اگر آش زیادی سفت شده، بهش از آب گوشت اضافه کنید.گوشت را کاملا ریش ریش کرده و به آش اضافه کنید.
پیراشکی عربی (الصفیحه)
مواد لازم:
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
مایه خمیرترش: 5 گرم
شکر: ۱ قاشق چای‌خوری
آب ولرم: 1 پیمانه
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

روغن زیتون: 2 قاشق سوپ‌خوری
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
آرد گندم (الک‌شده): 3 پیمانه (۳۲۰ گرم)
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
گوشتِ چرخ‌کرده (مخلوط گوسفند و گوساله): 500 گرم
گوجه‌فرنگی (بدون پوست و ریز خردشده): 10 عدد
پیاز (رنده‌شده): 5 عدد
ادویه بهارات (پودرشده): 1 قاشق چای‌خوری
دارچین (پودرشده): 2/1 قاشق چای‌خوری
فلفل تند قرمز (پودرشده): 2/1 قاشق چای‌خوری
کره (خردشده): 2 قاشق سوپ‌خوری
ماست: 2 قاشق سوپ‌خوری
ارده: 1 قاشق سوپ‌خوری
رب انار: 1 قاشق سوپ‌خوری
دانه کاج (تفت‌داده‌شده): 4 قاشق سوپ‌خوری
نمک: به مقدار لازم
طرز تهیه
برای تهیه خمیر پیراشکی، مایه خمیرترش، شکر و آب ولرم را مخلوط کنید، سپس آن را به مدت 10 دقیقه در محیطی گرم قرار دهید تا استراحت کند؛ پس از این مدت، روغن زیتون و آرد را به‌تدریج به آن بیفزایید، ورز دهید تا خمیر نرم و یکدستی به دست آید (در صورت نیاز، کمی آب به آن اضافه کنید)، سپس روی خمیر را پوشانده و به مدت 30 دقیقه در دمای اتاق استراحت دهید.
در این فاصله، گوشتِ چرخ‌کرده، گوجه‌فرنگی، پیاز، ادویه بهارات، دارچین، فلفل تند قرمز، کره، ماست، ارده، رب‌انار، دانه کاج و مقداری نمک را در ظرفی مناسب بریزید و با دست کاملاً ورز دهید تا حالت چسبندگی پیدا کند؛ فر را از 15 دقیقه قبل، روی حرارت 180 درجه سانتی‌گراد تنظیم و گرم کنید؛
پس از استراحتِ خمیر، آن را ورز دهید. روی سطحی صاف، کمی آرد بپاشید. از خمیر، به اندازه گردو جدا کرده و آن را روی سطح آردپاشی به فرم دایره‌ای با قطر هشت سانتی‌متر پهن کنید. روی هر خمیر، به اندازه یک قاشق سوپ‌خوری از مخلوط گوشت بریزید و با دو انگشت، گوشه‌های آن را جمع کنید؛
پیراشکی‌ها را روی سینی فر چرب‌شده بچینید و آن را به مدت 30 دقیقه در طبقه وسط فر گرم شده، قرار دهید تا بپزد و روی آن‌ها طلایی‌رنگ شود. پس از این مدت، سینی را از فر بیرون آورید، پیراشکی‌ها را در ظرف موردنظر بچینید و به‌همراه ماست سرو کنید.
جایگزین
دانه کاج را می‌توانید از عطاری‌ها خریداری کنید و در صورت عدم دسترسی به آن، می‌توان از مغز گردو یا بادام‌زمینی تفت‌داده‌شده، استفاده کرد.
فکر بکر
می‌توانید خمیر پیراشکی‌ها را قبل از قراردادن در فر، به‌وسیله قلم‌موی آشپزی به کمی روغن زیتون یا زرده تخم‌مرغ آغشته کنید.
 
پلو سبزیجات هندی
مواد لازم:
سیب زمینی متوسط (نگینی ریز خردشده): 1 عدد
هویج (نگینی خردشده): 4 عدد
فلفل دلمه‌ای (نگینی خردشده): 2 عدد
قارچ (چهارقاچ شده): 4 عدد
روغن مایع: به مقدار لازم
گوجه فرنگی متوسط (مکعبی خردشده): 4 عدد
کنسرو نخودفرنگی (بدون آب): 1 پیمانه
زیره سبز (پودرشده): 1 قاشق چای‌خوری
تخم گشنیز (پودرشده): 1 قاشق چای‌خوری
زردچوبه (پودرشده): 1 قاشق چای‌خوری
ادویه هندی: 1 قاشق چای‌خوری
نمک: به مقدار لازم
برنج: 3 پیمانه
کره: 70 گرم
ادویه هندی شامل هل سبز (4 عدد)، هل سیاه (3 عدد)، میخک، جوزهندی، دانه فلفل سیاه و رازیانه (از هر کدام 4 قاشق چای خوری)، برگ بو (3 عدد)، چوب دارچین (1 تکه)، فلفل قرمز (یک و نیم قاشق سوپ خوری) و تخم گشنیز (یک هشتم قاشق چای خوری) است؛ تمام ادویه ها را در تابه‌ای تفت دهید و پس از سردشدن، آسیاب کرده و استفاده کنید.
طرز تهیه:
سیب‌زمینی، هویج، فلفل دلمه‌ای و قارچ را در تابه ای حاوی روغن داغ تفت دهید. گوجه فرنگی، نخودفرنگی، زیره سبز، تخم گشنیز، زردچوبه، ادویه هندی و نمک را به تابه اضافه کرده و هم بزنید تا مواد کاملاً با یکدیگر مخلوط شوند. تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.
آبِ روی برنج خیس ‏شده را خالی کنید و آن را به مدت 10 تا 14 دقیقه داخل ‏قابلمه‌ای حاوی آبِ جوش، روی حرارت زیاد بریزید تا آماده شود، سپس آبکش کنید.
در قابلمه، مقداری روغن ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود. یک لایه برنج آبکش شده داخل آن ریخته، سپس مقداری از مخلوط سبزیجات را روی برنج بریزید. به همین ترتیب، مخلوط سبزیجات را لابه لای برنج ریخته و در آخر، روی آن را با برنج سفید بپوشانید. درِ قابلمه را بگذارید و حرارت را زیاد کنید تا بخار برنج بلند شود. کره را با 3 قاشق سوپ‏ خوری روغن مایع، روی حرارت ملایم، داغ کنید. زمانی‏ که بخار برنج بلند شد، آن را روی برنج بریزید، درِ قابلمه را بگذارید و حرارت را ملایم کنید تا برنج به مدت 30 دقیقه دم بکشد. پس از این مدت، کف و دیواره کاسه‌های کوچکی را به کمی کره آغشته کنید و پلو سبزیجات را در آن بریزید و با پشتِ قاشق، روی آن را کاملاً فشار دهید، سپس ظرف موردنظر را روی دهانه کاسه قرار دهید و پلو سبزیجات را در آن برگردانید و سرو کنید.
نکته
دقت داشته باشید سبزیجات را براساس زمان لازم برای پخت، به ترتیب به تابه اضافه کنید.
فکر بکر
در صورت تمایل، می‌توانید پلوسبزیجات را به صورت رژیمی نیز تهیه کنید. برای این کار، حجم سبزیجات را دو برابر کرده، جداگانه تفت دهید و در کنار مقدار کمی پلو سرو کنید.
 
رول‌های گوشت و ترب

مواد لازم:

فیله گوساله خلالی نازک برش خورده: 200 گرم
کره ذوب شده: به مقدار لازم
روغن مایع: به مقدار لازم
ترب سفید رنده شده: 20  گرم
جعفری پاک و خردشده: 10 گرم
پیازچه ریز خردشده: 10 گرم
نمک و فلفل سیاه پودرشده: به مقدار لازم
خمیر فیلو: 10 ورق
زعفران:1 قاشق سوپ‌خوری
نودل پخته شده: مقداری برای سرو
سس کچاپ: مقداری برای سرو
خمیر فیلو را می‌توانید از سوپرمارکت‌های بزرگ خریداری کنید.

طرز تهیه:

در تابه‌ای حاوی 20 گرم کره و کمی روغن مایع، گوشت را تفت دهید تا کاملاً سرخ و قهوه‌ای رنگ و آب آن کاملاً کشیده شود سپس آن را کنار بگذارید تا خنک شود.
در ظرفی، ترب سفید، جعفری، پیازچه، نمک و فلفل را بریزید و کاملاً با یکدیگر مخلوط کنید و کنار بگذارید. خمیر فیلو را به ابعاد 20×10 سانتی متری برش دهید، سپس یک ورق از آن را روی میز کار قرار دهید، سطحِ آن را به کمی کره (ذوب شده) آغشته کنید و یک ورق دیگر از خمیر فیلو را روی خمیر کره‌ای قرار دهید. مقداری از مخلوط ترب را به همراه 2 یا 3 تکه گوشت، روی آن قرار دهید. خمیر را از هر دو طرف تا کرده سپس آن را رول کنید. بقیه مواد را نیز به همین ترتیب آماده کنید.
سطحِ رول‌های آماده شده را با قلم موی مخصوص آشپزی، به زعفران آغشته کنید سپس رول‌ها را در قابلمه‌ای کوچک حاوی مقدار زیادی روغن، روی حرارت زیاد سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند (روغن جوش). مقدار روغن باید به حدی باشد که سطح رول‌ها را کاملاً بپوشاند سپس آن‌ها را از قابلمه خارج کرده و روی حوله کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود. رول‌های گوشت و ترب را به همراه نودل و سس کچاپ سرو کنید.

پاکورای میگو (غذای مردم بندرعباس)
مواد لازم:
میگوی درشت: 12 عدد
زنجبیل تازه: به اندازه 1 حبه قند رنده شود
آرد لپه: 4/1 پیمانه
آرد ذرت: 4/1 پیمانه
آرد برنج: 4/1 پیمانه
تخم‌مرغ: 2 عدد سفیده
پودر فلفل قرمز: 2/1 قاشق چای‌خوری
گشنیز ساتوری شده: 1 قاشق سرپُر
پیازچه ساتوری‌: 1 قاشق سرپُر
زردچوبه : 4/1 قاشق چای‌خوری
بیکینگ پودر: 2/1 قاشق‌چای‌خوری
سویا سس: 1 قاشق سرپُر
روغن برای سرخ کردن: به میزان لازم

طرز تهیه:
ابتدا میگوها را پاک کنید اما دم میگو را جدا نکنید؛ یعنی فقط پوست و سر میگو همراه با رگ سیاه پشت آن باید گرفته شود.
سفیده‌های تخم‌مرغ را در کاسه‌ای بریزید و با چنگال آن قدر هم بزنیدتا کف کند. حالا همه مواد به غیر از روغن را به سفیده‌های تخم‌مرغ داخل کاسه اضافه کنید و دوباره خوب هم بزنید سپس نیم ساعت به مواد استراحت ‌دهید.
حالا تابه‌ای مناسب آماده کنید و مقداری روغن در آن بریزید و روی اجاق گاز قرار دهید تا خوب داغ داغ شود سپس یکی‌یکی میگوها را در حالی‌ که دمشان را با دستتان گرفته‌اید، داخل مواد بزنید و در روغن سرخ کنید تا ترد شوند.

آش گوشت
موادلازم:
گوشت گوسفندى: ٣٠٠ گرم پخته شده
 عدس: ۱ پیمانه
برنج: ۱ پیمانه
نخود: ۱ پیمانه
گندم: ۱ پیمانه
پیاز: ۸۰۰ گرم
روغن مایع: به مقدار لازم
دارچین: 2/1  قاشق چای‌خوری
فلفل پاپریکا: 4/1 قاشق چای‌خوری
زردچوبه: 4/1 قاشق چای‌خوری
ادویه کاری 4/1 قاشق چای‌خوری
نمک: ۳ قاشق چای‌خوری
برگ بو: دو عدد

طرزتهیه:
برنج، گندم و نخود را جداگانه شسته و به مدت چند ساعت خیس کنید. آب نخود را هر یک ساعت عوض کنید. یک سوم پیازها را به صورت نگینی و دو سوم بقیه را به صورت خلالی خرد کنید. نصف پیازهای نگینی را با ۲ قاشق غذاخوری روغن کمی تفت بدهید. وقتی پیازها نرم شدند، زردچوبه و ادویه کاری را اضافه کرده و کمی با ادویه‌ها تفت دهید. حالا گوشت را به همراه پیازها کمی سرخ کنید.
حدود ۲ لیتر آب به گوشت اضافه کنید و بعد از جوش آمدن آب، دارچین و برگ‌بوها را اضافه کرده و شعله را ملایم کنید تا گوشت کاملا پخته شود. در اواخر پخت، ۲ قاشق چای‌خوری نمک اضافه کنید. در یک قابلمه‌ی دیگر، نخود و گندم را با حدود یک لیتر آب بگذارید تا پخته شوند. در یک قابلمه‌ی بزرگ، بقیه‌ی پیازهای نگینی خرد شده را با ۲ قاشق غذاخوری روغن تفت دهید. توجه کنید که بعدا تمام مواد آش به این قابلمه منتقل می‌شود و باید به اندازه کافی جا داشته باشد. وقتی پیازها سرخ شدند، 4/1 قاشق چای‌خوری زردچوبه را اضافه کرده و کمی تفت دهید.
برنج خیس خورده را به همراه حدود ۲ لیتر آب اضافه کنید و بگذارید با حرارت ملایم بپزد.
وقتی برنج کاملا پخته شد، عدس‌ها را شسته و اضافه کنید. مخلوط گندم و نخود باید بعد از پخت، آب زیادی نداشته باشه. با گوشتکوب برقی، مخلوط گندم و نخود پخته شده را له کنید. تا جایی که نخودها ریز ولی کاملا له نشوند. بعد از پخته شدن عدس، مخلوط نخود و گندم را به قابلمه اضافه کنید.
اگر آش زیادی سفت شده، بهش از آب گوشت اضافه کنید.گوشت را کاملا ریش ریش کرده و به آش اضافه کنید. فلفل پاپریکا را هم اضافه کنید. از اینجا به بعد باید آش را حداقل به مدت یک ساعت روی حرارت متوسط، مرتبا و در یک جهت هم بزنید. این کار باعث کشدار شدن و جا افتادن آش می‌شود و از ته گرفتن آش هم جلوگیری می‌کند.
پیازهای خلالی را سرخ كنيد، بعد 4/1 قاشق چای‌خوری زردچوبه را به همراه 4/1 قاشق چای‌خوری دارچین به پیاز اضافه کنید و تفت دهید. بعد از جا افتادن آش، آن را در ظرف سرو بکشید.و با پیاز داغ و نعنا داغ تزئین کنید.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, November 14, 2018 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به