در این میان فروشندگانی هستند که هنوز تصور می‌‌کنند بازار ممکنست به قیمت‌های سرسام‌آور سال گذشته بازگردد و برخی‌ همکاران هم که چنین تصوری دارند و فروشند‌گان را به صبر بردباری برای فروش بهتر دعوت می‌‌کنند و اگر خریداری یک آفر قابل قبول با معیارهای امروز برایشان ببرد به آنها بر می‌‌خورد، درحالیکه این دسته از فروشند‌گان چاره‌ای جز قبول واقعیت‌های موجود ندارند‌
هنوز بیش از ده روز از آخرین ماه سال باقی‌ مانده اما مشخص شده است که تعداد معاملات سال جاری به میزان شانزده در‌صد و متوسط قیمت یک ملک فروخته شده در کلانشهر تورنتو حدود چهار در صد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. این آمار بیش از اینکه نشان دهنده سرد شدن بازار ملک باشد حکایت از آرامش و منطقی‌ شدن این بازار دارد. همانطور که می‌‌دانید چهار ماه اول سال قبل قیمت‌ها رشد غیر متعارفی داشت و گاهی‌ برای یک ملک ده‌ها خریدار آفر می‌‌گذاشتند و دیده شد که ده‌ها و صد‌ها هزار دلار بالای قیمتی که فروشنده مطالبه کرده بود به وی پیشنهاد می‌‌دادند و بسیاری از آنها هم متاسفانه ضررهای هنگفتی کرده‌ا‌ند. این چهار ماه غیر عادی را در گراف این صفحه که روند قیمت‌ها را نشان می‌دهد با یک دایره قرمز مشخص کرده‌ام. اگر این چهار ماه را از این گراف حذف کنیم و بتوانیم آنرا ندیده بگیریم بازار ملک یک روند افزایشی‌ نسبتا ملایم در دو سه سال اخیر داشته است. خریداران فراوانی در جستجوی ملک دلخواه هستند ولی‌ قوانین سختگیرانه وام و افزایش نرخ‌ها قدرت خرید آنها را پائین آورده است همچنین مالیات پانزده در‌صدی که شامل خریداران خارجی‌ می‌‌شود آنها را از این شهر دور کرده و به مناطق جدید مانند اتاوا و لندن راونه کرده است. شرایط جدید بازار برای فروشند‌گانی که به دنبال فروش ملک خود، قصد خرید ملکی‌ جدید دارند هم مناسب‌تر از قبل است. قیمت یک ملک بطور متوسط در کلانشهر تورنتو نسبت به ده سال پیش دو برابر شده است تصور بفرمایید یک فروشنده ملکی‌ را ده سال پیش به قیمت چهارصد هزار دلار خریده باشد ، خودش تنها هشتادهزار دلار پرداخت کرده و بقیه را بانک به او وام داده است. بهره وام در ده سال گذشته بیش از‌دو یا سه در صد نبوده و گاهی‌ به قرض‌ا‌لحسنه بیشتر شباهت داشته است.اگر قیمت ملک ایشان امروزاز هشتصد هزار دلار بیشتر نباشد کمتر هم نیست.
در بخش پیش‌فروش خانه و آپارتمان نیز فروش سی‌ و پنج هزار واحدی سال گذشته به نزدیک بیست هزار واحد در سال جاری کاهش یافته که قریب به هفتاد و پنج در صد کمتر از سال قبل است. در سه سال گذشته بیش از هشتاد هزار واحد کاندو آپارتمان در این شهر پیش‌فروش شده است که اگر قیمت متوسط هر واحد را تنها ششصد هزار دلار در نظر بگیریم که تخمین مناسبی است می‌‌توانیم نتیجه بگیریم خریداران این کلانشهر در واقع پیش از پنجاه بیلیون دلار از بیلدر‌ها کاندو خریداری کرده‌ا‌ند و اگر تنها بیست و پنج در‌صد آن از طرف خریداران و بقیه وام بانکی باشد رقمی‌ بیش از دوازده بیلیون دلار پول بی‌‌زبان خریداران در حساب‌های امانی مربوط به این خرید‌ها پارک شده یا در حال پرداخت است. در بسیاری از موارد این خرید‌ها به عنوان سرمایه‌گذاری بوده است نه به عنوان خریدی برای محل زندگی. این مطلب را برای این منظور مطرح کردم تا عرض کنم خریدار و سرمایه‌گذار در بازار مسکن فراوان است‌، تمایل به خرید هم تا دلتان بخواهد در این بازار وجود دارد. سرمایه هنگفتی هم در این زمینه دست به دست می‌شود، بانک‌ها هم رقم‌های بزرگی‌ را در حمایت از این خرید‌ها به جریان می‌‌اندازند. کافیست خریداران ملک مجاب شوند که قیمت‌ها به سطح مناسبی رسیده و دیگر هنگام خرید است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
در این میان اما فروشندگانی هستند که هنوز تصور می‌‌کنند بازار ممکنست به قیمت‌های سرسام‌آور سال گذشته بازگردد و برخی‌ همکاران هم که چنین تصوری دارند و فروشند‌گان را به صبر بردباری برای فروش بهتر دعوت می‌‌کنند و اگر خریداری یک آفر قابل قبول با معیارهای امروز برایشان ببرد به آنها بر می‌‌خورد، درحالیکه این دسته از فروشند‌گان چاره‌ای جز قبول واقعیت‌های موجود ندارند‌، به هیچ عنوان منظورم این نیست که فروشند‌گان باید ضرر کنند‌، بسیاری از این فروشند‌گان بعد از فروش ملک به عنوان خریدار خانه جدیدشان وارد بازار می‌‌شوند و توقع خواهند داشت که با آنها با ملایمت و انعطاف رفتار شود! توجه بفرمایید که برای خریداران هم وضعیت مطلوبی نیست و قیمت‌ها چنگی به دلشان نمی‌‌زند همانطور که عرض کردم قیمت‌ها بطور متوسط دو برابر ده سال پیش است. امیدوارم که سال آینده بازار رونق بیشتری داشته باشد و تعداد معاملات افزایش قابل توجهی‌یابد. یکبار دیگر به ارقامی که ذکر شد توجه بفرمایید بنظرمی‌‌رسد خریداران امروزطی دو سه سال آینده برند‌گان واقعی‌ این تغییرات خواهند بود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

امیدواریم تعطیلات خوب و خوشی در انتظار شما باشد و‌ شب یلدای بی‌ نظیری در کنار عزیزانتان در پیش داشته باشید. طبق معمول از شما دعوت می‌کنم اگر در سال آینده قصد خرید، فروش یا سرمایه‌گذاری در زمینه مسکن دارید برای نتیجه بهتر از هم اکنون ما را در جریان قرار دهید، خوشحال می‌شوم در مورد آن با هم صحبت کنیم. به امید دیدار.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, December 19, 2018 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به