یکی از مطمئن‌ترین روش‌ها برای جلوگیری از دریافت "رد تگ" این است که فرنیس، شومینه و تجهیزات گاز خود را به صورت سالیانه تعمیر و نگهداری کنید
کارت قرمز و یا "رِد‌تگ"‌ توسط متخصصین گاز و یا تکنسین‌های وسایل گاز‌سوز‌ زمانی بر روی دستگاه گاز‌سوز‌ و عمدتا گرمایشی شما قرار می‌گیرد که کار‌کرد دستگاه از نظر ایمنی ناامن و خطر‌ناک تشخیص داده شود. با این حال بسیاری از مردم در مورد آنچه که باید بعد از نصب این کارت بر روی دستگاه خود انجام دهند اطلاعات کمی دارند و این مورد می‌تواند گیج‌کننده و حتی ترسناک باشد زیرا برخورد با مشکلات ایمنی وسایل گازی چیزی نیست که اکثر مردم به طور منظم با آن روبرو شوند. در این مقاله، برایتان توضیح می‌دهم که انواع مختلف کارت‌ قرمز و یا "رد تگ"چه معنی می‌دهد و چه اقداماتی باید انجام دهید که به وضعیت نرمال برگردد.
توصیه اولیه من این‌است که به هیچ عنوان شخصا دست به اصلاح و یا راه‌اندازی مجدد دستگاه نزنید. در اکثر موارد این کارت‌ها به دلیل وجود مشکلات مربوط به وجود مونو‌اکسید‌کربن که گاز کشنده و بدون بو در منزل است نصب می‌گردند. لطفا بعد از دریافت "رد تگ" دچار آشفتگی نشوید وبا صادر کننده کارت کشمکش نکنید. درصورتی که به صحت کار شک دارید با متخصصین دیگر صحبت کنید.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
انواع مختلف کارت‌های قرمز
دو نوع اصلی از کارت‌های‌ قرمز وجود دارد که بر روی‌ دستگاه‌های گاز‌سوز مانند دستگاه‌های گرمایش هوایی(فرنیس)، شوفاژ‌ یا آبگرم کن و ... نصب می‌گردند و نشان دهنده نیاز به تعمیرات اساسی و یا تعویض دستگاه مورد نظر می‌باشد. صرف نظر از نوع تجهیزات و نوع کارت صادر شده، مهم است که توجه داشته باشید که تکنسین‌های گاز برای محافظت از شما و خانواده‌تان این کارت‌ها را بر روی دستگاه شما نصب می‌کنند ‌و در واقع با شما پدرکشتگی ندارند و در موارد اضطراری حتی باید دستگاه شما را خاموش و از سیستم لوله‌کشی گاز قطع کنند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
کارت قرمز نوع A
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
اگر تشخیص داده شود که کار‌کرد دستگاه شما باعث ایجاد خطرات جانی می‌شود بر روی آن قرار می‌گیرد به عنوان مثال، اگر یک مبدل حرارتی معیوب وجود داشته باشد از این قطعه‌ می‌تواند مونوکسید‌کربن، گاز بی بو و بی رنگ منتشر شود، که اگر شناسایی نشود، می‌تواند باعث مشکلات جدی برای‌ سلامتی گردد. تنفس مونوکسید‌کربن خطر‌ناک است ‌زیرا می‌تواند به سرعت در خون تجمع پیدا کند و توانایی خون برای حمل اکسیژن را کاهش دهد و همین مسئله در شرایط اضطراری باعث مرگ می‌گردد. اگر مونوکسید‌کربن از یک مبدل حرارتی ترک خورده نشت کند، احتمال دارد که آن‌ با هوای داخل فرنیس مخلوط شود و از طریق دریچه‌های هوا، ‌داخل منزل شما پخش گردد.
 در این حالت است که دستگاه ‌سریعا خاموش شده و‌ یک کارت قرمز نوع "A" بر روی آن نصب می‌گردد، به این معنی که از این تجهیز به طور کامل نمی‌توان استفاده کرد مگر اینکه دستگاه تعمیر و یا به طور کامل تعویض گردد. با توجه به این موضوع که نسخه‌ای از "رد تگ" برای اداره گاز منطقه فرستاده می‌شود. پس آنان در جریان نوع ‌"رد تگ" و محل نصب آن قرار می‌گیرند.
 
کارت قرمز نوع B
 این کارت بر روی وسایل و تجهیزات گاز سوزی قرار می‌گیرد که نیاز به تعمیر و یا جایگزینی دارند‌، اما ادامه کارکرد آنها تهدید جانی و یا خطر فوری ایجاد نمی‌کند. در حالی که به وسیله مورد نظر رد تگ نوع "B" داده شده و اداره گاز منطقه نیز در جریان این کارت قرار گرفته است این دستگاه هنوز می‌تواند به کار خود ادامه ‌دهد ولی به صاحب خانه مدت زمانی محدود وقت داده می‌شود تا نسبت به رفع عیب اقدام نماید. عدم انجام تعمیرات و یا جایگزینی تا پایان این دوره‌‌ می‌تواند منجر به بستن شیر اصلی‌ گاز طبیعی از قسمت کنتور توسط اداره گاز به منظور حفظ ایمنی ساکنین خانه شود.
 
چه تجهیزاتی امکان گرفتن کارت قرمز را دارند
"رد تگ" که بر حسب ضرورت و توسط تکنسین‌های گاز صادر می‌گردد می‌تواند بر روی لوله‌های گاز در داخل یا خارج از خانه، شومینه‌ها، اجاق‌ها، بخاری‌ها و هر وسیله دیگری که از گاز طبیعی به عنوان منبع سوخت استفاده می‌کنند اعمال گردد.
 
اگر دستگاه شما یک کارت قرمز دریافت کرد چه کنید ؟
در صورتی که دستگاه شما به هر دلیل توسط یک تکنسین گاز "رد تگ" دریافت کند شما این حق را دارید که از خدمات همان تکنسین استفاده کنید و یا با متخصصین دیگر گاز مشورت نماید.‌ این خدمات می‌تواند شامل تعمیرات و یا تعویض دستگاه گردد‌. در مواردی که دستگاه "رد تگ" نوع "A" دریافت کرده و خاموش است، بهترین گزینه تعویض دستگاه می‌باشد. ‌
سرویس و بازرسی سالیانه دستگاه‌های گاز‌سوز کمک می‌کند تا احتمال بروز خرابی به حداقل خود برسد و مشکلات بالقوه به بالفعل تبدیل نگردند، به عنوان مثال در یکی از بازرسی‌های اخیر از یک موتور خانه موفق به پیدا کردن نشت گازی شدم که می‌توانست ‌باعث ایجاد حادثه گردد.
اگر شما یک برچسب قرمز برای فرنیس، شومینه، نشتی از لوله‌های گاز و یا لوازم خانگی دریافت کردید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که با متخصص گاز مورد اعتماد خود مشورت کنید.‌ به خاطر قوانین موجود‌ بیمه ساختمان و امنیت فقط تکنسین‌های لایسنس دار حرفه‌ای مجاز به حذف برچسب قرمز‌ می‌باشند، بنابراین مطمئن شوید که شما با یک شرکت معتبر با گواهینامه‌های مناسب و با اعتماد مشورت می‌کنید.
با توجه به تجربه متخصصین و نوع "رد تگ" آنها ممکن است توصیه به تعمیر و یا تعویض دستگاه کنند. با توجه به شرایط موجود آنها ایمن‌ترین راه حل را ارائه می‌دهند. ممکن است دستگاه با تعویض قطعه معیوب اصلاح گردد و یا احتیاج به تعویض کل دستگاه باشد ولی در صورتی دستگاه شما قدیمی است و نیاز به تعویض چند قطعه می‌باشد بهتر است با خرید یک‌ دستگاه جدید در هزینه‌های خود در دراز مدت صرفه جویی کنید. قطعا این یک سرمایه‌گذاری با ارزش است.
 
تعمیر و نگهداری منظم، واقعا تغییر ایجاد می‌کند.
یکی از مطمئن‌ترین روش‌ها برای جلوگیری از دریافت "رد تگ" این است که فرنیس، شومینه و تجهیزات گاز خود را به صورت سالیانه تعمیر و نگهداری کنید و به طور مرتب توسط تکنسین دارای گواهینامه و متخصص ‌بررسی نمایید. این بررسی‌ها اگر چه هزینه بر هستند ولی کمک می‌کند مشکلات باالقوه شناسایی شده و قبل از تبدیل شدن به یک وضعیت خطر‌ناک و کشنده بر‌طرف گردند.
این بازدید‌ها کمک می‌کند تا شما بتوانید سوالاتی که در مورد سیستم‌های گرمایشی خود دارید را مطرح کرده و در خصوص آنها آگاهی پیدا کنید و همچنین فرصتی عالی برای چگونگی بهینه نمودن مصرف انرژی در منزل خود بیابید.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در صورت داشتن هر گونه سوال در رابطه با سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی می‌توانید با من تماس بگیرید.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, May 22, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به