تعداد مراجعه کنندگان جدید به بانک غذایی، روزانه بیش از ۲۰۰ درصد افزایش یافته است
امروز شنبه ۱۰ اکتبر، دکتر "ترزا تام" رئیس بهداشتی کانادا در بیانیه‌ای اظهار داشت: "در حالی که شیوع کرونا در تابستان بیشتر روی محدوده سنی ۲۰ تا ۳۹ سال متمرکز بود، اکنون مجددا در حال گسترش در میان جمعیت‌های مسن کاناداست". او گفت بافت سنی بیمارهای جدید کرونا اکنون در حال گذار است.
گزارش شیوع در مراکز مراقبت‌های طولانی مدت و خانه‌های سالمندان در هفته‌های اخیر افزایش یافته، اما به نظر می‌رسد به نسبت ماه‌های آوریل و مه تحت کنترل است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
آمار جدید افزایشی کرونا در کانادا با حمله مجدد به خانه‌های سالمندان و کمبود غذا در فودبانک
دکتر تام توضیح داد: "با توجه به افزایش خطرات بهداشتی ویروس برای کانادایی‌های مسن‌تر، این روند نگران کننده است. همانطوریکه ما قبلاً دیده‌ایم، شیوع کرونا در خانه‌های مراقبت طولانی مدت و سرای سالمندان می‌تواند عواقب مرگباری داشته باشد".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

اولین موج ورودی کرونا در ابتدا به خانه‌های سالمندان بریتیش کلمبیا زد و باعث شد بسیاری از ساکنان این خانه‌ها جان‌هایشان را از دست بدهند. بدنبال این شیوع، خانه‌های سالمندان در انتاریو و کبک مورد تهاجم کرونا قرار گرفتند تا حدی که این دو استان از ترودو و ارتش کمک خواستند که ارتش به این درخواست جواب مثبت داد. در گزارش کمک ارتش مشخص شد که این خانه‌ها عمدتا دچار کوتاهی و عدم رسیدگی به سالمندان هستند که این امر باعث اعتراضات شدید مردمی شد و داگ فورد نخست وزیر انتاریو را واداشت که به صاحبان این خانه‌ها بگوید: "به تو می‌گویم از این خانه‌ها برو بیرون. خانه سالمندان محل تجارت نیست". انتاریو در اقدامی غیرمنتظره کنترل تعدادی از این خانه‌ها را بدست گرفت تا جان سالمندان را نجات دهد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
آمار مهم کرونای امروز کانادا
کبک ۱,۰۹۷ مورد ابتلای جدید روزانه کرونا را امروز شنبه گزارش کرده و بدین ترتیب این ششمین روز از هفت روز گذشته است که این استان بیش از ۱,۰۰۰ مورد جدید را ثبت می‌کند. این استان ۱۴ مورد مرگ را نیز به ثبت رسانده است.
در مانیتوبا، مقامات بهداشتی می‌گویند دو مورد دیگر از مرگ ناشی از کوید-۱۹ و همچنین ۹۷ مورد جدید را در این استان ثبت کرده‌اند. وفات یافتگان دو زن، ۸۰ و ۹۰ ساله در وینیپگ بوده‌اند.
امروز ۲۰ مورد جدید کوید-۱۹ نیز در نیوبرانزویک رخ داده که تعداد کل کرونایی‌های این استان را به ۵۷ مورد می‌رساند.
اما امروز انتاریو ۸۰۹ مورد جدید را گزارش کرده، از جمله ۳۵۸ مورد در تورنتو، ۱۲۳ مورد در "پیل" و ۹۴ مورد در اتاوا. تعداد وفات یافتگان این استان هم اکنون به ۳,۴۰۰ نفر، شامل ۱,۵۹۸ زن و ۱,۳۷۳ مرد بالغ شده است. ۷ مورد فوتی جدید، ۲۱۳ بستری در بیمارستان و ۴۷ نفر تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی و ۲۹ نفر نیز تحت دستگاه کمک تنفسی هستند. تعداد آزمایش‌های امروز ۴۴,۲۹۸ مورد بوده که ۵۶,۱۳۸ تست عقب مانده نیز همچنان در نوبت هستند.
آمار متوالی ابتلاهای زیاد روزانه در انتاریو باعث شد تا دیروز فورد محدودیت‌های جدیدی را برای تورنتو، پیل و اتاوا اعلان کند که شامل تعطیلی باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی، سالن‌های سینما و کازینوها، و داخل رستوران‌ها و بارها ‌می‌باشد. امروز فورد از مردم خواست تا روز شُکرگذاری را فقط با اعضای خانواده خود جشن بگیرند و گفت: "شرایط عادی نیست. در چنین شرایطی حتی محدود كردن اجتماعات روز شکرگذاری به ۱۰ نفر یا كمتر هم کافی نیست. همه ما باید وظیفه خود را انجام دهیم تا کرونا بیش از این شیوع نیابد".
فورد گفت آنهایی که تنها زندگی می‌کنند می‌توانند برای جشن این روز به یک خانواده بپیوندند اما دکتر "آیلین دو ویلا"، رئیس پزشکی تورنتو حتی این مورد را هم رد کرد و گفت که آنها باید بطور آنلاین و نه به شکل حضوری به دیگران بپیوندند.
 
کمبود در بانک غذا
بانک غذایی کانادا امروز گفت که از امروز امکان دریافت غذا با خودرو (درایو تورو) را پس از آنکه درخواست‌های روزانه ۲۰۰٪ افزایش یافته، برقرار کرده است. "نیل هترینگتون"، مدیر عامل بانک غذایی امروز شنبه در ادامه سخنانش افزود: "هیچ وقت بانک غذایی به این میزان کسری نداشته و ما در تلاش هستیم تا با این رشد تقاضا خود را هماهنگ کنیم. در مجموع از زمان بروز همه‌گیری کوید-۱۹، تعداد مراجعه کنندگان جدید به بانک غذایی، روزانه بیش از ۲۰۰ درصد افزایش یافته است". این سازمان در حال حاضر به ۲۵,۰۰۰ نفر در هفته در سراسر تورنتو غذا می‌رساند که شاهد رشد ۱۰ هزار نفری نسبت به سال گذشته است. وی توضیح داد: "ما این روزها چهره‌های جدید زیادی را می‌بینیم. زنان و مردانی که قبلا با آنها همکلاسی یا همکار بودیم، در اتوبوس آنها را می‌دیدیم یا در جاهای دیگر. امروز آنها بخاطر خانواده‌هایشان تصمیم گرفتند که به بانک غذایی مراجعه کنند و غذای رایگان دریافت نمایند".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

امکان دریافت غذا با خودرو برای تسهیل سرعت دریافت کمک‌هاست و بدین ترتیب حتی با وجود این خدمات جدید در روز شنبه مردم با اتومبیل‌هایشان برای دریافت مواد غذایی صف کشیدند. به عنوان بخشی از کارزار "غذای روز شکرگذاری"، بانک غذایی کانادا هدف جمع‌آوری بیش از ۱.۹ میلیون دلار پول و ۲۷۰,۰۰۰ پاوند (۱۲۲,۴۷۰ کیلوگرم) غذای فاسدشدنی قرار داده است. این کارزار تا ۳۱ اکتبر ادامه دارد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, October 10, 2020 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به