دیروز این استان توانست با بیش از ۱۳۵,۰۰۰ تزریق واکسن که معادل با ۳۵ درصد کل واکسن کانادا بود رکوردشکنی کند
آمارهای امروز نشان می‌دهد که انتاریو موفق شده کمر موج سوم کرونا را بشکند. این استان علاوه بر اینکه بطور متوسط تقریبا هر روز ۵ درصد از تعداد ابتلاهای روزانه خود می‌کاهد موفق شده که به همین میزان نیز نرخ واکسن زدن را افزایش دهد. در کنار انتاریو، اکنون کبک و بریتیش کلمبیا نیز موج سوم خود را شکسته‌اند.
انتاریو می‌گوید اگر واکسن به قدر کافی دریافت کند می‌تواند روزانه ۱۵۰,۰۰۰ نفر را واکسینه نماید. دیروز این استان توانست با بیش از ۱۳۵,۰۰۰ تزریق واکسن که معادل با ۳۵ درصد کل واکسن کانادا بود رکوردشکنی کند؛ در حالیکه کانادا نیز با تزریق بیش از ۴۰۰,۰۰۰ واکسن در روز (بیش از ۱ درصد جمعیت کشور)، خود رکوردشکنی کرد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
انتاریو موج سوم کرونا را شکست، رکورد واکسن زدن در انتاریو و کانادا شکسته شد
انتاریو امروز شنبه ۲,۸۶۴ مورد ابتلای جدید کرونا ویروس کرونا را تأیید کرد. این تعداد در سه‌شنبه و چهارشنبه به ترتیب ۲,۷۹۱ و ۲,۹۹۴ مورد، و روزهای پنجشنبه و جمعه کمی بیش از ۳,۰۰۰ مورد بود و بدین شکل میانگین هفتگی ابتلای کرونا در انتاریو از ۳,۶۱۸ مورد به ۳,۱۹۳ مورد افت کرد. این در حالیست که استان ۴۷,۸۱۷ تست کرونای روزانه داشته و میزان مثبت بودن کرونا نیز از ۷ درصد به ۶.۸ درصد کاهش یافته است. در بیشتر ماه آوریل و اوایل ماه مه، میزان مثبت بودن تست‌های کرونا بیش از ۷ درصد بود. آمار مرگ نیز رو به کاهش است، امروز مقامات بهداشتی گزارش دادند که ۲۵ نفر دیگر (مجموعا ۸,۲۶۱ نفر) به دلیل کوید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و تعداد افراد کرونایی بستری در بیمارستان نیز به ۱,۸۳۲ نفر رسیده که کاهش نشان می‌دهد و آمار آی‌سی‌یو ۸۵۱ نفر، و کمک تنفسی‌ها نیز ۵۸۸ نفر است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

دولت انتاریو ماه گذشته برای جلوگیری از شیوع بیشتر موج سوم در سراسر استان، دستور ماندن در خانه را صادر کرد که پیش‌بینی می‌شود این دستور حداقل تا ۲۰ ماه مه ادامه داشته باشد. در همین حال فورد اعلان کرد که در حال بررسی چگونگی باز شدن کل انتاریو پس از این تاریخ است. فورد امروز گفت که سه روند جدید بازگشایی که در دیگر کشورها یا استان‌های کانادا بطور موفق‌آمیزی انجام شده را برای بررسی به دکتر "ویلیامز" رئیس بهداشت انتاریو سپرده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
شیوع کنونی کرونا کجاست و چیست؟
انتاریو امروز شنبه گفت که ۲,۷۶۸ مورد ابتلای جدید کرونای این استان از نوع کرونای انگلیسی (ب.۱.۱.۷) بوده (مجموعا ۸۹,۶۱۴ مورد)؛ کرونا برزیلی (پ.۱) ۱۴۳ مورد (مجموعا ۱,۲۱۲ مورد)؛ کرونای آفریقای جنوبی (ب.۱.۳۵۱) ۲۸ مورد (مجموعا ۳۹۵ مورد) بوده است. انتاریو در حال حاضر گزارش کرونای هندی (ب.۱.۶۱۷) که طی دو هفته گذشته وارد شده و تخمین زده می‌شود چند صد نفر اکنون به آن مبتلا هستند را گزارش نمی‌کند. نکته جالب در گزارش امروز اینست که آمار کرونای نوع چینی اکنون در دل کرونای انگلیسی اعلان می‌شود زیرا کرونای انگلیسی نسخه غالب استان شده است.
بیشتر موارد جدید گزارش شده کرونا در بزرگشهر تورنتوست: ۸۰۳ مورد در پیل، ۶۸۴ مورد در تورنتو و ۲۸۵ مورد در منطقه ایرانی‌نشین یورک. به همین واسطه فورد دو تغییر جدید اعمال کرد: واکسن زدن از پنجشنبه به همه ۱۸ ساله‌ها به بالا در پیل و امکان رزرو واکسیناسیون همه بزرگسالان در داروخانه‌های منتخب سراسر استان.
 
بسیج سراسری واکسیناسیون در داروخانه‌های سراسر انتاریو
طبق برنامه، نزدیک به ۱۵۰ داروخانه از همین آخر هفته زدن واکسن کرونا به همه بزرگسالان در نقاط پُرشیوع انتاریو را آغاز می‌کنند و وب سایت دولت انتاریو می‌گوید فقط ۷۸ داروخانه در تورنتو و پیل، از اکنون واکسن فایزر را به افراد ۱۸ ساله به بالا می‌زنند. در مناطق یورک، دورهام، همیلتون، اتاوا و ویندزور نیز در مجموع ۵۸ داروخانه واکسن کرونای مُدرنا را به افراد واجد شرایط تزریق خواهند کرد. ساکنان مناطق مختلف می‌توانند از طریق آنلاین و با استفاده از کُد پستی، نزدیک‌ترین داروخانه واکسن‌زن به خود را یافته و بطور آنلاین ثبت نام کنند یا مستقیما به داروخانه مربوطه تلفن بزنند.
فورد می‌گوید "با دریافت دوزهای زیاد فایزر از اواخر ماه مه توانسته ظرفیت واکسیناسیون را بسرعت و بطور موثری افزایش دهد". آمار کنونی انتاریو نشان می‌دهد که در مدت ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۸,۱۲۵ دوز واکسن به شهروندان این استان تزریق شده و این استان بارها گفته است که توانایی زدن حدود ۱۵۰,۰۰۰ واکسن در روز را دارد، به شرطی که دولت فدرال کانادا بتواند تعداد لازمه واکسن‌ها را تامین نماید.
با اینکه قرار است دوزهای دوم واکسن‌ها با تاخیر تزریق گردند، امروز انتاریو گفت که ۳۹۰,۹۹۰ نفر، عمدتا از سالمندان را به طور کامل واکسینه کرده، یا بعبارت دیگر دوز دوم واکسن آنها را نیز زده است. امروز دکتر "ترزا تام" مسئول ارشد بهداشت کانادا گفت که دریافت دوز دوم واکسن به معنای عدم قطعی کرونا نگرفتن یا انتقال ندادن آن نیست.
 
رکوردشکنی واکسیناسیون در کانادا
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در عین حال، کانادا نیز روز جمعه اعلان کرد که توانسته رکورد واکسیناسیون کشور را با زدن ۴۰۰,۴۸۹ دوز (شامل دوز اول یا دوز دوم) در روز بشکند. از این تعداد ۳۷۵،۶۳۶ مورد دوز اول و ۲۴,۸۵۳ مورد دوز دوم بوده است. اکنون ۱۴,۱۰۴,۱۶۴ نفر یا حدود ۳۷ درصد از کل کانادایی‌ها در حال حاضر حداقل یک دوز واکسن زده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, May 8, 2021 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به