انتاریو با تزریق ۱۵۸,۵۲۴ دوز واکسن در روز گذشته، در مجموع ۷,۷۳۵,۱۴۸ دوز واکسن کرونا زده که معادل با ۵۹ شهروندان ۱۶ سال به بالای این استان است
امروز انتاریو اعلان کرد که یک هفته زودتر از طبق جدول زمانی که از قبل اعلان کرده بود، یعنی از این هفته نوجوانان ۱۲ ساله و بالاتر را واجد شرایط دریافت واکسن کوید-۱۹ می‌داند و آنها می‌توانند برای واکسن زدن از طریق تلفن یا وب‌سایت دولت انتاریو ثبت نام کنند.
از سوی دیگر، دولت اعلان کرد که از این هفته دوز دوم کسانیکه دوز اولشان آسترازنکا بوده است را نیز آسترازنکا خواهد زد. انتاریو مدتی‌ست که از دولت فدرال کانادا درخواست کرده که آیا می‌تواند دوز دوم واکسن‌ها را از نوع دیگری بزند یا نه؛ دولت فدرال تاکنون پاسخی به این درخواست نداده و بنظر می‌رسد که دیگر دکتر ویلیامز نمی‌تواند منتظر دکتر تام بماند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
انتاریو: از این هفته هم ۱۲ سال و بالاتر را واکسن می‌زنیم و هم دوز دوم آسترازنکا را
طبق اخبار منتشر شده عصر جمعه از وزارت بهداشت انتاریو، کلیه شهروندان این استان که بیش از ۱۲ سال سن دارند می‌توانند از ساعت ۸ صبح روز یکشنبه برای تعیین وقت قبلی واکسیناسیون به سیستم رزرواسیون استان و یا داروخانه‌های منتخب مراجعه نمایند. برای رزرو واکسیناسیون، افراد باید در تاریخ رزرو، حتما حداقل ۱۲ ساله باشند. افرادی که هنوز ۱۲ ساله نیستند نیز روز یکشنبه می‌توانند برای قرار ملاقات‌های مدت‌دار بعدی وقت رزرو کنند. به این افراد فقط واکسن فایزر تزریق خواهد شد زیرا تنها این واکسن مجوز بهداشت کانادا را برای افراد بین ۱۲ تا ۱۸ ساله کسب کرده است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

این گروه سنی یک هفته زودتر از موعد مقرر واجد شرایط می‌شوند، اگرچه در برخی کلینک‌های سیار در چند منطقه استان قبلاً واکسیناسیون نوجوانان نیز آغاز شده بود. انتاریو می‌گوید که بنا به درخواست واحدهای بهداشت عمومی، برنامه خود را تغییر داده است زیرا برخی از واحدها به ویژه در مناطق پُرشیوع می‌خواستند کل خانواده در خطر را واکسینه کنند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
انتاریو دوز دوم آسترازنکایی‌ها را هم آسترازنکا می‌زند
انتاریو امروز گفت که با رسیدن محموله‌های جدید آسترازنکا و تاخیر دولت فدرال در پاسخ‌دهی به درخواست استان، تصمیم گرفته دوز دوم واکسن کسانیکه دوز اول خود را آسترازنکا زده‌اند، مجددا آسترازنکا بزند. به همین علت امروز انتاریو اعلام کرد افرادی که از ۱۰ مارس تا ۱۹ مارس اولین دوز واکسن خود را آسترازنکا زده‌اند، ممکن است از ۲۴ ماه مه برای زدن دوز آسترازنکای دوم فراخوانده شوند. بدین شکل فاصله بین دو دوز این افراد ۱۰ هفته خواهد بود.
دو هفته پیش و پس از اعلان آمار بالای لختگی خون پس از زدن واکسن آسترازنکا، انتاریو اعلان کرده بود که دیگر به ساکنان این استان واکسن آسترازنکا را بعنوان دوز اول تزریق نخواهد کرد. چهار هفته پیش نیز دولت انتاریو از دولت فدرال درخواست کرد که زدن یک نوع واکسن دیگر بعنوان دوز دوم، متفاوت از دوز اول را بررسی نماید. بعلاوه، بعلت کمبود واکسن در ماه مارچ و در هماهنگی با دولت فدرال، واکسیناسیون دوزهای دوم تا ۴ ماه به تعویق افتاده بود.
دوزهای اول آسترازنکا در طی یک دوره از طریق داروخانه‌های تورنتو، کینگستون و ویندزور و نیز برخی ارائه‌دهندگان مراقبت‌های اولیه به مردم تزریق شده بود. اکنون خبرنامه استانی انتاریو می‌گوید کسانی که مایل به زدن دوز دوم آسترازنکای خود در فاصله ۱۰ هفته‌ای هستند، می‌توانند به داروخانه‌ها یا پزشکان خانوادگی خود که اولین دوز را آنجا زده‌اند، مراجعه نمایند. البته آن داروخانه‌ها و پزشکان نیز سعی می‌کنند با افراد واجد شرایط تماس بگیرند.
 
آخرین وضعیت واکسن آسترازنکا در کانادا چیست؟
آمارها حاکی از آن است که تزریق دوز دوم واکسن آسترازنکا در ۱۲ هفته بیشترین تاثیر را خواهد داشت اما در حال حاضر انتاریو حدود ۵۵,۰۰۰ دوز آسترازنکای دریافت کرده از آمریکا دارد که تاریخ انقضای آنها ۳۱ همین ماه مه است. علاوه بر اینها ۲۵۴,۰۰۰ دوز دیگر نیز تاریخ انقضای نزدیکی دارند. این تغییرات توسط دکتر "دیوید ویلیامز" رئیس ارشد پزشکی انتاریو و دکتر "دیرک هویر" هماهنگ‌کننده برنامه شیوع کرونای استان در طی جلسه توجیهی امروز صبح شرح داده شد. این دو تأکید کردند که زدن آسترازنکا با فاصله ۱۰ هفته بین دو دوز هم ایمن است و هم نسبتاً موثر، به ویژه اینکه این واکسن با زدن دوز دوم از نظر کارآیی به واکسن‌های ام‌آر‌ان‌ای دیگر مانند فایزر و مُدرنا نزدیک می‌شود.
دکتر ویلیامز درباره خطر زدن واکسن آسترازنکا گفت: "خطر ابتلا به کوید هنوز بسیار بیشتر از هرگونه خطر مرتبط با واکسن آسترازنکاست". وی افزود کسانیکه پس از ۱۹ مارس دوز اول واکسن آسترازنکا را زده‌اند بدانند که هنوز برنامه زدن دوز دوم آنها پیش از فاصله ۱۲ هفته‌ای بین دو دوز، نهایی نشده است. او افزود: "دوز دوم آنهایی که دوز اولشان را آسترازنکا زده‌اند یا آسترازنکا خواهد بود یا یک واکسن دیگری".
تقریباً یک میلیون انتاریویی اولین دوز واکسن خود را پیش از ۱۱ ماه مه زده‌اند. ویلیامز گفت که این استان معتقد است که دوز دوم را از نوع واکسن دیگری زدن، بی‌خطر است اما هنوز منتظر راهنمایی‌های شورای مشورتی ایمن‌سازی کانادا می‌ماند. اما "کریستین الیوت" وزیر بهداشت انتاریو معتقد است که انتاریو آماده زدن دوزهای آسترازنکاست، گرچه در این اوصاف منتظر پاسخ دولت فدرال نیز هست.
الیوت افزوده: "اطلاعات بدست آمده از آمریكا نشان می‌دهد كه مشكلات آسترازنکا در دوز دوم بسیار كمتر است"، اما وی اشاره‌ای به خطر لخته شدن خون آسترازنکا در کانادا که تقریباً یکی در هر ۵۵,۰۰۰ مورد می‌باشد که بسیار بیشتر از متوسط جهانی‌ست، نکرد. تخمین اولیه خطر دوز دوم آسترازنکا به گفته دکتر ویلیامز حدود یک در ۶۰۰,۰۰۰ تزریق است.
 
آخرین آمار کرونای انتاریو چیست؟
انتاریو ۱,۸۹۰ مورد جدید ابتلای کرونا را در امروز همراه با ۲۷ مورد مرگ گزارش کرده است. ۴۶۹ مورد در تورنتو، ۴۶۸ مورد در پیل، ۱۶۵ مورد در یورک، ۱۱۱ مورد در همیلتون و ۱۰۷ مورد در منطقه دورهام ثبت شده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

انتاریو با تزریق ۱۵۸,۵۲۴ دوز واکسن در روز گذشته، در مجموع ۷,۷۳۵,۱۴۸ دوز واکسن کرونا زده که معادل با ۵۹ درصد شهروندان ۱۶ سال به بالای این استان است. دیروز مقامات انتاریو در اعلام برنامه بازگشایی سه مرحله‌ای جدید گفتند که حداقل ۶۰ درصد بزرگسالان باید واکسینه شده باشند تا استان وارد مرحله بازگشایی اول شود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, May 21, 2021 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به