در حالیکه افزایش قیمت در کل کشور بطور متوسط ۵ سنت است اما در این میان شهرهایی با ۱۵.۳ سنت افزایش نیز دیده می‌شوند
با آغاز فصل تابستان، قیمت بنزین رو به سوی بالاست. پیش‌بینی‌ها حاکی‌ست که قیمت‌ها در سراسر کانادا همین امشب بالا می‌رود.
در حالیکه افزایش قیمت در کل کشور بطور متوسط ۵ سنت است اما در این میان شهر "پیتربورو" در شمال شرقی تورنتو با ۱۵.۳ سنت افزایش نیز دیده می‌شوند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
قیمت بنزین امشب با جهش بزرگی در نیمه شب به افزایش خود ادامه می‌دهد
بنا به جدول اعلانی پیش‌بینی قیمت‌ها بزرگ‌شهر تورنتو با ۵ سنت افزایش قیمت به ۱۶۳.۹ سنت در هر لیتر بنزین می‌رسد، مونترال نیز شاهد همین میزان افزایش است تا بنزین در این شهر به لیتری ۱۷۴.۹ سنت برسد. این در حالی‌ست که ونکوور، شهری که همیشه گران‌ترین شهر مهم کانادا برای بنزین زدن است نیز شاهد ۳ سنت افزایش قیمت خواهد بود تا قیمت بنزین در آن به ۱۹۲.۹ سنت در هر لیتر برسد. این گزارش می‌گوید قیمت بنزین در کبک و شهرهای استان‌های شرق کانادا، ساسکاچوان و آلبرتا امشب بالا نخواهد رفت اما احتمالا این شهراه در روز جمعه شاهد افزایش قیمت خواهند بود.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

در این میان، بنزین در بزرگ‌شهر کانادا و اطراف آن بیش از دیگر نقاط کانادا شاهد بالا رفتن قیمت‌ها خواهند بود بطوریکه پنجشنبه صبح قیمت بنزین به بالاترین میزان خود در چند هفته و ماه اخیر می‌رسد. با افزایش ۵ سنتی در نیمه‌شب امشب و رسیدن قیمت بنزین به ۱.۶۳۹ دلار در هر لیتر بر سر پمپ‌ها، این بالاترین قیمت در منطقه از اواسط آوریل خواهد بود که فقط یک سنت از شکستن رکورد قیمت بنزین در سال ۲۰۲۳ کم می‌آورد. قیمت بنزین در هفت روز گذشته در این منطقه حدود ۱۰  سنت افزایش یافته، از جمله یک جهش ۴ سنتی در در روز جمعه هفته گذشته که به مناسبت روز ویکتوریا و آخر هفته تعطیلی طولانی بود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
در حالیکه رکورد قیمت بنزین در منطقه بزرگ‌شهر تورنتو در ژوئن ۲۰۲۲ (تابستان سال گذشته) با ۲.۱۴۹ دلار در هر لیتر ثبت شده، در دسامبر سال گذشته این حداکثر قیمت تا ۱.۳۳۹ دلار در هر لیتر کاهش یافته بود که حداکثر ارزانی بنزین در یک سال گذشته به شمار می‌رود. این در حالی‌ست که ماه ژوئن سال گذشته تقریبا ماه رکوردشکنی قیمت‌ها برای کلیه شهرهای کانادا بود. متخصصان افزایش قیمت بنزین امسال را کمتر از سال گذشته برآورد می‌کنند و می‌گویند احتمالا قیمت بنزین در تابستان امسال شکسته نخواهد شد. از سوی دیگر عرضه عمده فروشی نفت در آمریکا به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۱۴ رسیده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
کارشناسان گفته‌اند تغییر عواملی از جمله آتش‌سوزی‌های جنگلی در آلبرتا، کُندی اقتصاد و فشارهای بالقوه بر عرضه، همگی بر قیمت بنزین با نزدیک شدن به تابستان تاثیر خواهند داشت و افزایش‌ها طی یک هفته گذشته آغازی بر افزایش‌هاست. "راجر مک نایت" تحلیلگر ارشد نفت در "انرو پرو" نیز با تایید این افزایش قیمت‌ها می‌گوید: "تقاضا برای همه انواع بنزین افزایش یافته، به ویژه برای سوخت جت، که نشان دهنده علاقه زیاد به سفر به خارج از کشور است". او می‌افزاید که قیمت‌ها همچنان روند صعودی را طی خواهند کرد و احتمالا قیمت هر بشکه نفت نیز به ۸۰ دلار آمریکا می‌رسد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

این در حالی‌ست که قسمتی از افت رشد سریع تورم در چند ماه اخیر بعلت پایین آمدن قیمت بنزین بوده است. کارشناسان معتقدند با این افزایش‌ها، مجددا تورم، مانند ماه گذشته، رو به سمت بالا خواهد رفت و احتمالا بانک مرکزی کانادا مجبور خواهد شد در طی امسال یک و یا دو بار نرخ بهره بانکی را بالا ببرد. این در حالی‌ست که مردم تحت فشار شدید تورم و نیز بالا رفتن بهره‌های بانکی قرار دارند و "کریستینا فریلند" وزیر دارایی کانادا هنوز یک سال است که می‌گوید "رکود اقتصادی" در کشور "به‌زودی" از راه می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, May 24, 2023 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به