همین جبهه هوای ویرانگر بریتیش کلمبیا، اکنون در حال گذر از کوه‌های راکی و سرازیر شدن به استان شرقی آن یعنی آلبرتاست
باران در روز دوشنبه همچنان بریتیش کلمبیا را درنوردید و باعث شد کل ساکنان چندین شهرک در این استان مجبور به تخلیه شوند. بسیاری از جاده‌ها بسته شدند، رانش زمین، سقوط درختان و سرانجام سیل در بسیاری از نقاط این استان به ویژه در دره فریزر و شهر "ابوتسفورد" باعث اعلان وضعیت اضطراری شد. طبق آخرین گزارشات سیل قسمتی از دو بزرگراه و یک پُل را کاملا شست و بُرد و معلوم نیست چه زمانی احتمال بازگشایی آنها می‌رود. حداقل ۴ نفر به کمک هلی‌کوپتر از محل سیل نجات یافتند و در برخی مناطق مردم برای رفت و آمد از قایق و پارو به جای خودرو استفاده می‌کنند.
همین جبهه هوای ویرانگر بریتیش کلمبیا، اکنون در حال گذر از کوه‌های راکی و سرازیر شدن به استان شرقی آن یعنی آلبرتاست و انتظار می‌رود بارش برف سنگین و بادهای شدید و سرد تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در روزها دوشنبه و سه‌شنبه این استان را در هم بکوبد. اداره هواشناسی از هم اکنون در این استان وضعیت هشدار اضطراری برف، بوران، طوفان زمستانی و باد صادر کرده و انتظار دارد این هوا دو روز بعد به شمال غربی ساسکاچوان بزند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
اعلان وضعیت اضطراری: باران بی‌امان، سیل، بسته شدن جاده‌ها و تخلیه مردم در بریتیش کلمبیا؛ برف سنگین و بادهای شدید در آلبرتا
اداره هواشناسی بریتیش کلمبیا می‌گوید در ۲۴ ساعت گذشته در بخش‌هایی از استان تا ۲۳۰ میلی‌متر باران باریده بطوریکه این اداره مجبور شده هشدارهای اضطراری بارندگی صادر شده از روز شنبه را تا حداقل فردا شب در سراسر جنوب این استان تمدید کند. محیط زیست کانادا می‌گوید انتظار دارد حداقل ۳۰ میلی‌متر دیگر باران در مناطق باران‌خیز استان ببارد و می‌افزاید این حجم وسیع بارندگی باعث رانش گل و سیل محلی و هرج و مرج در جوامع سراسر استان شده، بطوریکه این اداره حدود ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه از ساکنان شهر "مریت" خواست بسرعت کل شهر (بجز پمپ بنزین آن) را تخلیه کنند. تصفیه خانه آب و نیز لوله‌های فاضلاب شهری آن از کار افتاده‌اند و از ساکنان خواسته شد در طی مدت خروج اضطراری خود از استفاده آب در منازل برای شستشوی و توالت و دیگر موارد استفاده نکنند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

حدود نیمه شب صبح دوشنبه، رودخانه "تولامین" در شهر "پرینستون" نیز بالا آمد که باعث شد تا ۲۹۰ خانوار بسرعت تخلیه شوند و ۱۰۰ خانوار دیگر در حالت آماده به تخلیه قرار گیرند. دستور تخلیه برای مناطق "اوکاناگان سیمیلکامین"، "هوپ" و بیشتر منطقه دره "فریزر" نیز صادر شده است. در عین حال پلیس می‌گوید بسیاری از راه‌ها اکنون بسته هستند و از مردم خواست تا جایی که می‌توانند از خانه خارج نشوند. بارش شدید باران شرایط رانندگی را حتی در جزیره ونکوور خطرناک کرده و چند محله نیز آبشان قطع شده و در ویکتوریا نیز اعلان شده که کیفیت آب افت کرده و مردم باید آب‌های لوله‌هایشان را پیش از مصرف بجوشانند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
بزرگراه‌های اصلی از جمله بزرگراه "ترانس کانادا" نیز در برخی نقاط مسدود شده‌اند و محیط زیست کانادا هشدار طوفان و بوران را در این بزرگراه صادر کرد به ویژه از گذرگاه "ایگل" تا گذرگاه "راجرز". در این ناحیه قرار است امروز بین ۱۵ تا ۲۵ سانتیمتر دیگر برف ببارد. سازمان هواشناسی اعلام کرد از روز شنبه نیم متر برف در گردنه‌های مرتفع استان باریده و پیش‌بینی می‌شود تا بعدازظهر دوشنبه بارش‌ها در بیشتر مناطق استان کاهش یابد ولی احتمالا قطع نشود. انتظار می‌رود که باران اواخر دوشنبه به برف تبدیل شود و این سازمان می‌گوید هشدار وضعیت اضطراری بارش برف در مناطق هوپ و مریت اکنون در حال اجرا است و حداقل تا فردا شب عصر نیز برقرار خواهد ماند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
بعلاوه، محیط زیست کانادا اعلان وضعیت هشدار و اضطراری وزش باد را برای مناطق "فریزر کانیون"، "ویکتوریا بزرگ" و بزرگشهر ونکوور صادر کرده و می‌گوید این بادها با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت از بعدازظهر دوشنبه شدت می‌گیرند و باعث بسته شدن جاده‌ها و قطع شدن خطوط برق خواهند شد. در همین حال، خط لوله نفتی غرب کانادا موسوم به "ترنس مانتین"، راه‌آهن‌های "سی‌پی" و "سی‌ان" نیز به دلیل جاری شدن سیل در چند منطقه بطور موقت تعطیل شده است و کلیه عملیات ساخت پروژه‌های خطوط لوله در جنوب "مین‌لند" نیز متوقف شده است.
 
برف سنگین و بادهای شدید به آلبرتا می‌زند
اداره هواشناسی پیش‌بینی می‌کند که از امروز تا پیش از کاهش طوفان در سه‌شنبه شب، بین ۱۰ تا ۶۰ سانتی‌متر برف در برخی از مناطق آلبرتا ببارد. این اداره می‌افزاید مناطق کوهستانی راکی بیشترین بارش را خواهند داشت و امتداد بزرگراه ۹۳ در نزدیکی "جاسپر" و "بنف" احتمالا تا صبح روز سه‌شنبه شاهد ۶۰ سانتی‌متر برف خواهند بود. به همین واسطه از رانندگان خواسته می‌شود تا زمان بهبود شرایط، سفرهای غیرضروری خود را به تعویق بیاندازند.
پیش‌بینی می‌شود در مناطق شمال شرقی آلبرتا نیز تا ۳۰ سانتی متر برف ببارد و با ثبوت هوای سرد در این منطقه اداره هواشناسی به افرادی که مشکلات تنفسی دارند توصیه می‌کند تا زمانی که شرایط بهبود نیابد از فعالیت در فضای باز خودداری کنند. شرایط آب و هوایی برای چند روز در این بخش از استان بصورت راکد خواهد ماند زیرا یک توده هوایی با فشار بالا جا خوش خواهد کرد که باعث می‌شود آلاینده‌ها در فضای سطح زمین گیر کند و به بالا و اطراف حرکت نکند. این اداره می‌گوید افرادی که در معرض آلودگی هوا قرار می‌گیرند ممکن است علائمی مانند افزایش سرفه، سوزش گلو، سردرد یا تنگی نفس را تجربه کنند.
اداره محیط زیست کانادا در بیانیه امروز دوشنبه خود گفته که بین ۱۰ تا ۲۰ سانتیمتر برف در منطقه ادمونتون خواهد بارید و "برفی که از صبح امروز از غرب آلبرتا آغاز شده در طول روز به سمت شرق گسترش می‌یابد و اوایل بعدازظهر به منطقه شهری ادمونتون می‌رسد". امروز بعدازظهر در مرکز آلبرتا، باران یخی خواهد آمد که یکی از مشکلات روز دوشنبه و سه‌شنبه صبح خواهد بود و نواری از آن باران یخی به سمت شرق و تا مرز ساسکاچوان نیز امتداد می‌یابد و سپس به آرامی تا شب دوشنبه به سمت شمال شرقی حرکت می‌کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

اداره هواشناسی می‌گوید بادهای شدید آلبرتا از امروز دوشنبه تقویت می‌شوند و علاوه بر بارش برف، وزش باد شدید شمالی با سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت در دوشنبه شب، تا شرق آلبرتا گسترش خواهد یافت و این بادهای شدید تا سه‌شنبه نیز ادامه خواهند داشت. این اداره می‌افزاید این بادها در جنوب شدیدتر بوده و تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت سرعت می‌یابند.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, November 15, 2021 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به