سپس در قابلمه‌ای آب و نمک می‌ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می‌دهیم تا زودتر به جوش بیاید
آش ماست
 مواد لازم:
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما
پیاز: ۱ عدد
برنج: ۵۰۰ گرم
لپه: نصف پیمانه
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
ماست ترش: ۱ کیلو
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
شوید و ترخون: ۵۰۰ گرم
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
پیاز داغ: ۶ قاشق سوپ‌خوری
گوشت گردن بدون استخوان: ۶۰۰ گرم
 طرز تهیه:
ابتدا لپه را در کاسه‌ای از آب می‌ریزیم و به مدت ۵ ساعت اجازه می‌دهیم تا لپه خیس بخورد و ۲ الی ۳ بار آب کاسه را تعویض می‌کنیم تا نفخ لپه‌ها از بین برود.(می‌توانید این کار را از شب تا صبح انجام دهید)
همین‌طور ماست را نیز از روز قبل از یخچال بیرون می‌آوریم و ۱ قاشق نمک به آن اضافه می‌کنیم و مجددا داخل یخچال قرار می‌دهیم. ابتدا گوشت را در قابلمه‌ای می‌ریزیم و روی حرارت قرار می‌دهیم و پیاز خرد شده را همراه با کمی نمک و فلفل به گوشت اضافه می‌کنیم و روی مواد7- ۸ لیوان آب می‌ریزیم و درب قابلمه را می‌گذاریم و اجازه می‌دهیم تا گوشت به آرامی با حرارت ملایم پخته شود.
دقت کنید ما به آب گوشت نیاز داریم پس حرارت را نباید زیاد کنیم تا آب گوشت بخار شود. پس از پخت کامل گوشت ،آب آن را در کاسه‌ای بزرگ می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم تا گوشت‌ها کف قابلمه کاملا خشک شوند و حرارت را خاموش می‌کنیم. سپس اجازه می‌دهیم تا گوشت خنک شود. لپه را در آبکش می‌ریزیم و می‌شوییم و در قابلمه‌ای می‌ریزیم و آب گوشت که تقریبا باید ۶ پیمانه باشد را به لپه می‌افزاییم و کمی نمک و فلفل روی آن‌ها می‌پاشیم و روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم تا لپه و کاملا پخته شوند.
سپس ترخون و شوید را خرد می‌کنیم و کنار می‌گذاریم.به لپه سر می زنیم و از آن لای دندان تست می‌کنیم. اگر اطرافش پخته بود و کمی گیر داشت، برنج را می‌شوییم و به آن اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم تا با حرارت ملایم کاملا بپزد و له شود.آن وقت کمی نمک روی مواد می‌پاشیم و سبزی را نیز اضافه می‌کنیم (رنگ سبزی حفظ شود)
صبر می‌کنیم تا ۳۰ دقیقه سبزی کاملا پخته شود. ماست را نیز زودتر از یخچال بیرون می‌آوریم تا با دمای محیط سازگار شود. در این فاصله گوشت را با گوشکوب کاملا له می‌کنیم.پس از پخت سبزی گوشت کوبیده شده را نیز به مواد آش اضافه می‌کنیم.
در این مرحله اجازه می‌دهیم تا آش غلیظ‌تر شود. آش را گه‌گاه هم می‌زنیم تا ته نگیرد. پس از گذشت ۲۰ دقیقه آش غلیظ شده و حتی کمی سفت‌، زیر شعله را خاموش می‌کنیم چون تمام مواد کاملا پخته است. اکنون ماست را هم زده و به آش اضافه می‌کنیم. چون داغ بودن آش ممکن است باعث بریده شدن ماست شود. ماست را کاملا با آش مخلوط می‌کنیم و در ظرفی آش ماست آماده شده را ریخته و با پیاز داغ تزئین می‌کنیم.
 


کوکوی رشته‌ای
مواد لازم:
تخم‌مرغ: ۳ عدد
آرد سفید: به اندازه کافی
روغن مایع: به اندازه کافی
سیب‌زمینی بزرگ: ۲ عدد
نمک و فلفل سیاه: به اندازه کافی
پنیر پیتزای رنده شده: ۲ قاشق غذاخوری
در صورتی که می‌خواهید کوکوی شما مجلسی تر به نظر بیاید و ظاهر بهتری داشته باشد می‌توانید مقداری سبزی معطر مثل جعفری و گشنیز تازه یا خشک شده هم به مایه کوکو اضافه کنید.
طرز تهیه‌:
ابتدا سیب‌زمینی‌ها را پوست می‌گیریم و با رشته‌کن و یا رنده درشت می‌کنیم و کنار می‌گذاریم. تخم‌مرغ‌ها را جداگانه در پیاله‌ای می‌شکنیم و بعد در کاسه‌ای می‌ریزیم و روی آن نمک و فلفل سیاه می‌پاشیم و یک چهارم لیوان آب ریخته و هم می‌زنیم و آرد را کم‌کم اضافه کرده و هم می‌زنیم تا گلوله نشود. توجه داشته باشید که باید مقداری آرد اضافه کنید که مایه کوکو سفت نشود و کمی شل باشد. در ادامه پنیر پیتزا رنده شده را اضافه می‌کنیم و در آخر سیب‌زمینی‌ها را به مایه می‌افزاییم و خوب مواد را زیر و رو می‌کنیم تا منسجم شوند. تابه‌ای را روی حرارت قرار می‌دهیم و صبر می‌کنیم تا روغن داغ شود و بعد از مایه کمی بر می‌داریم و در روغن می‌ریزیم و با کف قاشق سریعا به آن شکل مورد نظرمان را می‌دهیم. می‌توانید فقط تخت کنید خودش در موقع سرخ شدن شکل دایره می‌گیرد. کوکو‌های رشته‌ای آماده شده را در ظرف می‌گذاریم و با گوجه‌فرنگی و خیارشور یا سس کچاپ تزئین می‌کنیم.


 
کوکوی ماکارونی
 مواد لازم‌:
ماکارونی فرمی: ۵۰۰ گرم
گوشت چرخ‌کرده: ۲۰۰ گرم
قارچ: ۳۰۰ گرم
پیاز متوسط: ۱ عدد
تخم‌مرغ درشت: ۴ عدد
ذرت: ۴ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه‌ای: ۱ عدد
روغن مایع: به اندازه کافی
پنیر پیتزا: به مقدار دلخواه
رب گوجه‌فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری
نمک‌، فلفل سیاه و زردچوبه: به اندازه کافی
 طرز تهیه:
ابتدا یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری آب داخل داخل آن بریزید. یک قاشق غذاخوری روغن مایع و مقداری نمک به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید آب به جوش بیاید سپس ماکارونی را به همراه ذرت‌ها داخل آب جوش بریزید.
۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا ماکارونی و ذرت به طور کاملا بپزند سپس آنها را آبکشی کرده و کنار بگذارید تا آب اضافی‌شان خارج شود. در مرحله بعد پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کنید سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید.
مقداری روغن مایع داخل تابه بریزید و اجازه دهید روغن داغ شود سپس پیاز خرد شده را به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیاز نرم شود. پس از اینکه رنگ پیاز شفاف شد مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به آن اضافه کنید.
تفت دادن را ادامه دهید تا پیاز با زردچوبه و فلفل سیاه یکدست شود سپس گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا گوشت چرخ کرده سرخ شود. در ادامه فلفل دلمه‌ای را خرد کنید و به تابه اضافه کنید. تفت دادن را ادامه دهید تا فلفل دلمه‌ای هم سرخ شود. قارچ‌ها را خرد کنید و در یک تابه کوچک به همراه مقداری روغن به صورت جداگانه تفت دهید تا آب اضافی قارچ‌ها تبخیر شود، سپس کمی آبلیمو اضافه کنید تا رنگ قارچ‌ها سیاه نشود. پس از اینکه آب قارچ‌ها به طور کامل تبخیر شد آنها را به تابه حاوی گوشت چرخ‌کرده اضافه کنید. در مرحله بعدی رب گوجه‌فرنگی را به همراه مقداری نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به مایه ماکارونی اضافه کنید و خوب تفت دهید تا طعم خامی رب گوجه‌فرنگی گرفته شود.
حالا مایه ماکارونی را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک شود. در ادامه یک کاسه بزرگ انتخاب کنید و ماکارونی و ذرت را که قبلا آبکشی کرده‌اید داخل کاسه بریزید. مایه ماکارونی را هم پس از اینکه کمی خنک شد به کاسه اضافه کنید.
مواد را خوب مخلوط کنید تا ماکارونی با مایه ماکارونی یکدست شود. در مرحله بعدی تخم‌مرغ‌ها را در یک کاسه جداگانه بشکنید و خوب هم بزنید سپس به کاسه حاوی مایه کوکو اضافه کنید و مواد را کمی مخلوط کنید تا یکدست شوند.
در مرحله پایانی یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید سپس مقداری روغن داخل آن بریزید و اجازه دهید روغن داغ شود. در ادامه نصف مایه کوکو را داخل تابه بریزید سپس به دلخواه مقداری پنیر پیتزا روی مایه کوکو بریزید و در پایان باقیمانده مایه کوکو را بریزید.
کمی با پشت قاشق مایه کوکو را فشار دهید تا صاف و کمی فشرده شود. اجازه دهید قسمت زیرین کوکو سرخ شود سپس آنرا برگردانید تا قسمت دیگرش نیز سرخ شود. در پایان کوکوی ماکارونی را به همراه سس کچاپ سرو کنید.
در صورتی که می‌خواهید کوکوی ماکارونی را در فر درست کنید فر را ار قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا کاملا گرم شود سپس مایه کوکو را داخل یک ظرف پیرکس بریزید و به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید تا کوکو آماده شود.
 


هویج پلو
مواد لازم‌:
برنج: ۳ پیمانه
هویج: ۱ کیلوگرم
شکر: ۱/۳ پیمانه
زرشک: ۱/۲ پیمانه
پیاز متوسط: ۲ عدد
گوشت مرغ: ۵۰۰ گرم
خلال بادام: ۱/۴ پیمانه
خلال پسته: ۱/۴ پیمانه
آب لیمو ترش: ۱ قاشق غذاخوری
زعفران ساییده: ۱ قاشق سوپ‌خوری
نمک‌، روغن مایع و پودر زعفران: به اندازه کافی
خلال پوست پرتقال تلخی گرفته شده: ۱/۴ پیمانه
 طرز تهیه:
ابتدا خلال بادام‌ها را‌‌ در کاسه‌ای ریخته و روی آن‌ها آب می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم تا خیس بخورند. پیاز را پوست می‌گیریم و می‌شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می‌کنیم و کنار می‌گذاریم.
هویج‌ها را نیز با پوست‌کن تمیز می‌کنیم و روی قسمت درشت رنده به صورت اُریب می‌کشیم تا هم یکسان شوند و هم بزرگ‌تر به نظر بیایند. سپس داخل قابلمه‌ای آب می‌ریزیم و روی حرارت قرار می‌دهیم تا آب به جوش بیاید.
بعد پیاز باقیمانده را پوست می‌گیریم و می‌شوییم و از وسط به دو قسمت تقسیم می‌کنیم و همراه با مرغ و کمی پودر زعفران به آب در حال جوش اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم تا مرغ کاملا پخته شود. پس از پخت کامل مرغ‌ها را روی تخته آشپزخانه با چاقو خرد می‌کنیم.
تابه‌ای را روی حرارت قرار می‌دهیم تا کمی گرم شود و بعد پیاز‌ها را در تابه می ریزیم و شروع می‌کنیم به تفت دادن‌، ۲ الی ۳ دقیقه که تفت دادیم کمی روغن می‌ریزیم و پیاز‌ها را سرخ و طلایی می‌کنیم (روغن را در ابتدا نمی‌ریزیم چون می‌خواهیم رطوبت پیاز‌ها کاملا گرفته شود.) و مرغ‌های خرد شده را نیز به آن اضافه می‌کنیم و با هم تفت می‌دهیم و در بشقابی می‌ریزیم و کنار می‌گذاریم. خلال بادام‌ها را در آبکش می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم آب اضافه آن خارج شود. در همان تابه هویج‌ها را می‌ریزیم و روی حرارت تفت می‌دهیم تا آب هویج کاملا گرفته شود و کمی روغن روی هویج می‌ریزیم و ۱ قاشق آبلیمو نیز روی هویج می‌ریزیم و تفت می‌دهیم و حرارت را کم می‌کنیم و زعفران را روی هویج می‌ریزیم و زرشک و شکر را با هم به مواد می‌افزاییم و پیاپی هم می‌زنیم تا زرشک‌ها نسوزند. حرارت را خاموش می‌کنیم و خلال پسته ،خلال بادام و پوست پرتقال را نیز به مواد اضافه می‌کنیم و خوب مواد را با هم زیر و رو می‌کنیم و مجددا ترکیب مرغ و پیاز داغ را اضافه می‌کنیم و همگی مواد را با هم مخلوط می‌کنیم.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

سپس در قابلمه‌ای آب و نمک می‌ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می‌دهیم تا زودتر به جوش بیاید. برنج را می‌شوییم و آب آن را خالی می‌کنیم و در آب جوش می‌ریزیم و هم می‌زنیم.۵  دقیقه بعد برنج را لای دندان تست می‌کنیم. اگر اطراف برنج کاملا پخته بود و مغز آن کمی سفت بود بهترین زمان برای آبکشی است. برنج را آبکش می‌کنیم و کف قابلمه روغن می‌ریزیم و روی حرارت کم قرار می‌دهیم و کمی برنج کف قابلمه می‌ریزیم، دقت کنید که برنج را کفتگیر به کفتگیر می‌ریزیم. پس یک کفگیر برنج می‌ریزیم و روی آن از مایه می‌ریزیم و مجددا لایه بعدی با کفگیر برنج می‌ریزیم و لایه بعد از مواد هویج پلو می‌ریزیم تا به آخر که برنج و مایه تمام شود. سپس درب قابلمه را می‌گذاریم و ابتدا حرارت را ملایم می‌کنیم تا هویج پلو ابتدا بخار کند (تقریبا ۵ دقیقه) و بعد حرارت را کم می‌کنیم تا کاملا هویج پلو پخته شود. پس از ۴۵ دقیقه الی ۱ ساعت بعد هویج پلو کاملا پخته شده وآماده است.


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, May 22, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به