مجلس انتاریو روز سه‌شنبه نشست خواهد داشت و انتظار می‌رود وضعیت اضطراری استان تا ۲ ژوئن تمدید شود
امروز (دوشنبه ۱۱ مه) انتاریو با ۳۰۸ مورد ابتلای جدید ره کرونا سومین روز پیاپی‌ست که میزان رشد زیر ۲ درصد را گزارش می‌کند. از زمان شروع شیوع بیماری در اواخر ژانویه تا کنون در این استان در مجموع ۲۰.۵۴۶ مورد کرونا ثبت شده که تقریباً ۷۴ درصد از آنها بهبود یافته، ۱۶۶۶۹ نفر کشته شده و ۱۳۹۷۰ تست انجام گرفته است. اما تعداد بیماران کرونایی تحت مداوا در بیمارستان‌ها با ۶۶ نفر افزایش به ۱.۰۲۷ رسید و افراد بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه به ۱۹۴ نفر رسیده است.
دکتر "دیوید ویلیامز"، رئیس ارشد بهداشت پزشکی انتاریو گفت که چند روز گذشته نمایانگر "روند نزولی" بیماری بوده که ممکن است اجازه دهد استان بسوی بازگشایی حرکت کند. انتاریو گفته كه قبل از برداشتن برخی اقدامات بازگشایی بایستی موارد جدید ابتلا برای دو تا چهار هفته کاهش داشته باشد. ویلیامز بعدازظهر دوشنبه گفت: "ما پیش‌بینی می‌کنیم که می‌توانیم وارد مرحله بهبودی و بازگشایی شویم".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
بازگشایی مجلس و تمدید وضعیت اضطراری
مجلس انتاریو روز سه‌شنبه نشست خواهد داشت و انتظار می‌رود وضعیت اضطراری استان تا ۲ ژوئن تمدید شود، در حالی که قرار است اینبار جلسه پرسش و پاسخ درون مجلس نیز برگزار شود. در بیانیه رئیس مجلس آمده که انتظار می‌رود به سرعت و با اتفاق آراء لایحه تمدید وضعیت اضطراری پس از تاریخ ۱۹ ماه مه مورد موافقت قرار گرفته و قانون شود". علاوه بر فردا مجلس روزهای ۱۹، ۲۰، ۲۶، ۲۷ مه و ۲ و ۳ ژوئن نیز جلسه تشکیل خواهد داد. فقط ۴۲ نماینده از ۱۲۴ نماینده مجلس کنونی انتاریو در هر جلسه حضور خواهند یافت تا قانون رعایت فاصله اجتماعی در مجلس نیز پابرجا بماند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
دختران نخست وزیر انتاریو
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
داگ فورد، نخست وزیر انتاریو نیز در کنفرانس خبری روز دوشنبه خود با اعلان اینکه دو دخترش روز یکشنبه برای جشن روز مادر به خانه آنها رفته‌اند، باعث سردرگمی همه شد. با توجه به قوانین انتاریو اجتماع شش نفره ناقض دستورالعمل‌های بهداشت عمومی در رعایت فاصله اجتماعی‌ست (حداکثر تجمع پنج نفر می‌باشد)، مگر اینکه همه آنها در یک خانه زندگی کنند. فورد درباره این دیدار گفت: "من فکر می‌کنم اگر بتوانیم اجتماعات را همچنان کوچک نگاه داریم، نتیجه مفیدی گرفته باشیم".
 
بازگشایی برخی فروشگاه‌ها در انتاریو
در همین حال، برخی از فروشگاه‌ها در انتاریو از امروز مجاز به بازگشایی بوده‌اند. این اقدام اعلام شده در هفته گذشته به منظور کمک به تقویت اقتصاد پس از این همه‌گیری کرونا که منجر به خسارات بی‌سابقه‌ای در ماه‌های مارس و آوریل شد، انجام می‌گیرد.
امروز همه فروشگاه‌های خرده‌فروشی که دارای درب ورودی مستقیم به خیابان هستند اجازه دارند تا از دم درب مغازه خود کالاها را تحویل بگیرند و یا تحویل دهند؛ این کاری است که به قول فورد هزاران نفر را قادر به بازگشت به محل کار خواهد کرد. روز جمعه، دولت به مراکز باغبانی و برخی از خدمات کودکان اجازه بازگشایی کامل را داده و فروشگاه‌های سخت‌افزار فروشی نیز می‌توانند از روز شنبه باز شوند. این در حالی‌ست که امروز در کبک (بجز مونترال) مدارس و مهدکودکان نیز باز می‌شوند.
فورد همچنین در آخر هفته اعلام کرد که پارک‌های استانی روز دوشنبه بازگشایی می‌شوند، هرچند سواحل، مناطق اردوگاهی و زمین‌های بازی بسته باقی خواهند ماند و باید در آنها فاصله اجتماعی رعایت شود.
 
کسری بودجه چهار برابری انتاریو
براساس داده‌های منتشر شده در روز جمعه در كانادا، در ماه آوریل ۶۸۹،۲۰۰ انتاریویی شغل خود را از دست دادند، بعلاوه ۴۰۳۰۰۰ نفر دیگری که در ماه مارس بیکار شده‌اند. دفتر پاسخگویی مالی انتاریو در گزارش بهاری خود که امروز منتشر شد تخمین زد که همه‌گیری کرونا و اقدامات انجام شده برای مهار آن باعث کاهش ۹ درصدی تولید ناخالص داخلی واقعی استان شده، یعنی بزرگترین کاهش در تاریخ این استان. با بازگشایی تدریجی این افت در سال آینده به حدود و ۸.۵ درصد افزایش می‌یابد.
پیش‌بینی نشان می‌دهد که کسری بودجه این استان به رکورد ۴۱.۰ میلیارد دلار در سال مالی جاری خواهد رسید و با بهبود اقتصاد کسری بودجه سال آینده به ۲۵.۳ میلیارد دلار (بیش از دو برابر سال پیش) برسد.
 
سال تحصیلی
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

فورد همچنین در کنفرانس خبری امروزش اظهار داشت که دولت وی در حال تصمیم‌گیری درباره در مورد باقیمانده سال تحصیلی امسال است و گفت که "هفته آینده این موضوع را روشن خواهد کرد". "استفان لچه"، وزیر آموزش و پرورش نیز روز دوشنبه از حمایت خود برای برنامه‌ای برای به تعویق انداختن مراسمی فارغ التحصیلی خبر داد تا اینکه برای برگزاری مجدد آنها ایمن شود. او تابستان و پاییز را از جمله گزینه‌های مناسب ذکر کرد. وی گفت: "تصمیمات مربوط به تعویق در نهایت مربوط به هیئت‌های مدارس فردی و مقامات بهداشت عمومی محلی است".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, May 10, 2020 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به