بازار كاندو و خانه‌هاى رديفى بخصوص در ريچموند‌هيل عاليست و با هر بودجه‌اى قادر خواهيد بود خانه‌اى كه به مراتب از اجاره كردن به صرفه‌تر است خريدارى بفرماييد
وقتى كه آمار و ارقام مربوط به خريد و فروش ملک در پايان هر ماه منتشر مى‌شود و من مانند هفته گذشته به محض دريافت‌، خلاصه‌اى از آنرا با تفسير شخصى خودم برايتان انتخاب و به لطف دوستان خوبم در اين نشريه وزين منتشر مى‌كنم‌، شايد مهمترين عددى كه شما مثل بسيارى از همكارانم دنبالش مى‌گرديد و به آن توجه مى‌كنيد قيمت‌هاى فروش رفته باشد، مثلا دوست داريد ببينيد آيا قيمت خانه‌هاى ويلايى بهتر شده يا قيمت كاندو آپارتمان همچنان رو به رشد است يا نه، اما مهمترين عددى كه شخصا بلافاصله به آن توجه مى‌كنم تعداد معاملات است. استحكام بازار براى من در تعداد فراوان معاملات معنى پيدا مى‌كند و برخلاف بسيارى از دوستان و همكارانم، بالا رفتن قيمت‌ها خيلى براى من لذت‌بخش نيست بلكه تمايل شخصى من متعادل ماندن و رشد منطقى و آهسته قيمت‌هاست اما از تعداد فراوان معاملات واقعا خوشحال مى‌شوم‌.
اگر به آمارى كه هفته گذشته براى شما انتخاب كرده بودم توجه كرده باشيد تعداد معاملات، از نه هزار واحد مسكونى در ماه آپريل فراتر رفته و واقعا دلگرم‌كننده بود. اين تعداد نزديک به هفده در‌صد از آپريل سال گذشته و يازده در‌صد از ماه قبلش يعنى ماه مارچ امسال بالاتر بود. حجم بالاى معاملات بسيار طبيعى است كه باعث افزايش قيمت‌ها هم بشود. قيمت متوسط يک ملک فروش رفته در تورنتوی بزرگ بيش از هشتصد و بيست هزار دلار بود كه در بيست و سه ماه گذشته سابقه نداشته است، يعنى بعد از ماه آپريل تاريخى ٢٠١٧ كه رشد بى حد قيمت‌ها دولت را وادار به دخالت براى كنترل بازار كرد اين بالاترين قيمتى است كه در بازار اين منطقه ثبت شده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
گرافى كه در اين صفحه ملاحظه مى‌كنيد از سايت TREB انتخاب كرده‌ام و تغييرات قيمت متوسط يک ملک فروش رفته در كلانشهر تورنتو را در سال‌هاى اخير نشان مى‌دهد. شايد بسيارى از دوستان و همكاران كه مدام تكرار مى‌كنند بازار خراب است با من موافق نباشند. مهم نيست من در اينجا ديدگاه خودم را با ذكر دلايل مطرح مى‌كنم، درست است كه اين افزايش قيمت به دليل بازار خوب كاندو و خانه‌هاى رديفى بوجود آمده است و خانه‌هاى ويلايى كاهش قيمتى جزئى در حدود يک و سه دهم در صد داشته‌اند اما اگر به جدولى كه هفته گذشته در اين صفحه چاپ شد توجه كرده باشيد و از طريق وب‌سايت همين نشريه مى‌توانيد دوباره آنرا ملاحظه بفرماييد تعداد معاملات خانه‌هاى ويلايى بيست و دو در‌صد نسبت به آپريل سال گذشته افزايش داشته است.
سه هفته ديگر كه آمار مربوط به ماه جارى منتشر شود خواهيد ديد كه اين جريان ادامه پيدا خواهد كرد و در ماه مى و حتى ماه جون شاهد بازارى فوق‌العاده خواهيم بود. بازار ملک تورنتو بارها ثابت كرده كه با بقيه بازارهاى كانادا متفاوت است و هربار كه دولت‌ها و شهردارى‌ها با ترفندى آنرا آرام مى‌كنند دوباره همچون آتشى زير خاكستر ناگهان شعله‌ور مى‌شود. از همه مهمتر نرخ‌هاى بهره است كه بعد از سال‌ها سر و صدا در مورد افزايش آن،‌ بانك كانادا در نشست‌هاى اخير خودش جرات بالا بردن آنرا نداشت و شايد حالا حتى زمان كاهش آن فرا رسيده باشد. ركود بازار مسكن و سركوب تقاضاى خريد به معنى از بين رفتن تعدادى از مشاغل‌، كاهش در‌آمد شهردارى‌ها و ركود اقتصادى هم هست، بنابراين تعجبى ندارد اگر شاهد كاهش بيشتر نرخ‌ها و استقبال‌ خريداران از افزايش قدرت خريد ملک‌ باشيم. همانطور كه بارها بيان كرده‌ام اين روزها هر چه قيمت ملک بالاتر باشد تقاضا براى آن كمتر است‌، بازار براى بيش از نيمى از املاک مانند كاندو آپارتمان و خانه‌هاى رديفى بسيار عاليست ولى فروشندگان خانه‌هاى ويلايى براى فروش ملكشان بيشتر بايد در انتظار باشند. كاهش تعداد معاملات در دو سال گذشته بخصوص در بخش خانه‌هاى مستقل باعث انباشته شدن موجودى بازار شده است كه طبيعتا اثر منفى در بالا رفتن قيمت‌ها دارد، تنها افزايش تعداد معاملات مى‌تواند اين موجودى را كاهش دهد.
بطور مثال در منطقه ويلوديل (C14 در تقسيم‌بندى تشكيلات MLS) در حال حاضر يكصد و پنجاه ودو خانه مستقل يا ويلايى براى فروش موجود است كه از يک ميليون و صد هزار دلار تا نزديک چهار و نيم ميليون دلار قيمت‌گذارى شده‌اند اما در ماه گذشته تنها شانزده واحد از آنها با قيمت متوسط يک ميليون و هشتصد و پنجاه هزار دلار بفروش رسيده است يعنى ده و نيم در صد از موجودى بازار فروش رفته و با همين سرعت اگر هيچ ملک ديگرى براى فروش عرضه نشود نه ماه و نيم طول مى‌كشد تا موجودى بازار تمام شود كه براى فروشندگان ملک در اين منطقه رضايت‌بخش نيست اما با اطمينان خدمت شما عرض مى‌كنم كه اين نسبت در دو ماه آينده به نفع فروشندگان تغيير خواهد كرد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

در منطقه ريچموند‌هيل كه يكى ديگر از مناطق مورد علاقه همشهريان‌ محترم است‌ در حال حاضر هفتصد خانه ويلايى براى فروش وجود دارد اما در ماه گذشته  ١١٨ واحد از اين نوع ملک فروخته شده يعنى هفده در‌صد خانه‌هاى ويلايى در هر ماه فروخته مى‌شوند و چنانچه خانه جديدى وارد بازار نشود موجودى بازار براى شش ماه كافيست همانطور كه ملاحظه مى‌فرماييد در ريچموندهيل به دليل پايين‌تر بودن قيمت‌ها و همچنين كمتر بودن هزينه انجام معامله، شرايط براى فروشندگان بهتر است. البته لوكيشن‌های درجه يكى هم در اين شهر وجود دارد كه قيمت‌ها بسيار بالاست ولى تقاضا براى خريد هم عاليست.‌ قصدم اين نيست كه سر شما را با ذكر اين اعداد و ارقام درد بياورم. شايد شما به عنوان مشترى خيلى به اين ارقام علاقمند نباشيد اما اين شغل ماست كه بدانيم در هر كوچه و خيابان اين شهر چه مى‌گذرد و از اين اطلاعات براى قيمت‌گذارى ملک براى مشترى‌هاى فروشنده هنگامى كه مى‌خواهيم ملكى را براى فروش عرضه كنيم و براى مشترى‌هاى خريدار هنگام تهيه آفر آنها استفاده مى‌كنيم.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
بنظر من در مجموع بازار خوبيست، فروشندگانى كه ملک خود را با قيمتى منطقى عرضه مى‌كنند مشكلى براى فروش ندارند و خريداران قادرند آنچه مى‌خواهند در اين بازار پيدا كنند. بازار كاندو و خانه‌هاى رديفى بخصوص در ريچموند‌هيل عاليست و با هر بودجه‌اى قادر خواهيد بود خانه‌اى كه به مراتب از اجاره كردن به صرفه‌تر است خريدارى بفرماييد. اگر هنوز اجاره‌نشين يا تازه‌وارد هستيد براى وقت ملاقات تماس بگيريد و مطمئن باشيد اين تماس به نفع شما خواهد بود. خريد خانه يک گام به جلوست و تغييرات مثبتى از همه نظر روى زندگى شما خواهد داشت فقط بايد مواظب باشيد كه اشتباه نكنيد و از مشورت‌هاى حرفه‌اى استفاده كنيد. شرايط بازار براى خريد فوق‌العاده در حاليكه براى اجاره واقعا طاقت‌فرسا و نگران‌كننده است. بنابراين تماس بگيريد تا تفاوت را با ما تجربه كنيد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
به اميد ديدار.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, May 15, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به