دقت کنید ژله را زمان ریختن روی ژله قبلی روی یک نقطه ژله نریزید چون ممکن است شتاب ریختن با ملاقه در یک نقطه باعث آب شدن ژله قبلی در آن نقطه شود و طعم ژله‌ها مخلوط شود
قارچ شکم‌پر باخرده نان و پنیر خامه‌ای
مواد لازم:
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
قارچ (بزرگ): ۲۲۵ گرم
خرده نان (ادویه‌دار): ۳ قاشق غذاخوری
پنیر خامه‌ای (پنیر خامه‌ای با مخلوط اسفناج و کنگر): ۱۸۵ گرم
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

طرز تهیه:
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
ساقه قارچ‌ها را کات کنید و کلاهک قارچ را کنار بگذارید‌. پنیر را داخل پلاستیک فریزر بریزید، گوشه پلاستیک را به وسیله قیچی ببرید و پنیر را مانند کرم روی قارچ‌ها بریزید (فقط کلاهک قارچ را با پنیر پر کنید)‌. قارچ‌ها را از سمت پایین روی خرده نان‌ها قرار دهید و مقداری خرده نان روی قارچ‌ها بریزید. سپس به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه داخل فر قرار دهید و بعد گرم سرو کنید.


 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
تارت نمكی
مواد لازم:
آرد: 350گرم
كره:150گرم
زرده تخم‌مرغ: 1عدد
روغن مایع:‌ 3 قاشق غذاخوری
آب: 3 قاشق غذاخوری
نمک: 4/1 قاشق چای‌خوری
طرز تهیه:
ابتدا كره را دمای محیط قراردهید تا نرم شود بعد با آرد مخلوط كرده تا شكل بیسكوییت به خود بگیرد. سپس تخم‌مرغ و آب را اضافه كرده باهم مخلوط می‌كنیم. در آخر نمک، اضافه كرده فقط در حد مخلوط شدن چون اگر زیاد ورز بدهیم به روغن می‌افتد و خمیرمان سفت می‌شود. 20دقیقه خارج از یخچال در جای خنک قرار می‌دهیم، بعد قالب‌های‌ تارت را‌ چرب كرده از مواد خمیر برداشته توی قالب فرم می‌دهیم. سپس با چنگال داخل تارت را سوراخ كرده تا حین پخت پف نكنند. داخل فری كه از قبل روشن كردیم قرار می‌دهیم با درجه حرارت 180تا جایی كه زیر تارت‌ها سرخ شود .
 


خورش گوجه‌سبز
مواد لازم:
گوجه سبز:۵۰۰ گرم
گوشت:۳۰۰ گرم
نعنا خرد شده: ۱ پیمانه
جعفری خرد شده: ۱ پیمانه
پیاز بزرگ: ۲ عدد
زعفران دم کرده: ۲-۳ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم
طرزتهیه:
جعفری و نعنای خرد شده را با کمی روغن در تابه بر روی حرارت ملایم تفت دهید تا آب آن کشیده شود، سپس حرارت را خاموش کنید.
پیاز‌ها را پوست گرفته و به صورت خلالی ریز خرد کنید. سپس آن را با ۳-۲ قاشق روغن روی حرارت ملایم تفت دهید تا به رنگ طلایی درآید.
گوشت را به صورت مکعب‌هایی به ابعاد ۲ سانتیمتر برش زده و به پیاز داغ اضافه کنید.
حدود ۶-۵ دقیقه گوشت و پیاز را با هم تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. سپس زردچوبه و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید و یکی دو دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه دهید.
 حدود ۳ لیوان آب جوش در قابلمه بریزید، درب قابلمه را ببندید و حرارت را کم کنید و اجازه دهید گوشت بپزد. پس از ۲ ساعت، نعنا و جعفری تفت داده شده را به خورش اضافه کنید.
مقداری نمک به خورش بیفزایید و در صورت نیاز مقداری آب جوش اضافه کنید.
گوجه سبز را تمیز بشویید و اجازه دهید آب آن خشک شود، پس از ۳۰ دقیقه گوجه سبز را نیز به خورش اضافه کنید. حدود ۳۰ دقیقه دیگر صبر کنید تا خورش کاملا پخته شود و جا بیفتد.
اگر آب خورش زیاد است، حرارت را کمی زیاد کرده و درب قابلمه را باز بگذارید تا آب خورش کم شود و به روغن بنشیند. در انتها زعفران دم کرده را به خورش اضافه کرده و هم بزنید، سپس حرارت را خاموش کنید


 
میتبال باسس انار
مواد لازم:
گوشت چرخ‌کرده: نیم کیلو
تخم‌مرغ: ۱ عدد
آرد سوخاری: ۲ قاشق غذاخوری
زردچوبه‌، فلفل قرمز‌، فلفل سیاه: به میزان دلخواه
سماق: به میزان دلخواه
پیاز متوسط: ۱ عدد
جعفری ساطوری: 2 قاشق غذاخوری
رب انار: 3 قاشق غذاخوری
دانه انار: نصف لیوان
طرز تهیه:
گوشت و ادویه‌ها و پیاز رنده شده که آبش گرفته، شده را مخلوط کنید و کمی ورز بدهید ، بعد گوله‌هایی به اندازه گردو درست کنید و کمی تفتشان بدهید حالا داخل همان روغن رب انار و دانه های انار و ۲ لیوان آب بریزید و بگذارید جوش بیاید بعد گوشت قلقلی‌ها را داخلش بگذارید تا بپزند و سس غلیظ شود این غذا تند مصرف می‌شود اگر شیرین دوست دارید ۱ قاشق شکر هم به سس اضافه کنید‌ و در آخر جعفری را بریزید .
 


رولت مرغ
مواد لازم:
سینه مرغ چرخ‌کرده: ۱ عدد
پیاز: ۱ عدد
سبزی خشک معطر: 2 قاشق غذاخوری
زرد‌چوبه‌، نمک و فلفل‌: به میزان دلخواه
هویج پخته: ۱ عدد
رب‌گوجه‌فرنگی: 2 قاشق غذاخوری
سیر: ۲ حبه
طرز تهیه:
ابتدا برای درست کردن سس یک‌ عدد پیاز و سیر و نگینی خرد و سرخ كنید‌. رب‌گوجه و ادویه و مقداری آب اضافه کرده‌ و کنار بگذارید. بعد مرغ چرخ‌کرده را با پیاز رنده شده و سبزی و نمک و زردچوبه و فلفل خوب ورز داده‌ و روی کیسه فریزر پهن کنید و مقداری سبزی شامل ریحان وجعفری و پیازچه خرد شده روی مرغ ریخته و یک هویج پخته شده را وسطش بگذارید و با کمک کیسه فریزر رول کنید‌ و سرو ته رول را محکم کنید و داخل تابه قراردهید. بعد کیسه را جدا کرده و در روغن با حرارت ملایم کمی سرخ کنید‌ و سپس سسی که قبلا آماده کرده‌اید را اضافه کنید و اجازه دهید تا خوب پخته و جا بیفتد.
 


کیک سینابون
موادلازم:
آرد: 2 پیمانه
شکر: 1پیمانه
تخم مرغ: 4 عدد
ماست:4/3 پیمانه
روغن: 2/1 پیمانه
شیر:. 2/1 پیمانه
وانیل:. 1 قاشق چای‌خوری
بکینگ پودر:.1قاشق‌غذاخوری
موادمیانی:
دارچین:. 1 قاشق چای‌خوری
شکر:. 1 قاشق غذاخوری
پودرنارگیل:1 قاشق غذاخوری
طرز تهیه:
تخم‌مرغ‌ها را آنقدر با همزن می‌زنیم تا کف کند، شکر و وانیل را اضافه کنید و به هم بزنید تا کرم وکشدارشود. ماست، شیر، روغن را هم به ترتیب اضافه کرده و مخلوط کنید. آرد و بکینگ پودر الک شده را کم‌کم اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم بزنید. قالب را چرب و آردپاشی کرده نصف مایه کیک را داخل قالب ریخته موادمیانی را هم با هم مخلوط کرده روی مایه کیک ریخته و باقی مایه کیک راهم روی مخلوط می‌ریزیم. قالب را در فر از قبل گرم شده در دمای 180درجه به مدت 45 دقیقه در فر بگذارید. وقتی ازفر خارج شد بعد از خنک شدن تزئین کنید.


 
کیک صبحانه دورنگ
مواد لازم:
آرد سفید: دو لیوان
آرد سفید: سه قاشق غذاخوری
بکینگ‌پودر: نصف قاشق چای‌خوری
روغن: نصف لیوان
شکر: یک لیوان
تخم‌مرغ: چهار عدد
پودر کاکائو: سه قاشق غذاخوری
وانیل: یک قاشق چای‌خوری
ماست یا شیر: یک لیوان
طرزتهیه:
تخم مرغ‌ها را داخل کاسه بشکنید. وانیل و شکر را به آن افزوده و با همزن برقی، هم بزنید تا کاملا کرم رنگ شود. بعد از آن ماست یا شیر را اضافه کنید. همزن را دوباره روشن کنید تا ماست یا شیر با موادی که قبلا مخلوط شده بودند، دوباره مخلوط شوند.
آرد را چند بار الک کنید تا سبک شود. بکینگ پودر را به آرد اضافه کنید.
آنها را با هم مخلوط کرده و به تدریج به مواد داخل کاسه اضافه کنید تا گلوله نشود. با قاشق مواد را هم بزنید تا خمیر یکنواخت ایجاد شود.
مایه آماده شده را به دو قسمت تقسیم کرده و هر بخش از مایه را داخل دو کاسه مشابه از نظر اندازه بریزید.
پودر کاکائو را به یکی از کاسه‌ها اضافه کرده و هم بزنید. به ظرف دیگر هم سه قاشق غذاخوری آرد سفید اضافه کنید. هم بزنید تا مواد داخل هر کاسه با هم مخلوط شوند. این سه قاشق آرد را فراموش نکنید؛ چون در این صورت تناسب آرد رعایت نشده و ترکیب ها به هم می‌خورد.
از قالب گرد استفاده کنید تا طرح قشنگ‌تر مشخص شود. کف قالب، کاغذ روغنی بیندازید.
سه قاشق غذاخوری از مایه بدون کاکائو، وسط قالب بریزید. سه قاشق غذاخوری از مایه کاکائو را وسط مایه معمولی بریزید. این کار را به همین شکل تکرار کنید تا مایه تمام شود. نیازی به حرکت دادن قالب برای پخش شدن مایه نیست. بعد از تمام شدن مایه، با کمک خلال دندان از مرکز کیک به سمت بیرون خط بکشید تا از چند نقطه، طرح روی کیکی ایجاد شود.
فر را روی حرارت 180 درجه سانتی گراد گرم کنید. قالب را به مدت 30 دقیقه داخل فر بگذارید. 20 دقیقه اول به هیچ وجه در فر را باز نکنید تا پف کیک نخوابد اما 30 دقیقه بعد از پختن کیک می توانید وضعیت آن را بررسی کنید. اگر خلال دندانی که مرکز کیک وارد می‌کنید، تمیز بیرون آمد، یعنی این که کیک پخته است. در غیر این صورت آن را 10 دقیقه دیگر داخل فر بگذارید.
سپس آن را از فر درآورده و بگذارید خنک شود. آن را برش زده و میل کنید.
 


ژله بستنی
مواد لازم:
ژله: ۲ بسته
بستنی وانیلی: ۱٫۵ عدد
آب جوش: به میزان کافی
طرز تهیه:
برای تهیه ژله بستنی ساده ابتدا بستنی وانیلی را در دمای محیط می‌گذاریم تا نرم شود.کتری را آب می‌کنیم و روی حرات می‌گذاریم تا بخار کند و یک بسته ژله را در کاسه‌ای می‌ریزیم ویک لیوان آب جوش به آن اضافه می‌کنیم و کاسه را روی بخار کتری قرار می‌دهیم و هم می‌زنیم تا ژله در آب کاملا حل و شفاف شود و اثری از ذرات ژله نباشد.سپس نصف بستنی وانیلی را به آن می‌افزاییم و آرام با قاشق کمی هم می‌زنیم تا یکدست شود و بعد در ظرف یا قالب مورد نظرمان می‌ریزیم و در یخچال قرار می‌دهیم.
تا به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه که بستگی به دمای یخچال دارد ژله بستنی آماده شود. اگر بخواهیم ژله بستنی دو لایه درست کنیم زمانی که ژله ۲۰ دقیقه در یخچال بود روی آن را تست می‌کنیم روی ژله را با انگشت کمی فشار می‌دهیم. اگر ژله حالت خود را گرفته بود زمان آن است که ژله دوم را آماده کنیم و روی آن بریزیم. ژله دوم را دقیقا مانند ژله اول آماده می‌کنیم و بعد از اضافه کردن بستنی کاسه را از روی کتری بر می‌داریم و با قاشق کمی ژله و بستنی را مخلوط می‌کنیم. اجازه می‌دهیم تا خنک شود و بعد با ملاقه آرام روی ژله قبلی می‌ریزیم. (‌چون ژله اگر خیلی گرم باشد‌، زمانی که آنرا روی ژله قبلی بریزیم حتما ژله قبلی را آب می‌کند و طعم ژله‌ها با هم مخلوط می‌شود‌).
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

دقت کنید ژله را زمان ریختن روی ژله قبلی روی یک نقطه ژله نریزید چون ممکن است شتاب ریختن با ملاقه در یک نقطه باعث آب شدن ژله قبلی در آن نقطه شود و طعم ژله‌ها مخلوط شود،پس یک ملاقه از ژله بستنی بر می‌داریم و به صورت پخش روی همه جای ژله قبلی می‌ریزیم. ژله بستنی را کاملا روی ژله قبلی می‌ریزیم و در یخچال قرار می‌دهیم تا خودش را بگیرد. می‌توانید با همین روش ژله‌هایی با لایه‌های بیشتر نیز آماده کنید که ژله شما‌ را زیباتر خواهد کرد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, May 1, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به