امروز نیز مانند هر روز البته کمی کمتر از هر روز، سیل خودروهای مردم برای رسیدن به سر کارهایشان روان شد
امروز صبح انتاریو با پخش آژیر خطر روی تلفن‌های همراه مردم به آنها هشدار داد که در خانه بمانند زیرا امروز هم استان ۳,۳۲۶ مورد جدید ابتلا به کرونا را ثبت کرده است. دولت انتاریو از این طریق به شهروندان یادآوری کرد که دستور اضطراری ماندن در خانه که در اوایل این هفته اعلام شد اکنون در حال اجرا است.
از طرف دیگر مقامات اعلان کردند که پلیس این استان، از جمله پلیس تورنتو نمی‌تواند به طور تصادفی به منازل افراد برای بررسی وضعیت کرونا سرکشی کند و یا خودرو آنها را متوقف نماید. بدین ترتیب دست پلیس از اجرای قوی بستن انتاریو، بسته می‌ماند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
آغاز وضعیت اضطراری انتاریو: آژیر خطر خانه بمان و بی‌قدرتی پلیس
همانطور که انتظار می‌رفت امروز نیز مانند هر روز البته کمی کمتر از هر روز، سیل خودروهای مردم برای رسیدن به سر کارهایشان روان شد. کمی بعد از ساعت ۱۰ صبح به وقت شرق آمریکا، اعلان هشدار استان با آژیر خطر روی تلفن‌های همراه مردم نمایان شد که در آن آمده بود: "فقط برای نیازهای اساسی مانند غذا، مراقبت‌های بهداشتی، ورزش یا کار از خانه خارج شوید. این قانون است. در خانه بمانید، در امان بمانید و جان‌ها را نجات دهید". دفتر دادستان کل گفت که این هشدار به تمام شبکه‌های تلفن همراه در استان ارسال شده و همچنین از تلویزیون و رادیو نیز پخش گردید.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

دستور ماندن در خانه بخشی از اقدامات جدیدی است که اخیراً توسط استان انتاریو در تلاش برای کاهش سرعت گسترش کوید-۱۹ انجام شده است. آخرین مدل‌های پیش‌بینی شیوع کرونا نشان از بالا رفتن تصاعدی آمار دارد و بستن انتاریو آخرین تلاش دولت برای کنترل شرایطی بود که هفته‌ها باعث سردرگمی و گمانه‌زنی شده بود. اما پس از اعلان نیز این سردرگمی‌ها باقی ماند!
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
هجوم مردم به ۹۱۱
پلیس منطقه پیل می‌گوید بلافاصله پس از اتمام ارسال آژیر خطر خانه بمان، تعداد زیادی از مردم با تلفن‌هایشان به شماره اضطراری ۹۱۱ زنگ زدند تا سوالاتی را در اینباره بپرسند. پلیس گفت: "برای پرسیدن سوالاتتان با تلفن ۳۱۱ تماس بگیرید یا از اینترنت استفاده کنید، خط ۹۱۱ برای مواقع ضروری است". این در حالی‌ست که استان گفته هیچ تعریف مشخصی برای آنچه آنرا "ضروری" می‌نامد وجود ندارد زیرا شرایط هر شخصی خاص خودش است و این موضوع را به "درک و وجدان خود مردم می‌سپارد".
امروز انتاریو اعلان کرد که کلیه مراتب و احکام مربوط به تخلیه منازل و دعاوی موجر و مستأجر همچنان ادامه می‌یابد اما اجرای احکام تخلیه حداقل به مدت ۲۸ روز و تا پایان وضعیت اضطراری استان به تعویق می‌افتد، مگر در موارد بسیار بسیار خاص.
 
حضور پلیس با تمام قوا ولی بدون قدرت
وزارت کار، آموزش و توسعه مهارت‌ها گفت که قصد دارد از آخر این هفته پروژه "حمله بزرگ" را توسط ۵۰ بازرس و با همکاری پلیس برای اجرای قانون محدودیت‌های بهداشت عمومی در مغازه‌های بزرگشهر تورنتو و همیلتون، عملی کند. طبق آئین نامه این پروژه افسران پلیس به بازرسان ملحق می‌شوند و خواهند توانست در شرایطی خاص هر فرد را تا ۷۵۰ دلار به دلیل عدم استفاده صحیح از ماسک و فاصله فیزیکی جریمه کنند.
"مونت مک‌ناتون"، وزیر کار در کنفرانس خبری صبحگاهی گفت که این بازرسان همچنین بررسی خواهند کرد که فرودشگاه‌ها طبق قانون حداکثر ۲۵ درصد ظرفیت خود را در اختیار مشتریان بگذارند و افزود: "اگر رعایت نکنند از تعطیلی هر فروشگاهی که باشد دریغ نخواهم کرد". او ادامه داد: "بازرسان همچنین قدرت بستن موقت مکان‌ها و پراکنده‌کردن گروه‌های بیش از پنج نفر را دارند".
این پروژه که در تورنتو، همیلتون، پیل، یورک و دورهام انجام خواهد شد، اما، به پلیس قدرت ورود به خانه‌ها یا متوقف کردن وسایل نقلیه را برای بررسی نمی‌دهد، اگرچه پلیس همچنان با داشتن حکم قادر به ورود به خانه‌ها یا توقف خودروها خواهد بود. ساکنینی که برای کار از خانه‌هایشان بیرون می‌آیند ملزم به نشان دادن مجوز رئیس خود به پلیس یا بازرسان نیستند.
سخنگوی انجمن پلیس‌های انتاریو نیز این موضوع را تایید کرد و گفت هدف پلیس رسیدگی به شکایات مربوط به نقض دستور العمل‌های بستن استانی‌ست نه استنتاج مردم. نیروهای پلیس تورنتو گفتند که افسران تلاش‌هایشان را بر رستوران‌ها و مشاغل متمرکز می‌کنند تا قوانین مربوطه کرونا نقض نشوند، اگرچه افسران می‌توانند در هر شرایطی اختیارات خود را اعمال کنند و یا در مواردی افراد را جریمه نمایند. او افزود هدف پلیس کنترل اجتماعات بزرگ است نه تک تک افراد.
 
وضعیت انتاریو
در همین حال، انتاریو ۳,۳۲۶ مورد جدید ابتلای روزانه کرونا، همراه با ۶۲ مورد دیگر مرگ به دلیل این بیماری را گزارش کرد که ۹۶۸ مورد در تورنتو، ۵۷۲ مورد در پیل، ۳۵۷ مورد در یورک و ۲۶۸ مورد در ویندسر‌اسکس بوده است. تعداد آزمایش‌های انجام شده ۷۱,۱۶۹ نمونه با نرخ مثبت شدن ۵.۱ درصد و عقب افتادن آزمایش ۶۶,۹۴۰ نفر نیز گزارش شده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, January 14, 2021 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به