مناطق توریستی و تفریحی که عمدتا در غرب کشور قرار دارند، در حال از دست دادن جمعیت خود هستند
طبق گزارش اداره آمار کانادا، مناطق توریستی و تفریحی که عمدتا در غرب کشور قرار دارند، در حال از دست دادن جمعیت خود هستند.
این در حالی‌ست که مرتبا به تعداد توریست‌ها اضافه می‌شود. بررسی یک گروه تحقیقاتی نشان می‌دهد که علت این تضاد در گرانی نهفته است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
 
چرا ساکنان مناطق توریستی کانادا در حال ترک این مناطق هستند؟
مقاصد تفریحی در استان‌های بریتیش کلمبیا و آلبرتا از جمله جوامعی هستند که سریع‌ترین رشد تعداد توریست‌ها را در این کشور داشته‌اند و به همین واسطه در سال گذشته شاهد افزایش جمعیت ساکن خود نیز بودند، اما اکنون این وضعیت در حال تغییر کردن است. مهاجرت بین استانی که در سال‌های پس از شروع همه‌گیری کووید-۱۹ افزایش یافته، نقش مهمی در این جابجایی اولیه جمعیت ایفا کرده بود. در این مدت بازارهای املاک و مستغلات شهرک‌ها و شهرهایی که نزدیک به کوه، ساحل یا دریاچه‌های این دو استان بودند به شدت داغ شدند زیرا در ابتدا بسیاری از مردم با "دورکاری" به این مناطق رفتند و پس از گشایش‌های پس از کووید نیز سرازیر شدن توریست‌ها باعث گرم شدن بازار شد.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
گزارش بهار امسال از شرکت "رویال لوپیج" نشان می‌دهد که قیمت کل یک خانه تک‌خانواری در سال ۲۰۲۲ در چنین مناطق تفریحی و توریستی با ۱۱.۷% افزایش سالانه به ۶۱۹,۹۰۰ دلار رسیده است. بیش از نیمی از بازارهای املاک و مستغلات مورد بررسی قرار گرفته نشان از موجودی کمتری نسبت به سال گذشته دارند و ۶۵% نیز شاهد کاهش موجودی نسبت به سطوح قبل از همه‌گیری بوده‌اند. در بریتیش کلمبیا، متوسط قیمت خانه‌های یک خانواده در مقایسه با سال ۲۰۲۱ تقریبا ۱۳% افزایش یافته و به ۱,۰۷۱,۳۰۰ دلار رسیده است. بر اساس این گزارش، در آلبرتا نیز جهش سالانه ۱۳.۳ درصدی، قیمت خانه‌ها را به بیشتر به ۱,۱۶۵,۵۰۰ دلار رسانده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
این در حالی‌ست که میانگین کل قیمت مسکن در کانادا ۴.۵% کاهش نشان می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۳ نیز به همین میزان قیمت خانه‌ها افت کنند. در امسال نیز آلبرتا تنها استانی خواهد بود که در آن افزایش قیمت خانه به میزان متوسط ۰.۵%ادامه پیدا می‌کند، و در همه استان‌های دیگر، متوسط قیمت خانه افت می‌نماید. با این حال این گزارش نشان می‌دهد که قیمت خانه‌ها در این نقاط توریستی باز، بالاتر هم خواهد رفت. قیمت بالای خانه‌ها، به همراه قیمت بالای مایحتاج‌ها باعث بالا رفتن هزینه‌های خانوارها می‌شود بطوریکه اکنون هزینه‌های خانوارهای متکی به درآمد توریست، از بالا رفتن تعداد و درآمد حاصل از دادن خدمات به توریست‌ها پیشی می‌گیرد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
"کورری دیمانو" که شهردار یک شهر کوچک در نزدیکی "بنف" در آلبرتاست چنین می‌گوید: "بله این داستان هر روز من است، اینکه مردم هر روز برای یافتن مکانی برای زندگی مشکل دارند. این یکی از مواردی است که به عنوان یک شهردار، مرا شب‌ها بیدار نگه می‌دارد و باعث می‌شود که بخواهم واقعا سخت تلاش کنم تا راه حل‌هایی برای آن پیدا کنم". گروه‌های فیس‌بوک اختصاص داده شده به ارتباط بین مردم جویای خانه با مالکان در منطقه عمومی بنف، مملو از داستان‌هایی‌ست که نشان می‌دهد مردم ماه‌هاست وقت صرف جستجوی واحدی برای اجاره کرده‌اند.
محدودیت‌های سختگیرانه شهرداری‌ها در مناطق توریستی مانند بنف به این معنی است که این شهرک‌ها باید از زیرساخت‌های موجود استفاده کند و نمی‌توانند پهن‌تر شوند، نمی‌توانند واحدهای زیاد بلند بسازند و یا املاک تجاری و مسکونی را به طور کامل بازسازی کند. به همین علت، وضعیت این مناطق منجر به واحدهای کم برای اجاره، در عین حال بسیار گران به محلی‌ها و سیل توریست‌ها گشته است. این گزارش نشان می‌دهد که قیمت‌های متوسط اجاره در بازار این مناطق به حدی افزایش یافته که بیش از ۹۰ درصد ساکنان، دیگر نه قادر به خرید ملک هستند و نه قادر به اجاره.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۱ نشان داد که تنها ۳۲% املاک موجود در بازار این مناطق به ساکنان همان مناطق است. این گزارش همچنین نشان داد که تعداد ساکنان نیازمند مسکن (کسانی که باید بیش از ۳۰% از درآمد خود را برای یافتن مسکن قابل قبول خرج کنند) و نیز آنهایی که نیاز شدید به مسکن دارند (بطوریکه بیش از ۵۰% درآمدشان را باید برای همان مسکن صرف کنند) بین سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۶ دو برابر شده است. این آمار نشان می‌دهد، بیشتر مهاجران از این شهرها و شهرک‌ها، در حال رفتن به مناطق ارزان شده در مناطق مرکز و شرق کانادا هستند.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, August 26, 2023 - 18:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به