فرقی نمی‌کند شما ساختمان در حال ساخت دارید یا اینکه در ساختمان آماده سکونت می‌کنید به هر حال برای ذخیره‌سازی گرمای خانه در زمستان و سرمای خانه در تابستان به عایق‌های حرارتی و برودتی نیاز مبرم دارید
در این مقاله به بحث اجرای عایق‌کاری در موتورخانه‌های حرارتی و برودتی، عایق‌کاری لوله‌های شوفاژ، عایق‌کاری لوله‌های منابع انبساط، عایق‌کاری لوله‌های آب سرد و گرم مصرفی، عایق‌کاری لوله‌های فن‌کویل، عایق‌کاری منبع انبساط، عایق‌کاری مخازن آب، عایق‌کاری انواع کانال، عایق‌کاری منابع کویلی‌ و آبگرم‌کن‌ها می‌پردازیم. اگر چه خوانندگان عزیز اطلاعاتی در خصوص عایق دارند ولی مطالب زیر باعث می‌شود جمع‌بندی مفیدی در این خصوص صورت گیرد.
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
عایق حرارتی و برودتی
در حال حاضر عایق‌کاری حرارتی و برودتی یکی از الزامات اولیه ساخت و ساز محسوب می‌شود عامل مهم ارزش‌گذاری ساختمان است و فرقی نمی‌کند شما ساختمان در حال ساخت دارید یا اینکه در ساختمان آماده سکونت می‌کنید به هر حال برای ذخیره‌سازی گرمای خانه در زمستان و سرمای خانه در تابستان به عایق‌های حرارتی و برودتی نیاز مبرم دارید. به طور معمول عایق‌های حرارتی برای کف، سقف،دیوار، لوله‌های گرمایشی و سرمایشی، کانال‌های هوا و هر جایی از ساختمان که نیاز به عایق کاری داشته باشد،کاربرد دارند.
عایق‌های حرارتی عموماً به سه دسته تقسیم می‌شوند یک دسته از آنها به عایق‌های پشم شیشه و پشم سنگ معروف هستند که در مقابل حرارت مقاومت خوبی ندارند، بنابراین زمانی که رطوبت هوا زیاد می‌شود با مشکل مواجه می‌شوند. دسته دیگر، عایق‌های پلی‌اتیلنی بوده و در اصلاح به فوم سفید معروف هستند که اگرچه در مقابل سرما مقاومت خوبی دارند ولی فاقد خاصیت انعطاف‌پذیری بوده و در مقابل گرما مقاوم نیستند نسل جدید عایق‌ها‌، عایق‌های الاستومری ‌سلول بسته هستند. این عایق‌ها به دلیل دارا بودن سلول‌های بسیار ریز کنار هم که هوا در آن قرار دارد و نوع آرایش میکروسکوپی آنها، باعث جلوگیری از اتلاف انرژی می‌شود. آنها دمای منهای 70 درجه تا 120 درجه سانتی‌گراد را کنترل می‌کنند. ضمن اینکه رطوبت یا بخار آب به هیچ عنوان در آنها نفوذ نمی‌کند. به همین دلیل از زنگ‌زدگی و پوسیدگی عایق‌ها جلوگیری می‌شود و نیاز به تغییر و تعویض ندارند. عایق‌های الاستومری بر روی لوله‌های آب گرم و سرد،کانال هوا و مخازن، چیلرها، برج‌های خنک‌کننده نفت و گاز و پتروشیمی کاربرد بالایی دارند. همچنین برای نصب در کف، سقف و دیوار ساختمان به کار می‌روند. البته در مقایسه با عایق‌های پشم شیشه به هزینه بیشتری نیاز دارند. تعیین نوع عایق حرارتی معمولا توسط مهندسین طراح پروژه و شرکت‌های مرتبط صورت می‌گیرد.و نصب عایق معمولا بعد از انجام "فریمینگ" ساختمان و نصب دیوارهای خارجی شروع می‌گردد. عایق‌ها معمولاً بر مبنای متراژهای مختلف و بسته به نیاز تهیه می‌شوند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

در شرایط مختلف و نوع آب و هوا ضخامت عایق‌ها تغییر می‌کند. برای مثال؛ ضخامت عایق‌های حرارتی در ساختمان‌های شهر‌های جنوبی‌ کمتر از ضخامت عایق‌های حرارتی در ساختمان‌های ساخته شده در شمال کانادا است. بدون تردید نصب و نگهداری عایق کاری ساختمان نیازمند ملاحظات و زمان‌بندی خاصی است تا حداکثر کارایی را داشته باشد. اولویت عایق کاری معمولا با قسمت‌هایی است که‌ که اتلاف انرژی بیشتری دارند مثلا سقف،‌ عایق‌های توکار چون داخل دیوار هستند و تماسی با اجسام بیرون ندارند نیازمند نگهداری و تعمیر نیستند و دارای عمر طولانی می‌باشند. ولی برای عایق‌های روکار مانند لوله‌های موتورخانه و یا دستگاه‌های خنک‌کن مرکزی اگر در معرض آسیب باشند می‌توان آنها را تعویض کرد. به طور طبیعی عایق‌هایی که از جنس "ای‌پی‌دی‌ام" باشند، مناسب تر هستند چون مقاومت آنها نسبت به بقیه بیشتر است. دامنه حرارتی این عایق‌ها منفی 200 تا مثبت 120سانتی‌گراد است از این عایق‌ها معمولا برای لوله‌های دستگاه‌های خنک‌کن استفاده می‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
یکی از راه‌های شناسایی عایق‌ها این است که آنها را داخل مایکروویو قرار دهیم. مایکروویو اجناس که ساختار مولکولی قطبی داشته باشد را داغ می‌کند. از آنجا که عایق‌های ای‌پی‌دی‌ام دارای ساختار مولکولی غیر قطبی هستند،بنابراین داغ نمی‌شوند و در مقابل اشعه مقاوم هستند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
در ساختمان‌های بلند مرتبه معمولاً عایق حرارتی برای سقف و کف استفاده نمی‌شود و فقط برای دیوارهای خارجی کاربرد دارد. برخی از عایق‌ها کاربرد چندگانه دارند یعنی هم عایق صوت و هم عایق حرارت هستند و معمولاً از موادی استفاده می‌شود که چندکاره باشند.
به طور کلی انتخاب‌ نوع عایق توسط انجام محاسبات صورت می‌گیرد. برای عایق کاری ساختمان یا خانه ابتدا باید در نظر گرفت چه سطحی از خانه با محیط خارج ارتباط دارد و با در نظر گرفتن این موضوع و محدوده جغرافیایی و اختلاف دمای بیرون و خارج خانه‌ و همچنین با در نظر گرفتن سیستم سرمایشی و گرمایشی ساختمان محاسبات لازم انجام شده و بهترین عایق‌، با قطر و ضخامت مناسب انتخاب می‌گردد تا کمترین هزینه را به دنبال داشته باشد.
از طرف دیگر مسئله مهمی که در مرحله نصب عایق‌ها مطرح است، سرعت اجرا و سبک بودن عایق و سازه است. مسئله مهم دیگری که در هنگام نصب عایق باید رعایت شود، پل‌های حرارتی است؛ در برخی مواقع ابزار رسانا حرارت و برودت را به جداره‌های عایق و دیوار ارتباط می‌دهند
عایق‌کاری ساختمان یک تخصص مکانیکی و عمرانی است چرا که نوع سازه و اتصالات و جنس به کار رفته در دیوار و همچنین سیال و سیستم‌های تاسیساتی در آن مهم است.
هنگامی که یک سیستم تاسیساتی برای ساختمان انتخاب می‌شود بار حرارتی و برودتی ساختمان محاسبه می‌شود. این محاسبه بر اساس سرما و گرما در منطقه جغرافیایی است و دیگری نوع ‌جنس به کار رفته در دیوار می‌باشد. نوع مواد تشکیل دهنده دیوار در مدیریت هزینه سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی تأثیر زیادی دارد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

به طور کلی در یک خانه بدون عایق، حدود 35 درصد از تلفات گرما از طریق دیوارها و 25 درصد از طریق سقف انجام می‌گیرد. 40 درصد باقیمانده از طریق درب‌ها، پنجره‌ها و زیر‌زمین از بین می‌رود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, November 14, 2018 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به