کشورهایی نظیر چین، ازبکستان، سنگاپور، نیوزیلند، تاجیکستان و الجزایر جزو کشورهای شناخته شده و موفق در زمینه کرونا بوده‌اند
یک مطالعه اخیر که توسط زیرگروه دولت کانادا انجام شده نشان می‌دهد که ۷۵% از جمعیت کانادا تا مارس ۲۰۲۳ دارای آنتی‌بادی‌های قابل تشخیص از کوید-۱۹ از طریق عفونت بودند.
این در حالی‌ست که آمار ثبت شده جهانی از تعداد افرادی که کرونا گرفته‌اند فقط ۴,۷۰۱,۲۲۷ نفر که معادل ۱۱% جمعیت است را ثبت کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
 
چندین آمار شگفت‌آور کرونا در کانادا؛ دولت: ۷۵% کووید گرفته‌اند، ثبت شده: ۱۱%، مرگ: ۰.۱۳%
محققان کارگروه ایمنی کوید-۱۹ با همکاری هفت مطالعه تحقیقاتی، یافته‌های خود را در مطالعه‌ای که روز دوشنبه در مجله انجمن پزشکی کانادا منتشر شد، به اشتراک گذاشتند. محققان روند جمعیت کانادایی در عفونت و واکسیناسیون را در سه مرحله مطالعه کردند: پیش واکسیناسیون (مارس تا نوامبر ۲۰۲۰)، عرضه واکسن (دسامبر ۲۰۲۰ تا ۲۱ نوامبر)، و ورود نوع اومیکرون (دسامبر ۲۰۲۱ تا مارس ۲۰۲۳). آنها همچنین نرخ آلودگی را بر اساس منطقه جغرافیایی و سن با استفاده از رویکرد سری زمانی و داده‌های بیش از ۹۰۰,۰۰۰ نمونه از ۱۰ استان اندازه‌گیری کردند.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
بر اساس این مطالعه، در دو مرحله اول، شیوع سرمی - تعداد افرادی که در یک جمعیت برای یک بیماری خاص مثبت می‌شوند - ناشی از عفونت کم بود بطوریکه کمتر از ۰.۳% از جمعیت کانادا در معرض ویروس قرار گرفتند. در بین جولای ۲۰۲۰ تا نوامبر ۲۰۲۱ این جمعیت کرونا گرفته فقط به ۹% رسید. محققان گفتند که پس از ورود اومیکرون و تقریبا همزمان با آن، برداشته رعایت‌های کرونایی نرخ عفونت تا مارس ۲۰۲۳ به ۷۵% افزایش یافته است. آمار ثبت و اعلان تک‌تک افراد کرونایی توسط دولت به سازمان‌های جهانی کمی پس از ورود اومیکرون قطع شده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
دکتر "بروس مازر"، معاون علمی و سرپرست پژوهش در روز دوشنبه گفت: "علیرغم پوشش بالای واکسن در کانادا، همه افزایش‌های قبلی در شیوع سرمی ناشی از عفونت به دلیل افزایش ناشی از نوع اومیکرون کم‌رنگ شد". بعبارت بهتر، این آمار نشان می‌دهد که واکسن‌ها توانایی مقابله با اومیکرون را نداشته‌اند، بعلاوه اینکه ماسک‌ها که قبل از ورود واکسن‌ها تنها عامل مقابله با کرونا بودند، موفق‌ترین عامل جلوگیری از شیوع کرونا بودند. پس از گذشت ۶ ماه از شیوع نوع اومیکرون در کانادا، شیوع سرمی اکتسابی عفونت تا اواسط ژوئن ۲۰۲۲ به ۴۷% افزایش یافت، در ماه‌های بین ۱۵ دسامبر ۲۰۲۱ و ژوئیه ۲۰۲۲ نیز بطور میانگین، هر ماهه ۶.۴% از مردم کرونا گرفته‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
همین محققان با توجه به آمار نشان دادند که علیرغم اینکه پوشش واکسن تا پاییز ۲۰۲۱ به بیش از ۷۹% کل جمعیت کشور رسید و موارد شیوع گسترده نیز زیر ۴.۷% باقی ماند، همچنان نوع اومیکرون توانست از پوشش بالای واکسن و مصونیت جمعیت بگذرد و شیوع آن کُند نشد. این مطالعه همچنین نشان داد که میزان ایمنی اکتسابی ناشی از عفونت در گروه‌های سنی جوان‌تر سریع‌تر افزایش می‌یابد، بطوریکه نزدیک به ۸۰% افراد زیر ۲۵ سال، ۷۵% افراد بین سنین ۲۵ تا ۳۹، ۷۰% افراد بین سنین ۴۰ تا ۵۹ سال و ۶۰% افراد ۶۰ ساله به بالا بعلت گرفتن کرونا در مقابل آن مقاوم شده‌اند. باقی مقاوم شدن‌ها در مقابل کرونا بعلل واکسنی، ژنی یا نامشخص بوده است.
این مطالعه به این نتیجه رسید که "بسیاری از مردم کانادا در برابر سارس‌کو-۲ مصونیت ترکیبی دارند (که برخی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد بهترین و مقاوم‌ترین نوع مصونیت است)، اما تغییرات سن و جغرافیا و میزان آنتی‌بادی‌ست که به دولت نشان می‌دهد که باید چه نوع سیاست‌های بهداشتی را طبق الگوهایی جمعیتی هر محل به کار گیرد".

آخرین آمار جهانی چه می‌گوید
بیشترین آمار کرونا در میان کشورهای مختلف جهان (بدون در نظر گرفتن کشورهای کوچک)، با حفظ ترتیب، به شرح زیر است: بیشترین تعداد کرونا گرفته: آمریکا، هند، فرانسه (ایران ۱۹، کانادا ۳۳)؛ بیشترین تعداد کشته شده: آمریکا، برزیل، هند (ایران ۱۲، کانادا ۲۴)؛ بیشترین تعداد کرونا گرفته به جمعیت یک میلیونی: اطریش، کره جنوبی، اسلوونی (کانادا ۱۱۹، ایران ۱۳۳) در این آمار بهترین‌ها نیز شامل چین، نیجر و یمن است؛ بیشترین تعداد کشته به جمعیت یک میلیونی: پرو، بلغارستان، مجارستان (کانادا ۸۲، ایران ۶۹) در این آمار بهترین‌ها نیز شامل کره شمالی، چین و نیجر است. در مجموع کشورهای اروپایی (از جمله روسیه) و آمریکایی (از جمله آمریکای جنوبی) از نظر تعداد افراد مبتلا و نیز کشته شده، بدترین وضعیت را داشته‌اند. کشورهایی نظیر چین، ازبکستان، سنگاپور، نیوزیلند، تاجیکستان و الجزایر جزو کشورهای شناخته شده و موفق در زمینه کرونا بوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

برای صدها خبر کرونا در صفحه ویژه کووید ایران استار اینجا را کلیک کنید.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, August 17, 2023 - 08:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به