در مجموع واقعيت اينست كه تعداد نه هزار معامله براى GTA در ماه گذشته رقم بسيار خوبيست كه نشان‌دهنده رونق بازار است
افزايش تعداد معاملات را در ماه آپريل پيش‌بينى و در مورد آن با شما صحبت كرده بودم.‌ آمار ماه آپريل كه چند روز پيش منتشر شد تعداد املاک دست به دست شده در تورنتوی بزرگ را بيش از نه هزار مورد اعلام كرده كه معنى آن بيش از سيصد معامله در هر روز است. شايد اين بازار خوب براى فروشندگان خانه هاى مستقل يا ويلايى خيلى محسوس نباشد در حاليكه بازار براى كاندو آپارتمان و خانه‌هاى رديفى بسيار عالی است. تعداد كل معاملات در ماه آپريل نزديک به هفده در‌صد با‌ قيمت متوسطى نزديک به دو در صد بالاتر از ماه آپريل پارسال گزارش شده است. بيش از يک چهارم معاملات مربوط به كاندوست كه بطور متوسط پنج در صد افزايش قيمت نسبت به سال گذشته داشته است.

خانه‌هاى ويلايى كه بيش از چهل و شش در صد معاملات را شامل مى‌شود بطور متوسط‌ يک و سه دهم در صد ًكاهش قيمت داشته‌اند. در واقع در اين بخش كاهش قيمت خانه‌هاى بسيار لوكس و اشرافى قيمت متوسط را پايين آورده است. اجازه بدهيد در اينمورد از محله‌ ويلوديل مثالى بزنم كه براى جامعه ايرانى تورنتو شناخته شده است‌، در اين محل خانه‌هاى كلنگى فرض كنيد با متوسط قيمت يک و نيم ميليون تومان دست به دست مى‌شود اما در اين محل خانه‌هاى نوسازى هم هستند كه با قيمت‌هايى بالاتر بطور مثال سه و نيم ميليون دلار به بازار عرضه مى‌شوند. حالا فرض كنيد سال گذشته در ماه آپريل پانزده خانه كلنگى و يک خانه لوكس و نوساز به فروش رفته باشد، در اينصورت آمار، تعداد معاملات را شانزده ملک با متوسط قيمت يک ميليون و ششصد و پنجاه هزار دلار نشان مى‌دهد و اگر در همين منطقه امسال بيست خانه كلنگى فروش رفته باشد و آن يک خانه لوكس در اين ماه معامله نشده باشد آمار امسال بيست معامله خواهد شد با كاهش قيمت ده در صد در منطقه ويلوديل، آيا حذف شدن آن يک واحد لوكس از بازار به معنى كاهش قيمت‌ ساير خانه هاست‌؟

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در واقع اينطور نيست حتى اگر آن خانه‌هاى كلنگى با قيمتى نسبتا بالاتر از سال قبل معامله شده باشند باز هم حذف يک يا دو معامله در محدوده قيمت‌هاى بالا،‌ باعث پايين آمدن متوسط قيمت خواهد شد، شكى نيست كه قيمت خانه‌هاى مستقل نسبت به اوج بازار در سال دو هزار و هفده در اين محله افت كرده است اما اكنون بعد از دو سال بازار اين منطقه به تعادل جديدى رسيده است و هر گاه يک يا دو خانه نوساز و اشرافى در اين محل بفروش مى‌رسد اخبار حكايت از بالا رفتن متوسط قيمت مى‌كند و بالعكس.

در مجموع واقعيت اينست كه تعداد نه هزار معامله براى GTA در ماه گذشته رقم بسيار خوبيست كه نشان‌دهنده رونق بازار است اما اين فعاليت در محدوده خانه‌هاى ارزانتر (كمتر از يک و نيم ميليون دلار) متمركز شده است‌. اين وضعيت عمومى تورنتو بزرگ است‌. در هر صورت از سايت TREB اطلاعاتى را در اين صفحه براى شما انتخاب كرده‌ام‌، ملاحظه بفرماييد و اگر پرسشى در اين زمينه داريد و براى خريد يا فروش ملک خود احتياج به كمک يا مشورت داريد لطفا تماس بگيريد.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, May 8, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به