دولت کانادا همراه با بریتیش کلمبیا و آلبرتا مازاد خود را اعلان کرده‌اند ام هنوز دولت‌های مهم انتاریو و کبک اطلاعات دریافتی بودجه خود را منتشر ننموده‌اند
دولت فدرال کانادا می‌گوید بودجه آوریل تا ژوئن امسال به دلیل درآمدهای مالیاتی ۱۰.۲ بیلیون دلار مازاد بودجه خواهد داشت که یک نوع رکوردشکنی به شمار می‌رود.
دولت‌های استانی آلبرتا و بریتیش کلمبیا نیز اعلان کردند که بیلیون‌ها دلار مازاد بودجه دارند اما هنوز دولت‌های مهم انتاریو و کبک اطلاعات دریافتی بودجه خود را اعلان نکرده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
دولت‌های فدرال و استانی کانادا همگی با افزایش مالیات‌ها، بیلیون‌ها دلار پول مازاد بودجه بدست آوردند
وزارت دارایی کانادا اعلام کرد که کانادا در سه ماه اول سال مالی ۲۰۲۲/۲۳ مازاد بودجه ۱۰.۲۰ میلیارد دلاری کسب کرده که در مقایسه با کسری ۳۶.۴۷ بیلیون دلاری در بازه زمانی آوریل تا ژوئن ۲۰۲۱، رقم بسیار قابل توجهی به شمار می‌رود. دولت می‌گوید از ابتدای سال تا به امروز، درآمدهای دولت به دلیل بهبود کلی اقتصادی کشور، بازگشایی‌ها و دریافت مالیات از مردم بعلت تورم و درآمدها با رشد کم‌سابقه ۲۰.۹ درصدی مواجه است. وزارت دارایی گفت که مخارج برنامه‌ریزی شده کشور نیز در طی این مدت ۲۵% کمتر از برآوردها بوده که بعلت خروج دولت از برنامه‌های هزینه‌بر کروناست. این وزارتخانه افزوده: "همانطور که انتظار می‌رفت، عملکرد مالی دولت برای سال‌های ۲۰۲۲-۲۳ و پس از عبور از اوج بحران کووید-۱۹ و مخارج آن در حال ادامه بهبودی است". از نقطه نظر ماهانه، کانادا در ماه ژوئن ۴.۸۸ بیلیون دلار مازاد داشت، در حالی که در سال گذشته ۱۲.۷۱ بیلیون دلار کسری نشان داده بود.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
بیلیون‌ها دلار مازاد بودجه در آلبرتا و بریتیش کلمبیا
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
دولت محافظه‌کار استان آلبرتا می‌گوید از مازاد بودجه ۱۳.۲ بیلیون دلاری خود تا اینجای امسال برای پرداخت بدهی استفاده می‌کند، و تازه مقداری پول نقد را نیز ذخیره خواهد کرد. این در حالی‌ست که برای مدتی آلبرتا که مدتها تامین کننده کسری دیگر استان‌ها بود، خود به کسری افتاده بود. "جیسون نیکسون" وزیر خزانه‌داری استان می‌گوید که برنامه این است که ۱۳.۴ بیلیون دلار بدهی استان را بازپرداخت کند و تقریبا ۳ بیلیون دلار را نیز به صندوق پس‌انداز "هریتیج تراست" اضافه نماید. وی این اظهارات را در حالی بیان کرد که جزئیات اعداد بودجه سه ماهه اول سال مالی ۲۰۲۲ را برای مردم توضیح می‌داد. روز سه‌شنبه، "جیسون کنی" نخست وزیر این استان اعلام کرد که پیش‌بینی بودجه امسال دیگر مازاد بودجه ۵۱۱ میلیون دلاری نیست، بلکه ۱۳.۲ بیلیون دلاری خواهد بود.
اگر این پیش‌بینی تا پایان سال مالی در ۳۱ مارس سال آینده ادامه داشته باشد، آلبرتا بدهی مالیات‌دهندگان خود را به کمتر از ۸۰ بیلیون دلار کاهش می‌دهد که حدود ۱۵ بیلیون دلار کمتر از بودجه پیش‌بینی شده در فوریه است. پول نقد پرداختی به صندوق نیز حساب صندوق را به ۱۹.۶ بیلیون دلار می‌رساند. این در حالی‌ست که نیودموکرات‌ها می‌گویند دولت باید این رقم مازاد را به مردم بازپس دهد تا مردم زیر فشار تورم له نشوند. این حزب می‌گوید بسیاری از مردم اکنون با مشکلات تغذیه، اجاره خانه و خودروهای خود مواجه هستند.
اما دولت نیودموکرات استان بریتیش کلمبیا نیز می‌گوید که مازاد بودجه ۱.۳ بیلیون دلاری برای سال ۲۰۲۱-۲۲ خواهد داشت. دولت می‌گوید بهبود اقتصادی این استان بسیار بهتر از پیش‌بینی‌ها شده به طوری که اعداد بودجه حسابرسی شده استان مازاد ۱.۳ بیلیون دلاری را نشان می‌دهد نه کسری ۱۰ بیلیون دلاری را. "سلینا رابینسون" وزیر دارایی روز سه‌شنبه گفت که بخش‌های دولتی و خصوصی هر دو عملکرد اقتصادی خوبی داشته‌اند، به ویژه بازگشایی اقتصادی، مالیات مردم، درآمدهای بالاتر منابع طبیعی و بخش بیمه. بودجه آوریل ۲۰۲۱ این استان که در اوج کووید-۱۹ ارائه شد، در ابتدا کسری ۹.۷ بیلیون دلاری را پیش‌بینی می‌کرد، اما درآمدها در طول سال بهبود یافته است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

پیش‌بینی می‌شود دولت‌های استانی کبک و انتاریو که هنوز اعداد خود را ارائه نداده‌اند نیز با مازاد بودجه مواجه خواهند شد. این در حالی‌ست که بنا به پیش‌بینی کلیه اقتصاددانان بانک مرکزی کانادا تصمیم دارد نرخ بهره‌ها را در چهارشنبه ۷ سپتامبر باز هم بالاتر ببرد که علاوه بر تورم ۷.۷ درصدی ماه گذشته کانادا، انتظار می‌رود پول نقد زیادی را به جیب دولت‌های فدرال و استانی سرازیر نماید.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, September 1, 2022 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به