‌به طور کلی رادیاتور‌های آب‌گرم‌ جدید به دو دسته تک ردیفه و دو ردیفه تقسیم می‌گردند
خرید رادیاتور ساده نیست اما می‌توانید با خواندن مقاله زیر و کمک گرفتن از یک متخصص رادیاتوری مناسب برای منزل خودتان انتخاب کنید. من توصیه می‌کنم این مقاله را نگهداری کنید تا بتوانید بعدا از آن استفاده کنید.

نحوه انتخاب رادیاتور بدون نگرانی
این راهنما به شما کمک می‌کند تا دقیقا بدانید که چگونه یک رادیاتور را انتخاب کنید، ابتدا به شما درک سریعی از آنچه که باید بدانید را می‌دهم. به این ترتیب شما می‌دانید رادیاتور چیست تا به نیازهای خود برسید. در آخر به مرحله پاسخ به پرسش‌های متداول می‌رسیم.

انواع مختلف رادیاتور چیست؟

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
رادیاتور‌های گرم شونده با‌ گرمایش مرکزی، برق یا دوگانه
رادیاتور با گرمایش مرکزی رادیاتور اساسا یک ظرف فلزی است که با آب یا بخار داغ پر می‌شود که این آب یا بخار توسط یک دیگ‌ گرم شده و‌ این گرما‌ از طریق رادیاتور وارد خانه شما می‌شود. میزان گرما به نحوه طراحی سیستم تاسیسات منزل شما و نوع رادیاتور دارد.
رادیاتورهای الکتریکی، همانطور که می‌توانید حدس بزنید، یک ظرف پر از مایع (اغلب ترمو مایع) است که توسط یک المنت الکتریکی گرم می‌شود این رادیاتور‌ها توسط سیم به پریز برق وصل می‌شوند و البته ظرفیت حرارتی محدودی دارند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

رادیاتور‌های دوگانه از هر دو طریق بالا گرم می‌شوند. به طور معمول یک رادیاتور حرارت مرکزی با المنتی که به برق متصل است، این امکان را به شما می‌دهد که رادیاتور را با استفاده از الکتریسیته گرم کنید، حتی اگر حرارت مرکزی شما خاموش باشد. البته امکان گرم کردن منزل از طریق سیستم مرکزی شوفاژ‌خانه نیز وجود دارد.

رادیاتورهای تک ردیفه و دو ردیفه

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
‌به طور کلی رادیاتور‌های آب‌گرم‌ جدید به دو دسته تک ردیفه و دو ردیفه تقسیم می‌گردند. به این ترتیب که رادیاتور‌های تک‌ردیفه دارای یک مسیر گردش آب هستند و در رادیاتور‌های دو ردیفه مسیر گردش آب دوگانه است. همانطور که از توضیح پیداست رادیاتور‌های دو ردیفه حرارت بیشتری ایجاد می‌کنند ولی به نسبت کمی ضخیم‌تر و گران‌تر هستند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
رادیاتور دو ردیفه دارای دو ردیف مجزا هستند که در برابر یکدیگر قرار دارند و تقریبا دو برابر رادیاتور‌های تک ردیفه قدرت دارند هر دوی این رادیاتور‌ها به دیوار نصب می‌شوند.

رادیاتور‌های افقی یا عمودی
رادیاتور افقی رادیاتور‌های استاندارد هستند و معمولا محل نصب این رادیاتور‌ها زیر پنجره‌هاست و دارای تنوع زیادی از نظر اندازه و ظاهر هستند و طبیعتا به دلیل رایج‌ بودن دارای قیمت مناسب‌تری می‌باشند.
رادیاتور‌های عمودی بیشتر برای صرفه جویی در فضا استفاده می‌شوند و از آنجایی که تنوع کمتری نصبت به رادیاتور‌های افقی دارند گرانتر و معمولا بیشتر جنبه تزئینی دارند . عمدتا رادیاتور‌ها به رنگ سفید عرضه می‌شوند ولی امکان رنگ‌آمیزی آنها توسط خریداران وجود دارد.‌

رادیاتور‌های لوله‌ای
این نوع رادیاتور‌ها اغلب از یک ردیف لوله برای اتصال به یکدیگر استفاده کرده‌اند تا یک بخش واحد را ایجاد کنند. البته این رادیاتورها به صورت بسیار ساده طراحی می‌شوند. عمدتا این رادیاتور‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند تا بتوان از آنها در فضای حمام برای خشک کردن حوله‌ها استفاده نمود. خصوصا در صبح‌های سرد زمستانی وجود این رادیاتور‌ها در حمام برای‌ گرم و خشک نمودن آن نعمتی است. به دلیل کوچک بودن این رادیاتور‌ها معمولا‌ از قیمت‌های مناسبی نیز برخوردارند.

"بی‌تی‌یو" چیست و به چه میزان از آن نیاز داریم؟
بی‌تی‌یو میزان خروحی گرما از وسایل گرم‌کننده است. هرچه رادیاتور داغ‌تر باشد،‌ بی‌تی‌یو بالاتری ایجاد می‌کند. "وات" تقریبا همین مفهوم را در دستگاه‌های گرمایشی الکتریکی دارد.
برای پیدا کردن میزان بی‌تی‌یو مورد نیاز برای هر اتاق باید با یک متخصص در امور تاسیسات مشورت کنید تا بتوانید میزان انرژی گرمایی مورد نیاز برای هر اتاق را محاسبه کند چون بی‌تی‌یو بالاتر به این معنی‌است که شما پول بیشتری برای انرژی می‌پردازید. در صورت انتخاب نادرست یا پولی می‌پردازید که از آن استفاده‌ای نمی‌کنید و یا در شب‌های سرد زمستانی در کنار رادیاتور شوفاژ باید از یک وسیله دیگر (پتو) نیز استفاده کنید!

جنس رادیاتور‌ها از چیست؟
معمولا رادیاتور‌ها از جنس چدن، آهن و یا آلومینیوم ساخته می‌شوند‌. مواد سازنده رادیاتور‌ها در میزان بی‌تی‌یوی ایجاد شده توسط آنها تاثیر می‌گذارد و منطقا دارای قیمت‌های متفاوتی نیز هستند‌. در اینجا به طور خلاصه به آنها می‌پردازیم:
رادیاتور‌های چدنی قبل از عایق‌بندی مدرن در منازل، بسیار محبوب بود؛ زیرا گرما را به مدت طولانی در خود نگه می‌داشت و دارای عمر بسیار طولانی بود و به ندرت دچار زنگ‌زدگی می‌شد ولی در عوض دارای هزینه‌های نصب بالا و وزن فوق‌العاده زیاد بود. میزان بی‌تی‌یو ایجاد شده توسط این دسته از رادیاتور‌ها به نصب ابعاد آنها چندان زیاد نبود. 
دسته دوم رادیاتور‌های آهنی یا فولادی دارای بازده حرارتی مناسب و وزن قابل قبول بودند. این رادیاتور‌ها دارای قیمت مناسب هستند ولی به مرور زمان دچار پوسیدگی می‌شوند. این نوع رادیاتور‌ها در ایران بسیار مرسوم بود.
دسته سوم رادیاتورهای آلومنیومی هستند. آنها به دلیل ابر رسانا بودن فلز آلومنیوم و ضد زنگ بودن، دارای بازد‌هی حرارتی بالا و عمر بسیار طولانی هستند. وزن کم و سهولت نصب آنها را عنوان محبوب مالکین کرده است. این نوع رادیاتور‌ها بلافاصله خانه را گرم کرده و دستیابی به دمای مطلوب را آسان می‌کنند. اگر چه این نوع رادیاتور‌ها دارای قیمت بالاتری نسبت به انواع دیگر هستند ولی عمر بسیار طولانی آنها خرید را کاملا توجیح می‌کند.

آیا من خودم می‌توانم رادیاتور را نصب کنم؟
اگر من جای شما باشم کار را به یک‌ حرفه‌ای می‌سپارم. وسیله‌ای که درون آن آب داغ در جریان است در صورت اشتباه، نصب یا تعمیرات می‌تواند خسارت زیادی به خانه شما وارد کند. اگر می‌خواهید خودتان امتحان کنید پیشنهاد می‌کنم وسط چله زمستان این کار را انجام ندهید!
امیدوارم که این مقاله توانسته باشدگوشه‌ای از دریای دانش تاسیسات را برای شما روشن کرده باشد.‌ در صورت داشتن هر‌گونه سوال در رابطه با سیستم‌های تاسیساتی می‌توانید با من تماس بگیرید.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, February 27, 2019 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به