قاضی: گم شدن پول به معنی اثبات دزدیده شدن پول نقد توسط افسر پلیس نیست، اما با توجه به ارزش این مبلغ، این یک استنباط منطقی محسوب می‌شود
اسناد دادگاه انتاریو نشان می‌دهد که ‌قاضی یک پرونده اتهام مواد مخدر گفته است:‌ "در حین کشف مواد مخدر از یک مرد تورنتویی‌، احتمالا پلیس چند هزار‌ دلار پول نقد را از متهم سرقت کرده است".
قاضی "آندراس اسکرک" تشخیص داده که حدود ۶,۰۰۰ دلار پول نقد ضبط شده در حین اجرای حکم تفتیش و جلب از آپارتمان یک متهم به قاچاق مواد مخدر "ناپدید شده است".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
قاضی دادگاه: پلیس تورنتو احتمالا چند هزار‌ دلار پول نقد متهم به قاچاق را دزدیده و به جیب زده است
بر اساس بررسی‌های رسانه‌ها بر روی اسناد دادگاه، افسران پلیس تورنتو در طی بازرسی آپارتمان "اندرو روچا" ۳۶ ساله متهم به قاچاق مواد مخدر در خیابان "وستون" در غرب تورنتو مقداری کوکائین و پول نقد کشف و ضبط کردند که بر اساس ادعای پلیس مجموعا ۱۹,۳۹۰ دلار پیدا شده است. اما اندرو در دادگاه اعلان کرد که مبلغی که پلیس بعنوان ضبط از آپارتمانش اعلان کرده در واقع ۶,۰۰۰ دلار کمتر از آنی بوده که وی داشته است. قاضی پس از آگاهی یافتن از این قضیه، دادگاه را به دلیل نقض حقوق اندرو معلق کرد و به موجب آن پیگرد قانونی علیه اندرو نیز برای همیشه متوقف شد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

"کیم شوفیلد" وکیل مدافع اندرو گفت: "قاضی در این پرونده متوجه شد که پلیس ۶,۰۰۰ دلار از موکل من دزدیده است". دادگاه دریافت که در ۶ فوریه ۲۰۱۹، افسران پلیس تورنتو آپارتمان اندرو را طبق حکم، بازرسی کردند و افسران گفتند که در حین بازرسی و ضبط معادل ۱۹,۳۹۰ دلار که توسط نوارهای رنگی بسته‌بندی شده و در جعبه‌های کفش و کمد نگهداری می‌شد به همراه نیم کیلوگرم کوکائین که در قوطی‌های رنگ و یک ظرف قهوه در کنار هم قرار داشت، کشف و ضبط کردند. طبق روندهای پلیس، ماموران از کالاها و پول‌های نقدی که در ماه فوریه از آپارتمان اندرو ضبط شده بود، عکس گرفتند. یکی از آن عکس‌ها، دسته‌های زیادی از پول نقد که روی یک میز در آپارتمان گذاشته شده بود را ثبت کرده، اما همین دسته پول در عکس دیگری که از آن در پاسگاه پلیس گرفته شده بسیار متفاوت است بطوریکه، حجم و تعداد دسته‌های پول کاملا آب رفته‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
شوفیلد گفت: "وقتی دو عکسی که نشان‌دهنده دسته‌های پول بود را با هم مقایسه می‌کنید، به نظر می‌رسد که با آنچه پلیس در آپارتمان موکل من کشف کرده، تفاوتی اساسی دارد". در جریان رسیدگی دادگاه، دادستان اما گفت که افسر مسئول رسیدگی به پول‌های ضبط شده هیچ وجه نقدی را سرقت نکرده است و اشتباهات دفتری را دلیل گم شدن این ۶,۰۰۰ دلار دانست. با این حال، قاضی گفت که این افسر به دلایلی متعددی، از جمله گم شدن پول در زمان جابجایی از مکان اولیه (آپارتمان متهم)، "شاهدی معتبر" نیست.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
چگونگی دزدی پلیس
قاضی در حکم خود نوشته "در جریان انتقال پول بی‌نظمی‌هایی وجود داشته است. برخی از این بی‌نظمی‌ها توسط افسری که گزارش را تهیه کرده توضیح داده شده اما برخی دیگر توضیحی نداشتند. با توجه به یادداشت‌های پلیس در مورد نحوه جمع‌آوری پول نقد توقیف‌شده، و بر اساس موارد فوق و توازن احتمالات، می‌توانم بگویم که تقریبا ۶۰۰۰ دلار از پول نقد توقیف شده مفقود شده است". قاضی تاکید کرد که گم شدن پول به معنی اثبات این موضوع نیست که پول نقد توسط افسر پلیس دزدیده شده، اگرچه با توجه به ارزش این مبلغ، این یک استنباط منطقی محسوب می‌شود".
 
پلیس چه می‌گوید
پس از تصمیم قاضی، سخنگوی پلیس تورنتو گفت: "هر مدرک جدیدی که ممکن است در دادگاه ارائه شده باشد را بررسی خواهیم کرد و در صورت نیاز، اقدامات لازم را انجام خواهیم داد".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

وکیل مدافع در پاسخ به تعهد سرویس پلیس به اقدام در صورت نیاز، ابراز تردید کرد و گفت که پیشتر و قبل از شروع مراحل دادگاه وی از پلیس تورنتو درخواست کرده بود تا تحقیقات داخلی در خصوص این سرقت را انجام دهد. واحد استانداردهای حرفه‌ای پلیس با این درخواست موافقت کرد و تحقیقاتی در این خصوص انجام شد، اما پلیس بعدا گفت که این ادعاها اثبات نشده است. وکیل مدافع می‌گوید: "فکر می‌کنم برای هیچ‌کسی جای تعجب نیست، پلیسی که از پلیسی دیگر تحقیق می‌کند، چندان قابل اعتماد و مناسب نیست".

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, March 11, 2023 - 07:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به