در صورتی که در هنگام بازسازی توجه کافی به دستگاه گرمایشی و سرمایشی خود (فرنیس) ندارید پس لطفا تمام پس‌انداز خود را برای انجام بازسازی مصرف نکنید!
اخیرا یکی از دوستانی که به فیض خرید منزل نائل آمده بود با من تماس گرفت که بعد از 2 ماه دستگاه گرمایشی منزل (فرنیس) دچار مشکل شده است بعد انجام بازرسی‌های به عمل آمده معلوم شد دستگاه با عمر حدود 5 سال دچار خرابی و نشت گاز مونو‌اکسید‌کربن شده است و البته عاقلانه‌ترین تصمیم در این موارد تعویض دستگاه و به همان ترتیب پرداخت هزینه‌های پیش‌بینی نشده است.
همیشه نوسازی خانه هم‌ هیجان‌انگیز و هم کمی استرس‌زا است. از یک طرف، شما قصد دارید وضعیت منزل خود را زیبا‌تر و کارآمد‌تر کنید ولی‌ از سوی دیگر، بخشی یا تمام‌ خانه شما در حال تبدیل شدن به یک منطقه ساختمانی پر گرد و غبار و کثیف است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
موارد زیادی برای فکر کردن درباره دستگاه گرمایشی و سرمایشی در طول دوره بازسازی در منزل‌ شما وجود دارد. در واقع سیستم تهویه مطبوع شما به عنوان یک عنصر ارزشمند‌ نیاز به حفاظت اضافی دارد و این مورد به دلیل مقدار خاک و آلاینده‌های دیگر است. در طول دوره بازسازی خاک و خاک اره به میزان کافی برای خراب کردن دستگاه شما در دسترس خواهد بود. در صورتی که در هنگام بازسازی توجه کافی به دستگاه گرمایشی و سرمایشی خود (فرنیس) ندارید پس لطفا تمام پس‌انداز خود را برای انجام بازسازی مصرف نکنید!
لطفا از راهنمایی‌های زیر برای جلوگیری از آسیب به سیستم گرمایشی و سرمایشی خود در هنگام بازسازی استفاده کنید.
از قبل برای انجام بازسازی منزل خود برنامه داشته باشید
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

بعد از پیدا کردن یک شرکت برای انجام امور نوسازی مناسب، شما باید با یک تکنسین حرفه‌ای دستگاه‌های تهویه مطبوع مشورت کنید. آنها قادر خواهند بود تا به شما بگویند برنامه‌ای که برای نوسازی منزل دارید آیا آسیبی به دستگاه تهویه مطبوع شما می‌رساند یا خیر.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
برای مثال، آیا بازسازی تأثیر در کانال‌های موجود در منزل شما می‌گذارد یا خیر؟ در صورتی که کانال‌ها دستخوش تغییر می‌شوند آیا سیستم کانال جدید جوابگو خواهد بود یا خیر‌؟ آیا ظرفیت حرارتی دستگاه نیاز به باز‌نگری مجدد دارد یا خیر ؟ اینها سوال‌هایی هستند که باید قبل از شروع کار برای آنها پاسخی داشته باشید تا بدانید بعد از انجام بازسازی دچار مشکل نمی‌گردید.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
در صورت امکان دستگاه فرنیس را ایزوله کنید
گرد و غبار، بویژه ذرات بزرگ که در هنگام‌ بازسازی تولید می‌شوند بیشترین تاثیر منفی را بر روی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی شما می‌گذارند و احتمال خرابی آنها را به بیش از 2 برابر افزایش می‌دهند در واقع تمام این گرد و غبار‌ها بر روی اجزاء دستگاه‌ ته نشین شده باعث عملکرد بد و خرابی می‌گردند.
به یاد داشته باشید در صورتی که در هنگام بازسازی دستگاه شما روشن باشد جریان هوا بیشتر گرد و غبار را به درون دستگاه می‌برد.به همین دلیل باید بعد از خاموش کردن دستگاه کلیه دریچه‌های خروجی هوا و هم چنین بازگشت هوا به فرنیس پوشانده شود.
هنگامی انجام کار دستگاه فرنیس خود را خاموش کنید
وقتی درون خانه مشغول کار هستید، باید دستگاه تولید گرما یا تهویه مطبوع خود را خاموش کنید. این کار باعث جلوگیری از آلودگی بیش از حد سیستم گرمایش و خنک سازی خانه می‌شود.
 کارهایی که تولید گرد و غبار زیاد می‌کنند را خارج از منزل انجام دهید
از فضای باز یا گاراژ خود برای برش قطعات چوبی‌ و یا برش و تراش سنگ‌ها استفاده کنید. این کار باعث می‌شود مقدار خاک اره، خاک و رسیدن آن به دریچه‌ها، کانال‌ها و فیلتر دستگاه کاهش پیدا کند. بهترین راه برای جلوگیری از آسیب توسط گرد و غبار اضافی این است که کارهای کثیف را در جایی دیگر انجام دهید.
به طور منظم منزل را تمیز کنید
بازسازی می‌تواند یک روند طولانی باشد، به این معنی که شما برای مدت زمان طولانی در معرض آلودگی و خاک هستید. مهم این است که خانه خود را در طول این دوره تمیز نگه دارید.
حداقل روزی یک بار با جارو برقی (نوع صنعتی) منزل را از گرد و غبار تمیز کنید به راحتی از کنار‌ گرد و غبار و خاکی که در حال نشستن بر روی لوازم و دیگر تجهیزات است نگذرید. هرگونه گرد و غباری که تمیز نمی‌شود، از طریق کانال هوا به سمت فرنیس رفته و باعث خرابی می‌گردد.
فیلتر هوای دستگاه را هر چند روز یک‌بار بازرسی کنید
در هنگاه انجام بازسازی گرد و غبار زیادی تولید می‌شود و این گرد‌ وغبار اضافی از طریق کانال‌ها به سمت فرنیس رفته باعث گرفتگی فیلتر و در نتیجه خرابی می‌گردد. بهتر است در هنگام انجام عمل بازسازی از دستگاه خود استفاده نکنید ولی در صورت استفاده هر چند روز یکبار اقدام به تعویض فیلتر کنید. این کار باعث می‌شود احتمال خرابی دستگاه کمتر شود.
 بعد از اتمام کار، کانال‌ها را تمیز کنید
قبل از اینکه از تعمیرات و نوسازی منزل خود لذت ببرید از یک متخصص برای تمیز نمودن کانال بخواهید تا کانال‌های منزل شما را تمیز نمایند. حتی اگر شما دریچه‌های خروج و ورود را بسته بودید و یا همه چیز را خاموش و فیلتر هوا را مرتب تعویض می‌کردید، گرد و غبار در زمان بازسازی بسیار زیاد و پایدار است. در چند حالت شما نیاز به تمیز کردن کانال‌های هوا دارید یکی از آن موارد بعد از انجام نوسازی می‌باشد. با انجام این کار در مصرف انرژی نیز صرفه جویی کرده‌اید. وجود گرد و غبار زیاد در داخل کانال، دستگاه‌ گرمایشی و سرمایشی شما را به کار سخت‌تر وامی‌دارد.
انجام سرویس دستگاه
بعد از اتمام دوره بازسازی و تعمیرات از یک متخصص تهویه مطبوع بخواهید تا دستگاه فرنیس شما را بازرسی و سرویس نماید به این ترتیب شما می‌توانید از وضعیت دستگاه خود با خبر شوید.  
جمع شدن گرد و غبار در طول مدت بازسازی در داخل مبدل حرارتی دستگاه باعث می‌شود در هنگام روشن شدن دستگاه‌ در زمستان آن مناطق گرمای بیشتری را تجربه کنند و همین اختلاف دما‌ی موضعی در قسمت‌های مختلف مبدل حرارتی باعث سوختن و ترک در دستگاه می‌گردد.
به همین ترتیب جمع شدن گرد و غبار در کویل دستگاه خنک‌کن در تابستان باعث گرفتگی و یخ‌زدگی دستگاه می‌شود، بنابراین در هر 2 صورت یعنی تابستان و زمستان شما با مشکل روبرو می‌شوید.
بهترین راه حل در فصل زمستان برای گرم کردن منازل در حال بازسازی با محیط و پنحره‌های باز استفاده از هیتر‌های مخصوص محیط‌های در حال بازسازی و یا نوعی از گرم‌کننده‌‌های براقی می‌باشد، به این ترتیب شما از سالم ماندن دستگاه گرمایشی و سرمایشی هود مطمئن می‌شوید.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

پیروز باشید.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, December 12, 2018 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به