تورنتو و پیل بازگشایی شدند، ویندزوراسکس همچنان در مرحله دوم باقی ماند
امروز چهارشنبه ۲۹ جولای، داگ فورد نخست وزیر انتاریو اعلان کرد که مناطق پُرجمعیت تورنتو و "پیل" از همین جمعه ۳۱ جولای وارد بازگشایی مرحله ۳ می‌شوند. بدین ترتیب این دو منطقه نیز به جمع ۳۱ منطقه‌ای که قبلا وارد مرحله بازگشایی سوم شده بودند، می‌پیوندند.
طبق اعلان صبح امروز وزارت بهداشت منطقه "ویندزور‌اسکس"، تنها منطقه دیگر این استان خواهد بود که هنوز در مرحله ۲ باقی مانده و مجاز به رفتن به مرحله بعدی نیست. این منطقه با گسترش کرونا در میان کارگران مزارع روبروست و بسیاری از کارگران بعلت نگرانی عدم شغلی زیر بار تست کرونا و درمان نمی‌روند و نتیجتا کشته‌های زیادتری را میان افراد جامعه دارند.
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
بازگشایی مرحله ۳ تورنتو و همه مناطق انتاریو از جمعه (بجز ویندزوراسکس)
تورنتو و "پیل" دو منطقه پُرجمعیت انتاریو، به ترتیب شش و هفت مورد ابتلای جدید به کرونا، هر دو هفته گذشته شاهد کاهش مداوم موارد جدید ابتلای روزانه به کرونا بودند. علاوه بر این، بهداشت عمومی تورنتو چند دقیقه پیش گفت که دیروز فقط یک مورد ابتلا به کرونا در این شهر ثبت شده است. در به روزرسانی استان امروز صبح، پیل چهار عفونت جدید را گزارش کرد در حالی که تورنتو "-۱۳" مورد را ثبت کرده به این معنی که گزارش‌های روزهای قبلی برخی از ابتلاها را بصورت مضاعف (تکراری) به ثبت رسانیده بودند.
فورد با اشاره به "روند مثبت شاخص‌های کلیدی بهداشت عمومی محلی" در تورنتو و پیل، و نظر متخصصان در اینباره گفت که کاهش مداوم موارد جدید روزانه {در بازه هفتگی و نه روزانه}، ظرفیت بیمارستان‌ها و توانایی ردیابی کرونا با تست‌های زیاد روزانه این امکان بازگشایی را فراهم کرده و افزود: "ما پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته‌ایم که به ما امکان می‌دهد تا در تابستان کمی به زندگی عادی خود برگردیم اما هنوز از وضعیت اضطراری خارج نشده‌ایم. این ویروس هنوز در بین ماست و باید بیش از حد محتاط باشیم تا از شیوع آن جلوگیری کنیم. من از همه می‌خواهم که کلیه پروتکل‌های بهداشت عمومی را کماکان رعایت کنند".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

دو شهر اتاوا و سادبری که در حال حاضر در مرحله ۳ هستند اما در روزهای اخیر شاهد بروز موارد جدید کوید-۱۹ بوده‌اند؛ فورد دیروز اعلان کرده بود که با این وجود این مناطق را به مرحله دوم باز نخواهد گرداند. مرحله ۳ امکان فعالیت‌هایی از قبیل صرف غذا در داخل رستوران‌ها، نمایش‌های هنرهای نمایشی زنده و بازگشایی سالن‌های سینما و زمین‌های بازی و نیز امکان تجمع بیشتر افراد تا پنجاه نفر را فراهم می‌کند، اگرچه در همه موارد رعایت فاصله اجتماعی الزامی‌ست.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
از زمان شروع شیوع بیماری انتاریو ۳۸،۹۸۶ مورد تایید شده کوید-۱۹ داشته که ۸۹ درصد آنها کاملا بهبود یافته‌اند و در حال حاضر فقط حدود ۱،۴۷۶ مورد فعال ابتلا در سطح استان به چشم می‌خورد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
بازگشایی تورنتو و بسته ماندن ویندزوراسکس
علی‌رغم پیشرفت‌های آشکار در مهار شیوع بیماری، "جان توری"، شهردار تورنتو از این استان خواست تا اقدامات اضافی بیشتری را برای بارها، رستوران‌ها و محیط‌های غذاخوری داخل شهری به کار ببندد. توری در نامه‌ای به فورد در اوایل این ماه خواستار اجرای فوری شش بند شده بود، از جمله بسته شدن زودتر بیزینس‌ها، قوانین سخت‌تر محدودیت‌های فاصله اجتماعی و الزام مشتریان به نشستن در طول مدتی که داخل یک بیزینس هستند.
در همین حال، این استان اعلام کرد که روند نظارت بر ویندزور‌اسکس را در روزها و هفته‌های آینده ادامه خواهد داد. مناطقی از کینگزویل و لمینگتون هم هنوز درگیر شیوع موضعی در میان کارگران موقت مزرعه هستند که غالباً در شرایط سخت زندگی می‌کنند، با این حال این مناطق قبلا وارد مرحله سوم شده بودند.
 
آخرین وضعیت خانه‌های سالمندان
فورد در ادامه به جزئیات کمیسیون مستقل تحقیقات استان در مورد چگونگی و چرایی وضعیت بد خانه‌هایی سالمندان و اثرات جبران‌ناپذیر ویروس کوید-۱۹ بر بخش اعظم سیستم مراقبت طولانی پرداخت. او "فرانک مراکو"، قاضی برجسته که بعنوان مشاور اصلی دولت انتاریو در تحقیق "واکرتون" فعالیت می‌کند با به ریاست این کمیسیون برگزید که امروز رئیس دادگستری وابسته به دادگاه عالی انتاریو این انتصاب را تایید کرد.
فورد در اعلانات امروزش خبر داد که این کمیسیون قدرت انجام هرگونه تحقیقاتی را دارد، از جمله اینکه افراد را مجبور به ارائه مدارک کند، احضاریه صادر نماید و جلسات عمومی برپا کند. با این حال در این خبر آمده كه كمسیون هیچ نتیجه‌گیری یا توصیه‌ای در مورد مسئولیت مدنی یا كیفری شخصی را در انتهای کارش نخواهد داشت. انتظار می‌رود این کمیسیون گزارش نهایی خود را تا آوریل ۲۰۲۱ ارائه کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

خانه‌های سالمندان انتاریو با ۱،۸۴۴ کشته سالمند و هشت کارمند در اثر کرونا بیشترین آسیب را از این بیماری به خود دیده است. وضعیت وخیم خانه‌های سالمندان در ابتدا توسط ارتش کانادا گزارش شده بود و "مریل فولرتون" وزیر مراقبت طولانی مدت انتاریو در ماه مه اعلام کرده بود که دولت فورد کمیسیون مستقلی را برای بررسی این موضوع راه‌اندازی خواهد کرد و فورد گفته بود كه وی پس از خواندن گزارش سربازان اعزامی به این خانه‌ها قانع شده که باید كمیسیون را سریعا برای رسیدگی به این وضعیت "وحشتناک" اختصاص دهد. فورد گفته بود که شرکت‌های پول‌ساز باید هرچه "سریعتر از این بیزینس خارج شوند".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, July 29, 2020 - 15:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به