مردم می‌دانند که نرخ بهره همچنان پایین خواهد ماند بنابراین اکنون و تا مدتی زمان مناسبی برای خرید است
بازار مسکن تورنتو با وجود شیوع همچنانی کوید-۱۹، رکورد فروش ماه سپتامبر را شکست. افزایش تقاضا و نرخ پایین بهره باعث شد تا بنا به اعلان هیئت مدیره املاک منطقه‌ای تورنتو، ۱۱,۰۸۳ خانه موجود در ماه سپتامبر فروخته شود که بیش از ۴۲.۳ درصد افزایش نسبت به سپتامبر ۲۰۱۹ را با قیمت متوسط ۹۶۰,۷۷۲ دلار ثبت کرده است.
علیرغم این رونق اقتصادی، "دیول موریسن" بروکر املاک و مستغلات می‌گوید هنوز زود است تا این بخش اقتصادی رونق کامل خود را باز یابد
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
رکوردشکنی بازار املاک تورنتو با کرونا
هیئت مدیره املاک تورنتو امروز سه‌شنبه گفت که جهش ۱۴ درصدی نسبت به سال گذشته بیشتر مدیون خانه‌های مستقل و یا متصل به هم بوده، در حالی که بازار کاندو رشد آهسته‌تری را داشته است. قیمت شاخص خانه‌های مستقل افزایش ۱۲.۹ درصدی و کاندوها رشد ۶.۶ درصدی را نشان می‌دهند. مناطق خارج از شهر تورنتو نیز شاهد رشد ۲۰ درصدی قیمت‌ها در جنوب دریاچه "سیمکو"، و نیز بیش از ۱۷ درصد در "دورهام" و "اورنج ویل" را تجربه کرده‌اند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

"موریسن" در اینباره می‌گوید خریداران خانه‌های مستقل با حیاط بسیار باانگیزه هستند و بدون چک کردن به خرید می‌پردازند و او انتظار دارد این نوع تقاضاها تا ماه دسامبر نیز ادامه یابد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
خانه‌های وارد شده به لیست فروش نیز در ماه سپتامبر امسال نسبت به سال گذشته ۳۰.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد؛ و این آمار بیانگر آنست که هنوز میزان فروش املاک بیشتر از ورودی آن، و یا بعبارت بهتر، میزان تقاضا بیشتر از عرضه است. موریسن توضیح داد: در برخی مناطق شاهد افزایش بسیار زیاد عرضه هستیم، این امر خرید را برای خریداران راحت‌تر می‌کند. بعضی از خریداران را می‌بینم که می‌گویند منتظر می‌مانم، اما بلافاصله خریدار دیگری به وی می‌گوید مطمئنی می‌دانی چه اتفاقی می‌افتد؟ اگر دوباره کرونا همه چیز را به تعطیلی بکشاند چه می‌شود؟ نه من همین الان می‌خواهم بخرم. مردم هم اکنون بیشتر از هر زمان دیگری متعهد به ایجاد تغییرات لازمه در زندگی خود به واسطه کرونا و انطباق با آن هستند".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
بازارهای مختلف، روندهای متفاوت
موریسون می‌گوید ، بازار کاندو داستان متفاوتی دارد، به ویژه در مرکز شهر، بطوریکه برای مدت طولانی‌تری در بازار منتظر خریدارند. خریداران کمتر سراغ آنها رفته‌اند و فروشندگان ناامید از قیمت‌ها از فروش منصرف می‌شوند. وی افزود: "بدون مهاجرت، دانشجویان بین‌المللی و -ایربی‌اندبی-، تقاضای خرید یا اجاره کاندوها بسیار کاهش یافته است. چند نفر از مشتریان من که کاندو داشتند که آنها را اجاره داده بودند، به واسطه کرونا و اینکه مستاجرها نگران سوار شدن آسانسور بودند اجاره‌ها را پس دادند و نتیجتا صاحبخانه‌ها آپارتمان‌هایشان را برای فروش در بازار گذاشتند تا بفروشند و بدین ترتیب بازار آپارتمان‌ها از سکه افتاد".
موریسون می‌گوید که کاهش رقابت در بازار فروش کاندو می‌تواند فرصتی را برای خریدارانی که می‌خواهند برای اولین‌بار خانه بخرند مناسب کند. او ادامه داد: "مردم می‌دانند که نرخ بهره همچنان پایین خواهد ماند بنابراین اکنون و تا مدتی زمان مناسبی برای خرید است".
البته افزودن این نکته که "هزینه‌های دریافت وام نیز بسیار کم است" در رکوردشکنی فروش و ادامه تقاضای خرید خانه پس از فصل بهار کمک کرده است. بازار املاک و مستغلات پس از سقوط فروش در بهار بعلت شیوع کرونا، تقریبا بلافاصله پس از بازگشایی مرحله دوم اقتصادی بشدت داغ شده و فروش در ماه سپتامبر بسیار بالاتر از حد معمول بوده در حالیکه بازار املاک معمولا در ماه‌های فوریه تا مه و نیز نوامبر و دسامبر پُر حرارت است و در ماه‌های جولای و آگوست آرام.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

هیئت مدیره تخمین می زند ، علی رغم افزایش قیمت شاخص‌های فروش خانه، قیمت متوسط خانه‌ها ۳.۴ درصد کاهش یابد و امیدوار است پیشرفت‌های بیشتر اقتصادی و بازیابی مشاغل منجر به گرمی بیشتر بازار مسکن شود. با این حال قوانین دولتی و روند شیوع کرونا قطعا مهمترین عوامل تاثیرگذار بر مشاغل و بازار املاک خواهد بود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, October 6, 2020 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به