متخصصان هنوز نگفته‌اند که آیا این نسخه قادر به دور زدن واکسن‌های جدید هست یا خیر
نوع جدیدی از کووید-۱۹ در جهان پدیدار شده که دوباره به ما یادآوری می‌کند که این ویروس کرونا همچنان به جهش و گسترش در سراسر جهان ادامه می‌دهد. این ویروس اخیرا به شدت در حال گسترش در انگلیس و آمریکاست و احتمالا در کانادا هم در حال گسترش سریع است.
این نسخه جدید کرونا به نام "ایی‌جی ۵ (EG5) یا "اریس" نام گرفته که از نوادگان "اومیکرون" محسوب می‌شود و اولین بار از آسیا سر برآورده است. این در حالی‌ست که برای اولین‌بار دکتر "ایزاک بوگوچ" متخصص بیماری‌های عفونی در شبکه بهداشت دانشگاه در تورنتو زدن ماسک را پیش از واکسن زدن مطرح کرد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
 
کرونای جدید ایی‌جی ۵ با نام مختصر اریس ظهور کرده، متخصصان: سریعا واکسن بزنید
سازمان جهانی بهداشت امروز گفت که ایی‌جی ۵ را از ۱۹ جولای به لیست انواع مهم و در حال گردش خود که آنها را تحت نظر دارد، اضافه کرده است. این سازمان افزوده که تا به امروز، موارد مرتبط با این نسخه جدید در بریتانیا، ایالات متحده و جاهای دیگر را ثبت کرده است. آخرین داده‌های آژانس امنیت سلامت بریتانیا نیز نشان می‌دهد که ایی‌جی ۵ اکنون تقریبا ۱۴.۶% از کل موارد کرونا در کشور را تشکیل می‌دهد، که این رقم طی یک هفته بیش از ۵% افزایش نشان می‌دهد. این بیماری در حال حاضر دومین نوع شایع، پس از کرونای نسخه "آرکتاروس" با ۳۹.۴% در بریتانیا است.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا نیز تخمین زد که ایی‌جی ۵ تقریبا اکنون ۱۷.۳% از موارد جدید ابتلا به کرونا در ایالات متحده در دو هفته گذشته را تشکیل می‌دهد. این مرکز می‌گوید انتظار دارد این نسخه به سرعت تبدیل به نسخه غالب کرونا شود اما از ارائه یک جدول زمانی در اینباره خودداری کرد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
از سوی دیگر دکتر ایزاک بوگوچ گفت که او انتظار دارد موارد ابتلا به ایی‌جی ۵ به زودی در کانادا ظاهر شوند، البته اگر قبلا وجود نداشته باشد. وی افزود بطور حتم شبکه بهداشت در حال بررسی نمونه‌های فاضلاب‌ها در این مورد است، اگرچه هنوز اطلاعیه‌ای در اینباره منتشر نکرده است. او افزود که وی انتظار دارد این نسخه "بسیار مشابه" دیگر نسخه‌های اومیکرون باشد و به‌تدریج به غالب‌ترین زیرشاخه در کانادا و سراسر جهان تبدیل گردد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
ایزاک گفت: "ما قبلا نسخه‌های بی‌ای ۲، بی‌ای ۴، بی‌ای ۵، ایکس‌بی‌بی را دیده‌ایم و حالا گویا نوبت ایی‌جی ۵ است. بنابراین ویروس کووید همچنان به جهش خود ادامه می‌دهد و ما شاهد جایگزینی یک نسخه از آن با دیگری خواهیم بود". وی افزود: "ما احتمالا بطور مشابه، شاهد افزایش بستری شدن در بیمارستان‌ها خواهیم بود، به ویژه در میان افرادی که بیشتر مستعد ابتلا به بیماری‌های شدید هستند، از جمله افراد مسن‌تر و افرادی که بیماری‌های پزشکی زمینه‌ای دارند".
دکتر بوگوچ گفت که همچنان به مردم با تاکید توصیه می‌کند که بهترین دفاع‌ها در برابر کووید ۱۹، به ترتیب ماسک، واکسیناسیون و تهویه خوب در فضاهای داخلی‌ست. وی نگفت که آیا این نسخه قادر به دور زدن واکسن‌های جدید هست یا خیر. از سوی دیگر شبکه بهداشت بریتانیا نیز گفت احتمالا تا سپتامبر زمانی که بچه‌ها به مدرسه و بزرگسالان به سر کار یا دانشگاه برمی‌گردند، این نسخه تبدیل به نوع غالب خواهد شد، به‌ویژه آنکه در آن زمان ما زمان بیشتری را در فضاهای داخلی سپری می‌کنیم. این اداره در نهایت از مردم خواسته تا به سرعت واکسن بزنند.
 
اریس دیگر از کجا آمده؟
ایی‌جی ۵ توسط برخی به عنوان اریس نامیده می‌شود. سازمان بهداشت جهانی در اوایل سال جاری سیستم نامگذاری کووید - ۱۹ خود را اصلاح کرد و تصمیم گرفت نام مستعار یا برچسب‌های الفبای یونانی را فقط برای انواع نگران کننده مانند "دلتا" و "اومیکرون" به‌کار ببرد.
 
علائم ایی‌جی ۵ یا اریس چیست؟
پنج علامت شایع زیرشاخه‌های اومیکرون از جمله ایی‌جی ۵ عبارتند از:
- آبریزش بینی
- سردرد
- خستگی (خفیف یا شدید)
- عطسه
- گلو درد

بیشتر بخوانید:

ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

برای صدها خبر کرونا در صفحه ویژه کووید ایران استار اینجا را کلیک کنید.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, August 7, 2023 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به