یک برش کوچک از پنیر چدار را درون آن قرار داده و مجدد گوشت را روی آن قرار داده و صاف کنید
ران مرغ شکم‌پر
مواد لازم:
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
نمک و فلفل‌: به مقدار لازم
روغن مایع‌: ۲ قاشق غذا خوری
پودر آویشن‌: ۱ قاشق چای خوری
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

قارچ‌: ۵۰۰ گرم
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
سس مایونز‌: ۵ قاشق غذا خوری
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
آرد سفید‌: ۲ قاشق غذا خوری
پیاز‌: ۲ عدد
ران مرغ‌: ۵ عدد
طرز تهیه:
استخوان‌های ران مرغ را با دقت خارج کنید (‌دقت کنید که تنها قسمت پهن ران مرغ برای این غذا لازم است‌) مرغ‌ها را داخل کاسه‌ای بریزید و سس مایونز‌، پودر آویشن‌، ۱ عدد پیاز رنده شده‌، نمک و فلفل را اضافه کنید. و خوب با مرغ مخلوط نمایید سپس روی ظرف را بپوشانید و داخل یخچال قرار دهید.
داخل ماهیتابه ۲ قاشق غذاخوری روغن بریزید و ماهیتابه را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود سپس قارچ‌ها و ۱ عدد پیاز باقی مانده را خرد کنید و داخل روغن بریزید و تفت دهید تا آب غذا کشیده شود‌. پس از اینکه آب غذا کشیده شد ۲ قاشق غذاخوری آرد ، نمک و فلفل اضافه کنید و کمی تفت دهید و از روی حرارت بردارید‌. ران‌های مرغ را به نوبت روی سطح کار قرار دهید ، داخل هر ران مرغ مقداری مایه قارچ بریزید و از اطراف گوشت مرغ را جمع کنید و با خلال چوبی در جای خود محکم کنید (‌اگر مرغ‌ها را خوب بپیچید دیگر نیازی به خلال چوبی نیست‌). داخل سینی فر را چرب کنید‌، مرغ‌ها را درون سینی فر بچینید و روی مرغ‌ها نمک و فلفل بپاشید سپس داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۱ ساعت قرار دهید تا برشته و طلایی شود. سپس در ظرف بکشید و بهمراه پوره سیب‌زمینی و سالاد سرو نمایید.
 


دست‌پیچ بادمجان
مواد لازم:
بادمجان‌: ۴ عدد
گوشت چرخ کرده‌: ۱۰۰ گرم
گوجه فرنگی‌: ۴ عدد
پیاز‌: یک عدد
پنیرپیتزا: به مقدار لازم
نمک و فلفل‌: به میزان کافی
روغن زیتون‌: به میزان کافی
دستور تهیه:
ابتدا بادمجان‌ها را شسته و با پوست به صورت ورقه‌های نازک ببرید، سپس ورقه‌ها را به نمک آغشته کرده یکی دو ساعت بگذارید آب آنها برود تا تلخی بادمجان‌ها گرفته شود. سپس بادمجان‌ها را با دستمال آشپزخانه خشک کرده و نمک آنها را پاک کنید تا غذایتان شور نشود. تا‌به را با کمی روغن زیتون چرب کرده و روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا داغ شود؛ سپس ورقه‌های بادمجان را در تابه سرخ کنید تا نسبتا طلایی و خوش‌رنگ شود، پس از سرخ شدن ورقه‌ها را در بشقابی کنار بگذارید .گوجه‌ها را خرد کرده پیاز را ریز خرد کرده و همراه با کمی روغن درون تابه ریخته روی حرارت متوسط قرار دهید تا پیاز طلایی شود، گوشت چرخ‌کرده را به پیاز سرخ شده اضافه کنید تا کمی تفت بخورد، در این زمان دائم گوشت و پیاز را هم می‌زنیم تا رنگ گوشت عوض شود. سپس نمک و فلفل و رب یا پوره گوجه‌فرنگی را اضافه کرده و در تابه را می‌بندیم تا با شعله آرام گوشت کاملا پخته شود و سسی یک دست و غلیظ بدست آید.
ورقه‌های تقریبا هم اندازه بادمجان را دو به دو به صورت بعلاوه روی هم قرار دهید و روی قسمت وسط آن کمی از سس گوشتی بریزید و روی آن کمی پنیر بریزید و بادمجان‌ها را به ترتیب مثل بقچه ببندید و با خلال دندان هر دست پیچ را ثابت کنید که باز نشود. دست پیچ‌ها را در سینی فر قرار دهید و به مدت ۱۵ دقیقه در فری که از قبل با حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم شده قرار دهید تا پنیر آب شود و طعم گوشت و ادویه‌جات آن با بادمجان درآمیزند.این غذا را می‌توانید با نان یا برنج سرو کنید.
می‌توانید بجای گوشت، یک تکه گوشت مرغ گریل شده داخل هر دست پیچ قرار دهید و با کمی سس مارینارا یا سالسا و پنیر همراهش کنید. برای سرو این غذا می‌توانید بدون خارج کردن خلال دندان، گوجه گیلاسی یا زیتون را سر آن قرار داد و سرو کرد.
 


خورش تره‌فرنگی
مواد لازم:
گوشت خورشی: نیم کیلوگرم
تره‌فرنگی: 6 عدد متوسط
جعفری: نیم کیلوگرم
پیاز: یک عدد بزرگ
روغن مایع: یک پیمانه
آبغوره: یک پیمانه
رب گوجه‌فرنگی: یک قاشق سوپ‌خوری
نمک و فلفل: به مقدار کافی
زردچوبه: نصف قاشق چای‌خوری
طرز تهیه:
گوشت‌های تکه شده را شسته و داخل سبدی بریزید تا آب اضافی آن خارج شود. از طرف دیگر، پیازها را نیز به صورت خلالی خرد کنید.
قابلمه‌ای آماده کنید و مقداری روغن در آن بریزید و روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا روغن داغ شود. پس از آن، پیاز خلالی شده را در روغن بریزید تا طلایی رنگ شود، سپس زردچوبه را اضافه کرده و همراه با پیاز حرارت دهید.
حالا موقع اضافه کردن گوشت است. پس از آنکه تکه‌های گوشت را نیز در پیاز داغ و زردچوبه تفت دادید، حدود 2 یا 3 لیوان آب به مخلوط گوشت و پیاز سرخ شده اضافه کنید و در ظرف را بگذارید تا گوشت بپزد.
در این فاصله زمانی، جعفری را پاک کرده و پس از شستن به صورت ریز خرد کنید، سپس در یک تابه مقداری روغن ریخته و پس از داغ شدن روغن، جعفری خردشده را در آن تفت دهید. پس از آن، تره‌فرنگی‌ها را شسته و ساقه را از برگ‌ها جدا کنید. سپس ساقه سفیدرنگ تره‌فرنگی‌ها را به قطعات 3 سانتی‌‌متری حلقه‌حلقه کنید. حالا تره‌فرنگی خرد شده را به جعفری تفت داده شده اضافه کرده و چند دقیقه حرارت دهید.
پس از آن، مخلوط جعفری و تره‌فرنگی را به گوشت پخته اضافه کنید. از طرف دیگر رب را در کاسه فلزی کوچکی با مقداری روغن، کمی تفت داده و سپس به این مخلوط اضافه کنید.
پس از اینکه رب را به غذا اضافه کردید، زیر شعله اجاق گاز را کم کنید و بگذارید خورش آهسته جوشیده و جا بیفتد. البته در اواخر پخت خورش، آبغوره را نیز اضافه کنید و پس از آنکه چند جوش خورد، خورش را در ظرف موردنظر کشیده و همراه برنج سرو کنید.
 


پیاز شکم‌پُر سوخاری
موادلازم:
گوشت چرخ کرده :450 گرم
نمک: 1 قاشق سوپ‌خوری
فلفل: نصف قاشق سوپ‌خوری
پودر پیاز: 1 قاشق سوپ‌خوری
پیاز: 2 عدد بزرگ
پنیر چدار: به مقدار لازم
آرد سفید، پودر سوخاری درشت: به مقدار لازم
تخم مرغ: 4 عدد
روغن برای سرخ کردن
طرزتهیه:
نمک، فلفل و پودر پیاز را با گوشت چرخ کرد کامل مخلوط کنیدپیاز را کامل پوست کنده و حلقه حلقه کنید. مقداری از گوشت را درون حلقه پیاز قرار داده و مقداری آن را گود کنید.
یک برش کوچک از پنیر چدار را درون آن قرار داده و مجدد گوشت را روی آن قرار داده و صاف کنید.
تخم‌مرغ‌ها را درون کاسه‌ای کامل هم بزنید. پیاز پُر شده با گوشت را ابتدا درون آرد سفید، سپس درون تخم‌مرغ، سپس درون آرد سوخاری، مجدد درون تخم‌مرغ و در آخر برای بار دوم درون آرد سوخاری قرار داده و درون روغن سرخ کنید. بعد از سرخ شدن پیازها را درون دستمال قرار دهید تا روغن اضافی آنها گرفته شود.
 


پای گوشت لبنانی
مواد لازم:
گوشت چرخ‌کرده: 450 گرم
پیاز بزرگ: 1 عدد
گوجه بزرگ: 1 عدد
دانه کاج: 4/3 پیمانه
رب انار: 2 قاشق غذاخوری
آب لیمو: 1 قاشق غذاخوری (دلخواه)
جعفری خرد شده: 2/1 پیمانه
نمک و فلفل: به مقدار کافی
زردچوبه: 2 قاشق چای‌خوری
زیره سبز: 1 قاشق چای‌خوری
برای تهیه خمیر:
آرد: سفید 6 پیمانه
شکر: ۱/۸ قاشق چای‌خوری
خمیر مایه: 2/1 قاشق چای‌خوری
آب گرم: 2 و 4/1 پیمانه
نمک: 1 و 4/1 قاشق چای‌خوری
طرز تهیه:
 ابتدا خمیر پای را آماده کنید. البته می‌توانید از خمیر پیتزای آماده هم استفاده کنید ولی اگر می‌خواهید طعم پای گوشت کاملاً خانگی را بچشید این دستو را دنبال کنید. خمیر مایه را همراه با مقدار خیلی کمی شکر داخل آب گرم (۲ و ۱/۴ پیمانه) بریزید و حل کنید.
در ظرف بزرگی آرد و نمک را با هم مخلوط کنید. سپس خمیر مایه حل شده را به آن اضافه کنید. می‌توانید مواد را در غذا ساز بریزید یا چند دقیقه با سری خمیرزن همزن برقی بزنید تا خمیر آماده شود. اما راه دیگر آن این است که مواد را با دست ورز بدهید. البته روش دستی بیشتر طول می‌کشد.
وقتی خمیر را خوب ورز دادید روی ظرف را بپوشانید و بگذارید خمیر ۲۰ دقیقه بماند. در این مدت گوشت را آماده کنید.
طرز تهیه:
دانه کاج را از قبل بوداده کنید و پیاز و گوجه را خیلی ریز خرد کنید. کف تابه‌ی بزرگی را روی شعله قرار دهید تا داغ شود. سپس دو قاشق روغن را اضافه کنید و پیاز خرد شده را چند دقیقه در آن تفت بدهید تا طلایی رنگ شود. گوشت چرخ‌کرده را همراه با ادویه‌ها اضافه کنید و دو سه دقیقه تفت بدهید تا گوشت به رنگ قهوه‌ای درآید. گوجه خرد شده را اضافه کنید و تفت بدهید تا آب آن کمی بخار شود. در آخر رب انار را همراه با دانه‌های کاج بوداده و جعفری خرد شده (و اگر دوست دارید آب لیمو) اضافه کنید و ۳ دقیقه دیگر تفت بدهید. گوشت را از روی شعله بردارید و کنار بگذارید.
فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید. وقتی خمیر پای آماده شد آن را به صورت دایره‌هایی به قطر ۲۰ سانت و ضخامت کمتر از ۱ سانت پهن کنید و روی سینی فر قرار دهید. روی هر خمیر ۳–۴ قاشق از گوشت را بریزید و متناسب پخش کنید.
سینی را به مدت ۱۰ دقیقه در فر قرار دهید تا خمیر کمی طلایی شود، می‌توانید ۲ دقیقه هم شعله روی فر را روشن کنید. موقع سرو می‌توانید کمی جعفری‌ خرد شده هم روی پای گوشت لبنانی بریزید و میل بفرمایید.

نکته:
مقدار ادویه‌ها را می‌توانید به دلخواه تغییر دهید و رب انار را هم می‌توانید با رب گوجه جایگزین کنید. اگر به جای خمیر پای که دستور آن ذکر شده است از خمیر پیتزای نازک استفاده کنید، پای گوشت نیم‌ساعته آماده می‌شود.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

برای سرو در مهمانی‌ها می‌توانید پای گوشت لبنانی را به صورت فینگرفود درآورید و از خمیر‌های کوچک با قطر ۱۰ سانتی استفاده کنید. این پای گوشت همراه با سبزی خوردن، سس تند و دوغ عالی می‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, December 5, 2018 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به