نکاتی‌ در مورد مالکیت کاندو آپارتمان

بر خلاف تصور وجود استخر در یک آپارتمان هزینه ماهیانه آنرا به میزان ناچیزی بالا می برد در حالیکه داشتن یک پارکینگ این هزینه را برای هر واحد بیش از سی دلار و وجود انباری بیش از پانزده دلار در ماه افزایش میدهد
مدتی‌ پیش دوستی‌ تماس گرفتند و تعریف کردند که از یک خانه بزرگ حومه شهر به داخل یک کاندو آپارتمان یک خوابه با دن که بالکن نسبتا بزرگی‌ داشت نقل مکان کرده بودند و اگرچه کاندو درمقایسه با خانه بزرگشان بسیار کوچک بود اما دلخوش بودند که بالکن بزرگشان تا حدودی جای خالی‌ حیاطی‌ را که داشتند می‌‌گیرد. در نتیجه برای لذت بردن از این فضای باز در شب‌های تابستان مشغول دکور کردن این بالکن شدند، چراغ‌هایی خریدند و آنها را به دیوار‌ها و سقف بالکن نصب کردند، گلدان‌ها و باغچه‌های کوچکی در اطراف آن برای گلکاری ایجاد کردند و تلاش کردند تا جای خالی‌ حیاط بزرگشان را با آن بالکن پر کنند، تا اینکه نامه‌ای از مدیریت مجموعه دریافت کردند مبنی با اینکه قوانین کاندو را زیر پا گذاشته‌ا‌ند و باید بالکن را به حالت اول برگردانند و سوراخ‌هایی که ایجاد کرده‌ا‌ند با نظر کارشناسانی که مدیریت معرفی می‌کند پر کنند و در و دیوار را تعمیر کرده به حالت اول برگردانند، ایشان ادامه دادند با اینکه مواظب بوده‌ا‌ند که اقداماتشان به نمای ساختمان لطمه نزند هیچ باور نمی‌‌کرده‌ا‌ند که صاحب اختیار بالکن خودشان نباشند.
این نکته هنوز هم برای بسیاری از خریداران بخصوص آنها که برای اولین بار یک واحد کاندو آپارتمان خریداری می‌‌کنند تعجب‌آور است، خیر شما صاحب بالکن خودتان نیست، شاید استثنا وجود داشته باشد ولی‌ بالکن کاندو شما همان محلی که ورودش فقط از واحد شما امکان پذیر است و یک در کشویی داخل واحد شما را از آن جدا می‌‌کند همان بالکن متعلق به شما نیست و اختیارش با مدیریت مجموعه است، شما به عنوان صاحب کاندو حق استفاده انحصاری از آن را دارید، ولی‌ مدیریت مجموعه اختیار آن را دارد و گاهی‌ که لازم باشد برای ورود به آن در صورت لزوم احتمالا آنقدر مودب هستند که قبلا شما را مطلع کنند. اگر برخی‌ خریداران این نکته را ندانند تعجبی ندارد ولی‌ همکاران که باید حتما این مطلب برایشان روشن باشد، حالا چرا به این نکته اشاره کردم ؟ عرض می‌‌کنم. وقتی‌ شما آگهی‌ فروش یک کاندو را مشاهده می‌‌فرمایید عموما یک اشاره‌ای هم به مساحت آن واحد شده است که طبیعتا باید شامل قسمتی‌ که شما خریداری می‌‌کنید باشد نه مشاعات، بنابراین مساحت بالکن، راهروها و لابی... را نباید به حساب زیربنای کاندو گذاشت. اخیرا واحدی را برای خریدار محترمی می‌‌خریدیم که در آگهی‌ سایت MLS مساحت آن در طیف بیش از ششصد فوت مربع ذکر شده بود، اما چون آن ساختمان را از زمان پیش‌فروش آن می‌‌شناختم کاملا می‌‌دانستم که مساحت کاندو کمتر از ششصد فوت مربع است و بیلدر هنگامی که آن واحد را پیش فروش می‌کرده در قرارداد و آگهی‌‌های مربوطه می‌‌نوشته پانصد و پنجاه فوت مربع کاندو بعلاوه هشتاد فوت مربع بالکن جمع ششصد و سی‌ فوت مربع بنابرین جای گله و شکایتی باقی‌ نمی‌‌گذاشته اما حالا چطور این کاندو را که به وضوح کمتر از ششصد فوت مربع مساحت دارد با احتساب بالکن به عنوان واحدی بزرگتر می‌‌فروشند خدا می‌‌داند. برای همین همواره از شما خواسته‌ام که هنگام خرید یا فروش ملک خودتان بهتر است یک مشاور املاک با تجربه همراه داشته باشید تا از منافع شما  در انجام معامله حفاظت شود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
خواننده محترمی راجع به هزینه ماهانه کاندو آپارتمان‌های مختلف سئوالاتی داشتند: از جمله اینکه چرا دو واحد مشابه در یک منطقه هزینه ماهانه متفاوتی دارند؟
هنگامی که شما یکی از واحدهای یک کاندو را خریداری می‌کنید، آنچه به مالکیت در می‌آورید داخل واحد اختصاصی خودتان است ولی در تصاحب آنچه در خارج واحد قرار دارد با مالکان دیگر مشارکت دارید که برای اداره آن قسمت مشترک، معمولاً مدیریت کاندو هزینه ماهانه‌ای از صاحبان واحدها دریافت می‌کند. این هزینه ماهانه در کاندوهای مختلف یکسان نیست و بستگی به سن، امکانات رفاهی و تأسیسات موجود در کاندومینیوم دارد.
هنگام خرید یک کاندو باید بدانید عمر ساختمان چقدر است؟ آیا سیستم تهویه مرکزی دارد؟ آیا نگهبانی بیست و چهار ساعته برای آن در نظر گرفته شده است؟ آیا قیمت پرداختی شامل پارکینگ می‌شود؟ اصولاً چند پارکینگ برای مهمانان وجود دارد و شرایط استفاده از آن چگونه است؟ امکانات رفاهی موجود در کاندو مانند استخر، اتاقهای ورزشی، سونا و... و نحوه استفاده از آنها به چه ترتیبی است؟ وجود امکانات فوق در هزینه ماهانه تأثیر دارد. هنگام خرید یک واحد کاندو باید از خودتان سئوال کنید آیا شما اصولاً تمایل به استفاده از استخر و سونا و حتی پارکینگ دارید یا نه؟ چون در هر صورت با خرید کاندو، هزینه نگهداری آنها را هم خواهید پرداخت. در تحقیقی که اخیرا انجام شده و بسیار مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت این بود که بسیاری از تصورات در مورد هزینه یا به اصطلاح شارژ ماهیانه کاندو‌ها درست نیست. بطور مثال بر خلاف تصور وجود استخر در یک آپارتمان هزینه ماهیانه آنرا به میزان ناچیزی بالا می برد در حالیکه داشتن یک پارکینگ این هزینه را برای هر واحد بیش از سی‌ دلار و وجود انباری بیش از پانزده دلار در ماه افزایش می‌‌دهد یا تصور اینکه کاندو‌های قدیمی‌ ماهیانه بالاتری دارند زیرا هرساله هزینه ماهیانه بالاتر می‌رود در تمام موارد صحت نداشته است. یعنی‌ کاندوهایی وجود دارند که هزینه ماهیانه آنها کمتر شده و ساختمان‌های کهنه‌ای‌ هستند که هزینه نگهداری کمتری نسبت به ساختمان‌های جدید از صاحبان کاندوها مطالبه می‌کنند. نکته مهم دیگر اینست که هزینه‌های کاندو آپارتمان به نحوه مدیریت ساختمان هم بستگی دارد. یک مدیریت دلسوزانه و آگاهانه میتواند به میزان زیادی هزینه‌ها را کاهش یا افزایش دهد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

هنگامی که یک خریدار را برای خرید یک واحد کاندومینیوم نمایندگی می‌کنم، همواره شرط بررسی صورت وضعیت کاندو را در قرار داد خرید می‌گنجانم. این شرط، انجام معامله را به بررسی صورت وضعیت کاندو از طرف وکیل خریدار موکول می‌کند. وکیل خریدار با بررسی مدارک مربوطه خریدار را از وضعیت مالی، عمومی و قوانین موجود در کاندو آگاه می‌کند تا خریدار با آگاهی کامل برای خرید اقدام کند. مطابق این شرط چنانچه بررسی صورت وضعیت، خریدار را راضی نکند، خریدار قادر به فسخ معامله خواهد بود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
چنانچه قصد خرید کاندو آپارتمان دارید می‌توانم فهرست آپارتمان‌های موجود در منطقه مورد نظر شما را برایتان ارسال کنم بعلاوه تعداد فراوانی کاندو برای فروش که در جایی‌ آگهی‌ نشده و و انحصارا از طریق تیم ما به فروش می‌‌رسد.اگر تمایل به مشورت با تیم ما را دارید کافیست تماس بگیرید تا با هم نشستی داشته باشیم و راجع به نیاز شما صحبت کنیم، ما قادریم به شما کمک کنیم تا آگاهانه تصمیم بگیرید، به امید دیدار.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
________________________________
کامران انواری، بروکر املاک در شهر تورنتو است
647-808-3450
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

anvariteam@gmail.com
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, May 30, 2018 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به