طبیعتا بانک مرکزی نیز خواهد گفت همه باید انتظار هزینه‌های زندگی بالاتری را در سال آینده داشته باشند
نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که مردم تمایل بیشتری برای جستجوی یک شغل جدید دارند و بیزینس‌ها نیز مایل به پرداخت دستمزدهای بیشتری هستند و به این ترتیب طبیعتا بانک مرکزی نیز خواهد گفت همه باید انتظار هزینه‌های زندگی بالاتری را در سال آینده داشته باشند.
بررسی بانک مرکزی کانادا از انتظارات مصرف‌کنندگان نشان می‌دهد که چشم‌انداز تورم در سال آینده به بالاترین حد خود رسیده بطورکه انتظار می‌رود طی ۱۲ ماه آینده تورم به حدود ۳.۷ درصد برسد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
بانک مرکزی کانادا: تورم، مشکلات دستمزدی و تغییرات شغلی زیادی در راه است
با تمام این اوصاف اما کانادایی‌ها از بانک مرکزی می‌خواهند تا تورمی که پس از شیوع کرونا بوجود آمده بسرعت کُند شده و پایان پذیرد. تقریبا نیمی از مشاغل انتظار دارند سرعت افزایش قیمت‌ها تا دو سال آینده بالای سه درصد باقی بماند، که ناشی از ترکیبی از مشکلات مانند زنجیره تامین مواد اولیه، افزایش قیمت مواد غذایی و انرژی و اقدامات بانک مرکزی کانادا است. دولت فدرال برای تحریک اقتصاد قصد دارد هزینه‌های بالاتری را به جلوی روی مصرف‌کنندگان بگذارد تا پول بیشتری به گردش بیافتد به همین علت بانک مرکزی کانادا اجازه داده تا تورم بالا رود تا شاید به اقتصاد کمک کند تا از گودالی که به واسطه شیوع کرونا در آن افتاده خارج گردد، و البته می‌گوید اینها همه موقتی هستند و خود به خود حل می‌شوند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

"تیف ماکلم"، رئیس بانک مرکز کانادا پس از جلسه امروز خود با هماتایانش در پایتخت ایالات متحده آمریکا به خبرنگاران گفت: "اگر تورم گسترش یافته و پایدار شود، نگران کننده خواهد بود. بنابراین ما مطمئنا اقدامات لازم برای کنترل تورم را در دسترس داریم." بانک مرکزی در تاریخ ۲۷ اکتبر و طی یک برنامه‌ریزی اعلام کرده که قصد دارد نرخ بهره پایه را تا زمانی که اقتصاد به اندازه کافی سالم نشود در ۰.۲۵ درصد باقی نگاه دارد تا بتواند افزایش تورم را کنترل کند، و انتظار دارد که در اواخر سال آینده بتواند این نرخ را بالا ببرد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
"رویس مندس"، اقتصاددان ارشد بانک "سی‌آی‌بی‌سی" در این باره می‌نویسد: "با وجود افزایش تجارت و تورم و بازار مصرف‌کنندگان در آینده نزدیک، اعلان موضع کنونی بانک مرکزی کانادا به این معنی‌ست که بانک می‌تواند با خیال راحت نرخ بهره پایه را ثابت نگاه دارد". برخی از کانادایی‌ها گفته‌اند که قصد دارند پس‌اندازهای اضافی خود را تا پایان سال ۲۰۲۲ هزینه کنند ‌و این به معنی کمک به رشد اقتصاد در آن زمان است. اگر تقاضا به طور غیرمنتظره افزایش یابد، بانک می‌گوید شاید بنگاه‌های مالی کشور در مدیریت افزایش ناگهانی هزینه‌ها با مشکل مواجه گردند، به دو دلیل: کمبود نیروی کار و مسائل مربوط به زنجیره تامین مواد اولیه که طبق آمار این مشکلات تا نیمه دوم سال ۲۰۲۲ باقی خواهند ماند یعنی تا زمانیکه بانک پیشتر پیش‌بینی کرده بود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
"سری تانابالاسینگام" اقتصاددان ارشد بانک "تی‌دی" می‌نویسد: "اگر این مشکلات حل نشوند می‌توانند سرعت بهبود اقتصاد کانادا را تضعیف کنند. مشاغل انتظار ندارند که مسائل زنجیره تامین مواد اولیه به زودی محو شود. کمبود نیروی کار نیز ممکن است به دلیل عدم تطابق بین عرضه و تقاضای نیروی کار تا مدتی ادامه داشته باشد. اینها یعنی افزایش قیمت".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

بیزینس‌ها اکنون تمایل بیشتری به دادن حقوق بیشتر برای جذب و حفظ کارگران هستند با این امید که فشارهای رو به رشد کاهش یابد. این دو مشکل باعث می‌شود که کارمندان و کارگران تمایل بیشتری برای تغییر دادن محل کارشان داشته باشند و این باعث افت بهره‌وری می‌گردد. بیشتر کارمندان و کارگران به بانک مرکزی گفتند به احتمال زیاد شغل خود را در جستجوی ساعات و حقوق بهتر ترک می‌کنند، یا شغلشان را تغییر می‌دهند، به ویژه آنهایی که دستمزدهایشان پایین است.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, October 18, 2021 - 20:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به