بانک‌های کانادایی می‌گویند که مشتریان آنها به طور فزاینده‌ای به دنبال راه‌هایی برای حفظ نرخ‌های پایین فعلی هستند
گزارش‌های بدست آمده از بانک‌های کانادایی نشان می‌دهد، همانطور که برخی از اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند، مردم در تلاش برای بدست آوردن نرخ‌های بهتر وام مسکن پیش از بالا رفتن آنها، به سوی بانک‌هایشان روان شده‌اند. بروکرهای وام مسکن می‌گویند اخیرا با حجم وسیعی از دو نوع مشتری روبرو شده‌اند: آنهایی که می‌خواهند خانه بخرند و در پی گرفتن "پیش‌تائیدیه وام مسکن" هستند و آنهایی که می‌خواهند نرخ وام مسکن متغیر خود را تبدیل به نرخ‌های ثابت پایین کنند.
از سوی دیگر، اقتصاد آمریکا تاثیرگذارترین اقتصاد دنیاست، به ویژه آنکه ارتباط بیش از ۹۰ درصدی اقتصاد کانادا با آمریکا، نشان از آن دارد که کوچکترین تغییر در آمریکا بدون اثر در کانادا نیست.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
parya chess
 
هجوم کانادایی‌ها برای گرفتن وام مسکن پیش از بالا رفتن نرخ بهره و رکوردشکنی ۶.۲% تورم در آمریکا
بانک‌های کانادایی می‌گویند که مشتریان آنها به طور فزاینده‌ای به دنبال راه‌هایی برای حفظ نرخ‌های پایین فعلی هستند زیرا بسیاری از بازارهای مسکن مانند تورنتو در حال تغییر می‌باشند و پایین نگاه داشتن وام مسکن یکی از مهمترین پارامترهای خرید یا نگاه داشتن املاک به شمار می‌رود. در حالیکه در ماه پیش داشتن یک وام مسکن ۵ ساله ثابت با حدود ۲% "خوب" بنظر می‌آمد، امروز یک متخصص وام مسکن رویال بانک کانادا گفت نرخ ۲.۵ درصد بنظر "خیلی خوب" می‌آید. این وضعیت فقط طی ده روز گذشته و پس از چند حرکت و اعلان بانک مرکزی کانادا تغییر کرده است.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
"استی زکس" مالک شرکت "راه‌حل‌های راهبردی وام مسکن" در تورنتو می‌گوید: "بازار کنونی املاک در کانادا یک بازار فروشنده است و شما به سختی می‌توانید شرایطی را برای خرید تعیین کنید. توجه داشته باشید که ۴۰۰,۰۰۰ نفر در انتظار اقامت دائم خود می‌باشند که ۲۰۰,۰۰۰ نفر از آنها در حال حاضر اینجا هستند و خریدارانی که در گوشه و کنار صف کشیده‌اند". البته وضعیت کنونی بازار املاک تورنتو نشانی از داغی بسیار ندارد اما متخصصان می‌گویند نشانه‌هایی از رشد به چشم می‌خورد. زکس می‌افزاید که بسیاری از مراجعه کنندگانش پس از گرفتن "پیش‌تائیدیه وام مسکن" می‌خواهند آنرا تا ۱۳۰ روز بدون تغییر نگاه دارند تا ببینید چه می‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
نرخ‌های وام مسکن در بانک‌ها متفاوت است، اما ارقام پُست شده آنلاین نشان می‌دهد که پنج بانک برتر کشور وام‌های مسکن ثابت پنج ساله را با نرخ ۲.۶۲% تا ۲.۹۴% ارائه می‌دهند. وام مسکن ثابت سه ساله بین ۲.۴۹ تا ۳.۴۹ درصد متغیر است، در حالی که وام مسکن متغیر پنج ساله بین ۱.۴۰ و ۱.۷۵ درصد متغیر شده است. نرخ بهره اعلانی بانک مرکزی کانادا که مستقیما روی نرخ‌های ارائه شده بانک‌های کانادایی به مردم تاثیر می‌گذارد، هنوز از مارس ۲۰۲۰ در ۰.۲۵ درصد ثابت مانده اگرچه بانک‌ها در این مدت چندین بار نرخ‌های خود را کمی بالا و پایین کرده‌اند. بانک مرکزی در انتهای ماه گذشته تلویحا اشاره کرده بود که نرخ بهره را زودتر از آنچه قبلا گفته بود بالا خواهد برد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
افزایش یک درصدی در نرخ وام مسکن شما بطور متوسط منجر به پرداخت ۲۳۰ دلار بیشتر یا افزایش ۱۲ درصدی در پرداخت سود ماهانه خواهد شد. زکس نیز بر این باور است که بانک مرکزی کانادا احتمالا برای کنترل تورم نرخ بهره پایه را سریع‌تر و بیشتر از آنچه مردم انتظار دارند افزایش خواهد داد، و او در حال حاضر نشانه‌هایی از افزایش نرخ وام مسکن را مشاهده کرده و در یادداشتی در هفته پیش به سرمایه‌گذاران چنین نگاشته: "نرخ وام مسکن در حال حاضر به فضای ثابت پنج ساله می‌رود، کسانی که می‌خواهند خانه بخرند یا وام مسکن ثابت بگیرند احتمالا تا دو ماه دیگر فرصت دارند که چنین کنند".
 
بازار کنونی املاک
انجمن املاک و مستغلات کانادا اعلام کرد که میانگین قیمت مسکن در کشور در ماه سپتامبر ۶۸۶,۶۵۰ دلار بوده که نسبت به سال گذشته با ۶۰۲,۶۵۷ دلار به میزان ۱۳.۹ درصد افزایش داشته است. در تورنتو حتی این ارقام بالاتر نیز هستند بطوریکه هیئت املاک و مستغلات تورنتو اعلام کرد که میانگین قیمت یک خانه فروخته شده تقریباً ۲۰ درصد افزایش یافته و به نزدیک به ۱.۲ میلیون دلار در ماه اکتبر رسیده است که نسبت به ۹۶۸,۵۳۵ دلار در ماه مشابه سال گذشته‌اش افزایش نشان می‌دهد.
 
رکوردشکنی ۶.۲% تورم در آمریکا
ارقام جدید روز چهارشنبه ایالات متحده نشان داد که در ماه اکتبر، هزینه زندگی در آمریکا با سریع‌ترین رشد سالانه خود در بیش از ۳۰ سال گذشته روبرو بوده و قیمت تقریبا همه چیز با سرعتی بسیار سریع‌تر از حد معمول در حال افزایش است. اداره آمار ایالات متحده گزارش داد که شاخص قیمت مصرف کننده همه اقلام در ۱۲ ماه منتهی به اکتبر ۶.۲ درصد افزایش یافته است. قیمت‌ها فقط در ماه اکتبر تقریباً یک درصد افزایش نشان می‌دهد و نرخ تورم به بالاترین سطح از سال ۱۹۹۰ با ۶.۲ درصد رسیده است.
در حالی که تقریباً همه شاخص‌های اقتصادی زندگی روزمره مردم در آمریکا بالا رفته است، بزرگترین عوامل جهش تورم رکوردشکنی هزینه‌های انرژی، سرپناه، غذا و وسایل نقلیه نو و دست دوم بوده است. سیاست گذاران تمایل دارند تأثیر هزینه‌های غذا و انرژی را از نرخ تورم حذف کنند و چنین استدلال می‌کنند که این اقلام نوسانات زیادی را نشان می‌دهند، اما حتی با حذف این اقلام نیز، نرخ تورم ایالات متحده در ۳۰ سال گذشته هرگز به این اندازه بالا نبوده است. قیمت انرژی به تنهایی در سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته که سریع‌ترین سرعت افزایش از سال ۲۰۰۵ تاکنون است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


پس از کاهش شدید تورم در طول شیوع کرونا، اکنون تورم به دلایل متعددی با سرعتی شگفت‌انگیز در سراسر جهان رو به افزایش یافته است. عمده این عوامل برنامه‌های حمایتی دولت‌ها با هدف اشتغال مردم، همراه با نرخ‌های بهره پایین، جهان را پُر از پول نقد کرده اما آنچه در کنار این تورم دیده می‌شود اینست که پولداران چندین برابر مرفه‌تر و کم بضاعت‌ها ضعیف‌تر شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, November 10, 2021 - 19:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به