کار در سال‌های اخیر به جائی رسید که باید بدون دیدن ملک، آفر می‌فرستادی. علتش این بود که تا برسی به درب خانه که آن را ببینی فروش رفته بود
افتخار دارم در سال جدید هم مانند سالیان پیش هر هفته مطالبی‌ را عمدتا در مورد بازار مسکن تورنتو به نظر شما خوانند‌گان محترم برسانم و امیدوارم که این مطالب هم‌چنان مورد توجه شما قرار گیرد. هدف من از نگارش این مطالب در درجه اول کمک به تصمیم آگاهانه شما در مورد خرید ملک است. اینکه شما برای خرید یک ملک چه به عنوان مصرف‌کننده و چه به عنوان سرمایه‌گذار چه قدم‌هایی را باید بردارید تا یک نتیجه "بهینه" بگیرید، بسیار حائز اهمیت است. قبل از هر چیز باید عرض کنم بازار ملک این شهر خاصیتی دارد به تلاطم‌ها و بالا و پائین‌های بسیار ولی‌ اکثر اوقات در این بیست سال گذشته قیمت‌ها سیر صعودی داشته است. در بیشتر سال‌های اخیر بازار در تسلط فروشندگان ملک بوده است و هنگامی که ملکی‌ برای فروش عرضه می‌شده است، خریداران به صف می‌‌شده‌ا‌ند و اکثرا این فروشندگان بوده‌ا‌ند که شرایط خرید را به خریداران دیکته می‌کرده‌ا‌ند. در بیشتر سال‌های قرن بیست و یکم که در سال بیستم آن هستیم داستان به همین شکل بوده است. شخصا به همراه خریداران فراوانی بارها در صف بازدید برای یک خانه ایستاده‌ام. گاهی‌ بخاطر می‌‌آورم که دو سه تا اتومبیل جلوی منزلی که برای فروش لیست شده بوده هم زمان متوقف شده و ما برای اینکه زودتر برسیم و مجبور نشویم صف ببندیم ابتدا آهسته و بدون توجه به رقبا و حالتی‌ که انگار به آنها توجهی‌ نداریم به طرف ملک مربوطه می‌رفتیم، بعد که متوجه شدیم که رقبا تعارف سرشان نمی‌شود و با سرعت به طرف ملک مورد نظر ما روان هستند به سرعت قدم‌ها افزوده و در پایان با آنها مسابقه دادهایم تا زودتر برسیم. گاهی صف، طولانی و کسل‌کننده بود و یک عده که زودتر داخل خانه شده و مشغول بازدید بودند بقدری معطل می‌کردند که سر و صدای مردم در‌می‌آمد. حتی یادم می‌‌آید که یکبار شخصی‌ از داخل صف صحبتی‌ کرد که با شلیک خنده حضار همراه شد. ایشان که صبرش لبریز شده بو<د ناگهان فریاد زد: آخه توی این ملک درب و داغان چی‌ رو با این دقت تماشا می‌‌کنید؟ بابا مردم کار دارند …. بله، خرید صفی بود، به سبک آن شخصیت معروف:
"خرید امر ساده‌ای بود تنها باید می‌دانستی فروشنده چه می‌‌خواهد."
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
کار در سال‌های اخیر به جائی رسید که باید بدون دیدن ملک، آفر می‌فرستادی. علتش این بود که تا برسی به درب خانه که آ ن را ببینی فروش رفته بود. در "و یلودل" اگر از سر کوچه شروع می‌‌کردی می‌خوا‌ستی ته کوچه را هم ببینی‌ و برگردی، ملک سر کوچه را یا فروخته بودند یا قیمتش بالا رفته بود. بنابراین باید کار را درجا و فی‌ا‌لفور تمام می‌کردی. منظور اینکه بازار هیجان داشت. وقتی‌ یک ملک جدید به بازار می‌آمد قلب صد‌ها نفر تلاپ تلوپ می‌کرد تا ملک نصیب کدوم خریداری بشه. اینجوری نبود که الان فروشنده به ایجنت زنگ می‌زنه می‌گه می‌خوام خونه رو بفروشم‌، اجنت می‌گه ببینم برات چکار می‌تونم بکنم. الان معامله به هیچکس نمی‌چسبه. به خریدار زنگ می‌زنی‌ می‌گی خونه‌ای که می‌خواستی و چند سال دنبالش می‌‌گشتی اومده تو بازار. می‌‌پرسه بازار راه افتاده؟ یعنی‌ اینجوری به دلش نمی‌چسبه، بدون صف؟ لابد می‌خواهی شرط بازرسی هم برای خونه بگذاری؟ نخیر تا بازار راه نیفته حال خرید نیست، از آنطرف از فروشنده می‌پرسی‌ آقا منزل شما خیلی‌ هواخواه داره حاضرید بفروشید؟ می‌‌پرسد بازار راه افتاده؟ نه بازار این مدلی‌ رو هیچکس نمی‌خواهد و تا راه نیفته به دل نمی‌نشیند.
خلاصه نه اینکه تو این بازار خریدار و فروشنده نیست، هست فقط اینجوری بهشون مزه نمی‌ده. این بازار نباشه بهتره! باور کنید همون روزی که توی صف مشتری گفت این خونه درب و داغان که دیدن نداره و همه خندیدند، ته صف دو نفر از درخت بالا رفته بودند که داخل خانه رو از همانجا یک دیدی بزنند، یکی‌ دو نفر هم به در و دیوار آویزان بودند! … همه بی‌ صبرانه منتظرند اون روزهای خوب برگرده، هم فروشنده و هم در کمال تعجب خریداران! این دولت لیبرال در روزهای آخر قبل از اینکه به مرخصی طولانی! بره حال همه رو گرفت، حال همه رو از فروشنده و خریدار و مستاجر و صاحبخانه و ایجنت … حالا سر و صدای شهرداری‌ها هم داره کم‌کم در میاد که کسی‌ نیست ازش مالیات نقل و انتقال ملک بگیرند. آخه بابا یک جای آباد پشت سرتون باقی‌ می‌گذاشتید ! … به اینجای مطلب که رسیدم‌ خواستم بنویسم این صحبت‌ها شوخی‌ بود هر چی‌ فکر کردم دیدم خیلی‌ هم جدی بود واقعا همینطوری بود‌، چرا تعارف کنیم … حالا برویم ببینیم بازار چه خبر هست.
آمار و جداول این صفحه مربوط به خانه‌های دست دوم است و آنرا از سایت تشکیلات املاک تورنتو TREB برای شما انتخاب کرده‌ام و مربوط به ماه آخر سال ۲۰۱۸ است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

در این جدول سه ستون اول تعداد معاملات را نشان می‌‌دهد و سه ستون سمت راست مربوط به میانگین قیمت فروش ملک است. همانطور که تغییرات سه ستون اول را ملاحظه می‌‌فرمایید، تعداد معاملات تمام انواع ملک کمتر از زمان مشابه سال قبل است، به طور مثال  تعداد معاملات کاندو آپارتمان ۲۳.۴ در صد کمتر از زمان مشابه سال قبل است. اما این که چرا این کمتر بودن معاملات تاثیر منفی‌ زیادی روی قیمت نداشته است و در مورد همین بخش بازار یعنی‌ کاندو قیمت فروش تقریبا ده در صد بالاتر بوده است، دلیل آن عرضه کمتر ملک بوده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
در نتیجه کاهش معاملات نتوانسته قیمت‌ها را پائین بیاورد.‌ قیمت‌ها در شصت در‌صد املاک معامله شده بالاتر از سال قبل بوده است. یعنی‌ در بخش‌های کاندو، تان‌هاوس و" سمی دیتچد" قیمت‌ها افزایش داشته و در بخش خانه‌های مستقل که در حدود چهل در‌صد بازار را شامل می‌‌شده در مجموع چهار و نیم در‌صد کاهش داشته است. همان‌طور که در گزارش شماره قبل خدمت شما ارائه کردم سال ۲۰۱۸ در مجموع قیمت‌ها و تعداد معاملات از سال قبل از خودش کمتر بود. اگر پرسشی در زمینه خرید یا فروش ملک دارید با ما در تماس باشید. شماره تلفن و آدرس ایمیل ما در همین صفحه ذکر شده است. در پایان توصیه می‌کنم مواظب تبلیغات فریبنده باشید و قبل از هر عملی‌ و پیش از اینکه دیر شود از مشورت ما استفاده کنید. به امید دیدار.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, January 9, 2019 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به