چگونه در طول موج گرما خانه خود را خنک کنیم؟ بخش دوم: راه‌حل‌های بلند مدت
با گرمای کنونی در سراسر دنیا که گویا هر ساله بیشتر و بیشتر تمدید هم می‌شود، راهی نمی‌ماند بجز مقابله‌های کلان دولتی و خُرد مردمی. در بخش اول این مبحث به روش‌های سریع و کوتاه مدت مقابله با گرما در منازل پرداختیم و در این مقاله به روش‌های بلند مدت آن می‌پردازیم.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
تغییر چراغ‌های خانه
چراغ‌های رشته‌ای و هالوژنی خود را از دور خارج کنید. اگر قبلا این کار را نکرده‌اید، لامپ‌های قدیمی خود را به "ال‌ای‌دی" تغییر دهید. ال‌ای‌دی ‌ها نه تنها سال‌های بیشتری دوام می‌آورند، بلکه انرژی بسیار کمتری مصرف می‌کنند و همینطور برعکس هالوژن‌ها و لامپ‌های رشته‌ای گرمای زیادی تولید نمی‌کنند.‌
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
سد کردن نور خورشید
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
نور خورشید را از بیرون مسدود کنید. همانطور که قبلا ذکر شد، پوشاندن پنجره‌ها از بیرون موثرتر از کشیدن و بستن پرده‌ها ‌است. به عنوان مثال، سایبان‌ها و کرکره‌ها می‌توانند‌ جلوی ورود ‌نور خورشید را بگیرند. به گفته وزارت انرژی ایالات متحده، سایبان‌های روی پنجره می‌توانند گرمای خورشیدی را تا ۶۵% در پنجره‌هایی که رو به جنوب هستند و تا ۷۷% در پنجره‌هایی که رو به غرب هستند، کاهش دهند.
 
استفاده از درختان
مک‌آرتور می‌گوید،‌ بهترین راه‌حل دراز مدت در واقع استفاده از طبیعت است و می‌افزاید: ‌"استاندارد طلایی برای طراحی موثر در واقع داشتن درختان برگ‌ریز در بیرون ‌خانه‌ است به طوری که در زمستان جلوی آفتاب را نگیرند اما در تابستان جلوی نور خورشید را سد کنند، به ویژه در بخش جنوبی خانه‌هایی که در شمال خط استوا قرار دارند و بخش شمالی خانه‌هایی که در جنوب خط استوا واقع شده‌اند. آنها همچنین ‌محل را ‌خنک‌تر می‌کنند زیرا در واقع درختان آب زیادی را در هوا تبخیر می‌کنند و این فرآیند ‌هوای اطراف آنها را خنک می‌کند و می‌توان گفت که‌ درختان ‌به طور فعالی خنک کننده هستند.
مک‌آرتور توضیح داد که یک مثال ساده از عملکرد درختان می‌تواند پیاده‌روی شما در یک جنگل و یک مزرعه برای مقایسه در یک روز گرم باشد، آنوقت است که مشخص می‌شود تفاوت دما فقط مربوط به سایه نیست. علاوه بر درختان برگ‌ریز، پرچین‌ها، بالا رونده‌ها‌ و گیاهان پیچنده همگی می‌توانند کمک کننده باشند. با این حال، او در خصوص استفاده از پیچک هشدار می‌دهد که می‌تواند باعث آسیب ساختاری به آجرها شود و توصیه می‌کند برای مشاوره با یک گیاه‌شناس صحبت کنید.
 
مسدود کردن درزها
برای پنجره‌های خود درزگیر (مسدود کننده عبور آب و هوا) بگیرید و بچسبانید. مک‌آرتور می‌گوید: این یک "روش هوشمندانه" است که به کاهش هزینه‌ها‌ در تمام طول سال کمک می‌کند، زیرا از ورود هوای سرد در زمستان و ورود هوای گرم در تابستان جلوگیری می‌کند.
 
بهتر کردن پنجره‌ها
اگر قصد دارید پنجره‌های قدیمی و دارای درز و نشتی خود را تعویض کنید، این کار را به بعد موکول نکنید و از ‌شیشه‌های دو یا چند جداره همراه با کاهنده نور یا با شیشه‌های رنگی استفاده کنید. نصب کاهنده نور روی شیشه‌ها نیز می‌تواند به حفظ هوای خنک‌ داخل منزل کمک کند زیرا از ورود نور خورشید به داخل خانه جلوگیری می‌کند، اگرچه این روش برای زمستان‌ها که نیاز به گرمای بیشتر و ورود نور خورشید دارید خیلی مورد پیشنهاد نیست. مک آرتور گفت‌‌ شیشه‌های رنگی ‌بدون اینکه باعث کاهش دید شوند می‌توانند به طور چشمگیری میزان گرمای وارد شده را کاهش دهند.
 
بهتر کردن سقف
‌اگر قصد دارید سقف خود را دوباره شیک کنید، پوشش‌هایی با رنگ‌های روشن مانند خاکستری یا نقره‌ای انتخاب کنید زیرا رنگ روشن و سفید نسبت به سیاه گرما و نور بیشتری منعکس می‌کند. می‌توانید در مورد شاخص بازتاب سطحی این پوشش‌ها که نشان دهنده میزان داغ شدن آنها ‌‌در زیر نور خورشید است، از سازنده‌ها یا فروشنده‌ها سوال کنید‌. نصب پنل‌های خورشیدی روی سقف یکی دیگر از راه‌های کاهش میزان گرمای جذب شده از طریق سقف در عین استفاده از نور خورشید بعنوان یک منبع عالی انرژی می‌باشد.
 
جابجا کننده‌های هوا
نصب جابجا و تمیز کننده‌های هوا یا ونتیلاتورها را فراموش نکنید. این سیستم‌ها به جایگزینی هوای کهنه داخل خانه با هوای تازه در فضای باز کمک می‌کنند و در عین حال شما را از شر آلاینده‌ها هم خلاص می‌کنند. مک آرتور توضیح داد که این دستگاه‌ها در عین انتقال انتخابی هوای ‌گرم و سرد و به جریان انداختن آنها نقش مهمی در کاهش انواع آلاینده‌های هوا در حین عبور از دستگاه دارند، بنابراین در تابستان، این تبادل هوا باعث می‌شود که هوای گرم بیرون در حین عبور از دستگاه هم خنک شود و هم جای ‌هوای کهنه داخلی را بگیرد. این دستگاه‌ها کمی از بار و مصرف انرژی سیستم تهویه مطبوع داخلی هم می‌کاهد.
 
عایق‌کاری
عایق‌های خانه خود را بررسی کنید؛ ساده‌ترین راه برای بررسی اینکه آیا عایق سقفی شما کافی‌ست یا خیر این است که در زمستان از خیابان به سقف منزل خود نگاه کنید. اگر برف‌های روی سقف شما نسبت به همسایگانتان بیشتر آب شده، بدانید وضعیت عایق شما نسبت به همسایگان خوب نیست و بهتر است کاری برایش انجام دهید. عایق‌ها محدود به سقف نمی‌شوند، دیوارها نیز نیاز به بررسی و اجرای عایق مناسب دارند.
 
استفاده از یک متخصص
می‌توانید فردی را برای انجام کنترل‌های مربوط به‌ انرژی استخدام کنید زیرا وی می‌تواند بررسی دقیقی از آنچه هست و آنچه باید بشود را برایتان به ارمغان بیاورد. برای مثال مک‌آرتور در این خصوص افزود که برای ساخت برخی از انواع عایق‌ها انرژی زیادی ‌مصرف می‌شود که برای محیط زیست بدتر هم هستند و در نهایت می‌افزاید بسته به نوع خانه شما، برخی از تغییرات می‌تواند زیاده‌روی هم باشد و واقعا آنقدرها هم مفید واقع نگردد.

خودمان چه کنیم؟

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

و سرانجام اینکه خودمان در هوای گرم چه کنیم؟ اداره هواشناسی کانادا به مردم توصیه کرده که در هوای گرم، در سایه بمانند، خانه را خنک نگاه داشته تا می‌توانند از خانه بیرون نروند یا فعالیت‌های بسیار محدودی در خارج از خانه داشته باشند، اکثرا در زیرزمین‌ خنک بمانند، از تهویه مطبوع استفاده کنند و به میزان زیادی نوشیدنی بنوشند.

این مجموعه دو قسمتی شامل:

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, July 23, 2022 - 07:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به