واکسن جانسون جانسون با ۶۷ درصد موثر بودن در مقابل کرونای آفریقای جنوبی و برزیل نیز مقاومت ایجاد می‌کند
با بهم ریختگی واکسن زدن در استان‌های انتاریو و کبک، و نیز واکسن‌هایی که یکدفعه‌ای زیاد وارد می‌شوند یا وارداتشان قطع می‌شود، اکنون این دو استان در پی کسب مجوز در دستکاری واکسیناسیون از اداره بهداشت فدرال و کمیته مشاوره ملی ایمن‌سازی کانادا هستند. امروز انتاریو اعلان کرد که "ممکن" است فاصله واکسیناسیونی را که با درخواست دو ماه پیش خود از دو هفته به چهار ماه رسانیده بود، با درخواست جدیدی کاهش دهد؛ بعلاوه اینکه بجای دوز دوم یک واکسن مشخص، یک واکسن دیگر تزریق کند!
امروز کمیته مشاوره ملی ایمن‌سازی کانادا اعلان کرد واکسن یک دوزه جانسون جانسون که تازه از آمریکا وارد کانادا شده و تاکنون هیچ دوزی از آن بعلت مشکوک بودن به روند تولید، تزریق نشده، برای افراد بالای ۳۰ سال توصیه می‌شود. آمریکا از هشت میلیون دوز تزریق کرده این واکسن با ۱۷ مورد لخته شدن خون مواجه گشته است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
انتاریو: شاید دوز دوم را زودتر و از یک نوع دیگر بزنیم؛ جانسون جانسون برای بالای ۳۰ سال
انتاریو که بنا دارد تا آخر این ماه (مه) کلیه افراد این استان را مشمول واکسیناسیون کند، می‌گوید ممکن است مدت زمان بین دوزهای واکسن کوید-۱۹ را کوتاه نماید و اکنون نیز در حال آماده‌سازی و تطبیق دادن دوزهای واکسن فایزر برای از یک نوع دیگر زدن آن با دیگر انواع واکسن‌هاست. این تغییر وضعیت به این علت روی داده که انتظار می‌رود محموله‌های واکسن فایزر بطور هفتگی ۷۸۵,۰۰۰ دوز در این ماه و سپس ۹۳۸,۰۰۰ دوز در هفته ماه آینده دریافت کند. در عین حال بنظر می‌رسد هیچ واکسن آسترازنکایی در ماه‌های آینده به دست دولت انتاریو نرسد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

"کریستین الیوت" وزیر بهداشت انتاریو امروز دوشنبه گفت که ممکن است واکسن‌های زیاد بر سازمان فایزر به استان اجازه دهد تا برنامه خود را عوض کند: فاصله چهار ماهه بین دوزهای اول و دوم را کوتاه‌تر نموده و دوز دوم همه واکسن‌ها را فایزر بزند. الیوت گفت: "ما انتظار داریم كه با مقادیر بسیار بیشتری از واكسن‌های فایزر كه در طول ماه مه دریافت می‌كنیم، بتوانیم جدول زمانی دوزهای دوم افراد را كوتاه و پُر كنیم. در صورت بروز چنین اتفاقی، با افراد تماس گرفته می‌شود تا زمان دیگر نزدیک‌تری را برای قرار دوم خود ترتیب دهند".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
مخلوط و از یک نوع دیگر زدن واکسن‌ها
توصیه فاصله بین دو دوز واکسن فایزر ۲۱ روز است در حالی که مُدرنا ۴ هفته و آسترزنکا بین ۴ تا ۱۲ هفته می‌باشد. بعلت کمبود واکسن تامینی دولت فدرال، انتاریو فاصله بین دوزهای همه این واکسن‌ها را در ابتدای سال جاری و با تایید دولت فدرال کانادا بجز موارد استثنایی به ۴ ماه افزایش داد. کبک، بریتیش کلمبیا و آلبرتا نیز چنین روندی را تصویب کرده و اجرا می‌کنند.
اما اکنون و با تغییرات جدیدی که طی آن محموله‌های بزرگ واکسن‌های فایزر در هفته‌های آینده وارد می‌شود انتظار می‌رود دوز دوم واکسن‌ها همه به فایزر تغییر کنند و استان نیز زودتر زدن دوز دوم را آغاز نماید. تنها واکسنی غیر از فایزر که انتاریو انتظار دارد طی دو ماه آینده دریافت کند در هفته ۱۰ این ماه به تعداد ۳۸۸,۰۰۰ دوز مدرناست.
مقامات انتاریو روز دوشنبه تأیید کردند که استان از یک گروه مشاوره‌ای واکسن فدرال خواسته است تا احتمال از یک نوع دیگر زدن دوزهای واکسن‌های مختلف را بررسی کند. دکتر "باربارا یافه"، معاون بهداشتی انتاریو گفت که این استان از کمیته مشاوره ملی ایمن‌سازی درخواست کرده است که در مورد از یک نوع دیگر زدن واکسن‌ها توصیه‌هایی ارائه دهد و این استان منتظر دیدن نتایج یک تحقیق در انگلیس در ماه آینده درباره از یک نوع دیگر زدن واکسن‌هاست. یافه افزوده که انتظار دارد کمیته ایمن‌سازی از یک نوع دیگر زدن دوزهای دوم را "بی‌خطر و موثر" بنامد.
دکتر دیوید ویلیامز، پزشک ارشد انتاریو می‌گوید که اولویت اول در محافظت هر چه بیشتر افراد در برابر کروناست نه نام یا نوع واکسن زیرا این استان اکنون با موج سوم کُشنده که سیستم مراقبت‌های بهداشتی و بیمارستان‌ها را اشباع کرده روبروست. ویلیامز افزوده: "نکته اصلی هرچه بیشتر واکسن زدن به افراد است، ما باید آمار شیوع را پایین بیاوریم".
 
امروز کمیته مشاوره ملی ایمن‌سازی کانادا: جانسون جانسون برای بالای ۳۰ ساله‌هاست
امروز کمیته مشاوره ملی ایمن‌سازی کانادا واکسن تازه وارد شده جانسون جانسون را برای بزرگسالان بالای ۳۰ سال توصیه کرد و در عین حال گفت که اولویت این نهاد واکسن‌های ام‌آر‌ان‌ای (فایزر و مدرنا) هستند. این توصیه کمیته بعلت خطرات بالقوه از پیش دانسته شده لختگی خود بر اثر واکسن‌های جانسون جانسون و آسترازنکا از حساسیت خاصی برخوردار بود. دکتر "شلی دیکس" نایب رئیس این کمیته امروز دوشنبه به خبرنگاران گفت: "بسته به نحوه واکسن زدن، برخی از افراد باید منتظر واکسن‌های ام‌آر‌ان‌ای بمانند. آنچه ما می‌گوییم این است که واکسن‌های ام‌آر‌ان‌ای واکسن‌های ارجح‌تری هستند". اداره بهداشت کانادا جانسون جانسون را برای بزرگسالان حداقل ۱۸ سال مجاز اعلام کرده اما این استان‌ها و قلمروها هستند که تصمیم می‌گیرند آیا این واکسن را بزنند یا خیر.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

واکسن یک دوزی جانسون جانسون قابل نگاهداری و حمل در دمای طبیعی یخچال‌هاست و مانند واکسن آسترزنکا ، از فناوری ناقل ویروسی استفاده می‌کند که با دستکاری ویروس و عقیم‌سازی آن تولید شده است. در این تکنیک سپس شاخک‌های پروتئینی ویروس کرونا به این ویروس متصل می‌شود که همان باعث واکنش بدن و ایجاد ایمنی در آن می‌گردد. این واکسن دو هفته پس از تزریق ۶۷ درصد در برابر کرونا موثر است و شواهد اولیه می‌گویند که دریافت کننده واکسن در مقابل نسخه‌های کرونای آفریقای جنوبی (ب.۱.۳.۵.۱) و برزیلی (پ.۲) مقاوم بوده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, May 3, 2021 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به