پیش‌بینی مدل‌ها می‌گوید وضعیت وخیم‌تر می‌شود
امروز جمعه، داگ فورد نخست وزیر انتاریو اعلان کرد که پس از بررسی درخواست‌های مناطق تورنتو و پیل تصمیم گرفت که این مناطق همچنان بسته بمانند. علاوه بر این دو منطقه، منطقه "نورت‌بی پری ساند" نیز حداقل تا ۸ مارس در حالت بسته (به رنگ سیاه) خواهد ماند.
بدین شکل منطقه ایرانی‌نشین ویلودیل در تورنتو همچنان بسته خواهد ماند اما دیگر منطقه ایرانی‌نشین ریچموندهیل از ساعت ۱۲:۰۱ بامداد ۲۲ فوریه بازگشایی شده و به مرحله قرمز وارد می‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
عدم بازگشایی تورنتو، پیل و پری‌ساند اما یورک بازگشایی می‌شود، وضع وخیم‌تر می‌شود، واکسن دسته بعدی اعلان شد
"کریستین الیوت" وزیر بهداشت انتاریو در بیانیه‌ای گفت: "اولویت اول دولت ما ایمنی همه افراد و خانواده‌ها است و به همین دلیل ما با رویکرد تدریجی و محتاطانه مناطق را بازگشایی می‌کنیم. به منظور محافظت در برابر انواع کوید-۱۹ و حفظ پیشرفتی که همه با هم داشته‌ایم، برخی از این تصمیمات دشوار اما ضروری است. تا زمانی که واکسن‌ها به طور گسترده تزریق نشده باشند ما همچنان از همه انتاریویی‌ها می‌خواهیم که توصیه‌ها و اقدامات بهداشت عمومی را دنبال کنند و در خانه‌هایشان بمانند. ایمن بمانید و زندگی همه را نجات دهید".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

طبق برنامه از پیش اعلان شده از اوایل ماه جاری قرار بود که هفته آینده مناطق تورنتو، پیل و یورک، و نیز نورت‌بی پری ساند با یک مرحله بازگشایی به مرحله قرمز وارد شوند اما روسای بهداشتی تورنتو و پیل با توجه به ورود کرونای انگلیسی به نواحی خود خواستار به تعویق افتادن آن شدند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
داگ فورد نخست وزیر روز پنجشنبه اشاره کرده بود که ممکن است این استان بنا به درخواست تورنتو و پیل که ۳۷۶ و ۲۶۴ مورد دیگر کوید-۱۹ را ثبت کرده‌اند، بسته بمانند. منطقه یورک که بازگشایی می‌شود ۱۰۸ مورد دیگر ابتلای روزانه را گزارش کرده است. فورد در کنفرانس خبری جمعه خود گفت که به توصیه‌های مقامات بهداشت عمل می‌کند و افزود: "من می‌دانم که همه ما خسته‌ایم. می‌دانم که همه ما فداکاری کرده‌ایم. اما امید در راه است".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
این استان همچنین اعلام کرد که بعلت بالا رفتن شیوع کرونا در منطقه لامبتون (سارنیا) در طی هفته گذشته، از روز دوشنبه ساعت ۱۲:۰۱ صبح از مرحله نارنجی به قرمز خواهد رفت. مقامات می‌گویند وضعیت هر منطقه پس از تغییر، در یک بازه دو هفته‌ای باید ثابت بماند و در صورت بدتر شدن اوضاع بلافاصله به مرحله محدودیت‌های بیشتر منتقل می‌شود. دکتر "دیوید ویلیامز"، مدیر ارشد پزشکی ، گفت: "در حالی که شاخص‌های بهداشتی به اندازه کافی بهبود یافته و به ما امکان می‌دهد مناطقی را بازگشایی کنیم اما هنوز در نقطه‌ای نیستیم که بتوانیم با خیال راحت بقیه استان را بازگشایی نمائیم. به همه اکیدا توصیه می‌شود که به ماندن در خانه خود ادامه دهند، از اجتماعات خودداری کنند، فقط برای نیازهای اساسی از یک منطقه به منطقه دیگر بروند، ارتباط نزدیک با خانواده یا افرادی که با آنها زندگی می‌کنند را محدود نمایند".
 
پیش‌بینی مدل‌ها: وضعیت وخیم‌تر می‌شود
از فورد همچنین در مورد مدل سازی جدید آژانس بهداشت عمومی کانادا سوال شد که هشدار می‌دهد انواع مختلف کوید-۱۹ می‌تواند باعث شیوع مجدد کرونا در سراسر کشور شود اگر اقدامات بهداشت عمومی سخت‌تری برای جلوگیری از گسترش کرونا معرفی نگردد. این آمار نشان می‌دهد در صورت عدم اجرای اقدامات کافی کانادا باید منتظر روزانه ۲۰,۰۰۰ ابتلا به کرونا باشد و بیمارستان‌ها در مدت زمان کوتاهی از بیماران اشباع خواهند شد. فورد پاسخ داد که مناطق درگیر استان با نسخه‌های جدید کرونا همچنان بسته خواهند ماند و افزود که او همیشه به توصیه‌های بهداشتی گوش خواهد داد.
موارد کرونای روز جمعه به شرح زیر است:

  • اتاوا: ۷۳
  • همیلتون: ۴۳
  • دورهام: ۴۱
  • واترلو: ۴۱
  • هالتون: ۳۷
  • سیمکو مسکوکا: ۲۳
  • ویندزور‌اسکس: ۲۲
  • نیاگارا: ۱۷
  • ولینگتون‌دافرین‌گلف: ۱۷
  • تاندربی: ۱۵
  • انتاریو شرقی: ۱۲

 
با ثبت ۶۵,۳۷۲ آزمایش کرونا در امروز با نرخ مثبت بودن ۲.۱ درصد، تعداد افراد مبتلا به کوید-۱۹ در بیمارستان‌ها به ۶۸۹ نفر کاهش یافته که ۲۶۹ نفر تحت مراقبت‌های ویژه و ۱۹۰ نفر نیز زیر دستگاه کمک تنفسی هستند. همه این آمارها افت شیوع کرونا را نشان می‌دهند. امروز شاهد ۴۷ مورد دیگر از مرگ بر اثر کرونا بودیم که که شمار رسمی مرگ بر اثر کرونا در استان را به ۶,۸۲۰ نفر می‌رساند. روز گذشته ۱۶,۹۶۷ دوز واکسن نیز تزریق شده که بیشترین میزان ترزیق روزانه بوده و در مجموع ۲۱۷,۷۱۵ نفر در انتاریو هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.
این استان گفت این هفته نزدیک به ۱۵۷,۰۰۰ دوز واکسن فایزر دریافت می‌کند و  انتظار دارد هر هفته بین ۱۷۳,۰۰۰ تا ۱۸۶,۰۰۰ دوز را تا پایان ماه مارس تزریق نماید. مقامات می‌گویند دوز واکسن مدرنا برای هفته آینده کمتر از حد انتظار یعنی ۴۷,۴۰۰ خواهد بود، اما انتظار می‌رود میزان دریافتی این واکسن در ماه مارس افزایش یابد.
 
واکسیناسیون دسته بعدی اعلان شد: آماده باشید

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در همین حال، در هفته‌های آینده با ساکنان بالای ۸۰ سال انتاریو و نیز دیگر افراد اعلان شده برای واکسیناسیون تماس گرفته می‌شود. مقامات استانی می‌گویند هنوز سیستم رزرواسیون آنلاین کرونا تمام نشده و پزشکان خود مستقیما با افراد دسته بعدی واکسیناسیون تماس خواهند گرفت. بیشتر واکسیناسیون دسته بعدی در ماه مارس آغاز می‌شود اما مقامات می‌گویند در برخی از مناطق ممکن است این دسته زودتر فراخوانده شوند. دسته دوم که شامل ۸۰ ساله‌ها و بالاتر، افراد مسن تحت مراقبت همگانی و همه بزرگسالان بومی خواهد بود احتمالا تا اواسط ماه مارس واکسینه می‌شوند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, February 19, 2021 - 19:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به