و قصد ندارد که خودش و رئیس نیروهایش استعفا کنند.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

به‌روزرسانی: سرانجام در ۲۲ آگوست، رایان آماتو از شغل خود بعنوان رئیس دفتر وزیر مسکن استعفا داد.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, August 9, 2023 - 22:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به