انتاریو امروز محدودیت‌های اجاره کوتاه مدت (از جمله ایربی‌اندبی) را لغو کرد
داگ فورد، نخست وزیر انتاریو امروز (۵ ماه جون) به شایعاتی که در مورد مرحله دوم بازگشایی به گوش می‌رسید پایان داد و گفت دولت وی برنامه بازگشایی مشاغل بیشتر انتاریو را به عنوان بخشی از "مرحله ۲"، و همچنین برنامه‌ای برای بازگشایی مراکز مراقبت از کودکان (مهد کودکان)، در نظر دارد که هفته آینده اعلام خواهد کرد. فورد گفت: "در اوایل هفته آینده" مشاغلی که قادر به آغاز کار مجدد خواهند بود را همراه با اجازه تجمع بیش از پنج نفر در استان را به مردم خواهد گفت. فورد افزود که او همچنین "یک برنامه مرحله‌ای برای بازگشایی با خیال راحت و تدریجی مهدهای کودک را ارائه می‌کند تا والدین بتوانند سر کار خود بازگردند".
وی تأکید کرد که اعلام برنامه‌ها به معنای این نیست که بلافاصله این برنامه اجرا خواهد شد زیرا او هنوز هم از نزدیک شاهد رشد روزانه کرونا در انتاریو است که در طول هفته گذشته به طور متوسط ۳۶۰ مورد ابتلا در روز را ثبت کرده است. فورد می‌گوید كه این استان به مشاغلی كه اجازه بازگشایی خواهند داشت این موضوع را پیشاپیش اعلام می‌كند. انتاریو، پس از کبک دومین مرکز گسترش کرونا در کاناداست.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
ماه گذشته انتاریو وارد مرحله اول بازگشایی شد که در آن برخی از ورزش‌های انفرادی، خرده‌فروشان و سایر مشاغل مجاز به از سرگیری کارهایشان شدند؛ اما رشد مبتلایان کرونا در این استان پس از آن بالا گرفت و مقامات را وادار کرد تا حتی صحبت در مورد به اجرا گذاشتن مرحله ۲ را به تعویق اندازند.
 
چه مکان‌هایی باز می‌شوند؟
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

فورد و وزرای وی نمی‌گویند اگر آرایشگاه‌ها به عنوان بخشی از مرحله ۲ باز می‌شوند یا خیر. انتاریو تنها استان کاناداست که هنوز فعالیت سالن‌های آرایش را ممنوع کرده است. او کاملاً این عقیده را رد کرد که روند بازگشایی این استان خیلی آهسته پیش می‌رود. فورد گفت: "من نمی‌توانم بگویم خیلی آهسته حرکت می‌کنیم، در واقع ما با احتیاط حرکت می‌کنیم. هر استان شرایط و نیازهای خود را دارد. ما باید شرایط بلند مدت را در نظر گرفته و سلامت مردم را حفظ کنیم. ما می‌دانیم که مردم انتاریو نیازهای زیادی دارند".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
چه مکان‌هایی از امروز باز شدند؟
در همین حال، انتاریو امروز محدودیت‌های اجاره کوتاه مدت (از جمله ایربی‌اندبی) که از چند ماه پیش برقرار کرده بود را از ساعت ۰۱:۰۰ دقیقه صبح امروز برداشت. بدین ترتیب خانه‌ها‌، کابین‌ها، کلبه‌ها، پلاژها، آپارتمان‌هاو مکان‌های خواب کوتاه مدت همراه با صبحانه، همگی از امروز می‌توانند کارشان را آغاز کنند.
وزیر جهانگردی انتاریو گفت که این بخش از اقتصاد استان به شدت تحت تأثیر شیوع کوید-۱۹ آسیب خورده است. "لیزا مک لود" متعهد به ارائه حمایت بیشتر دولت شد اما همچنین از اهالی انتاریو خواست تا از مشاغل محلی حمایت کنند و به این استراحتگاه‌ها بروند. او افزود احتمالا این بیزینس‌ها در سال ۲۰۲۴ به سطح پیش از کرونا و سال ۲۰۱۹ بازگردند.
 
وضعیت کرونا و مالی استان چگونه است؟
دیروز حدود ۲۲،۷۳۰ آزمایش کرونا انجام شد که بیشترین تعداد آزمایشات در روز، از زمان شروع شیوع بیماری در اواخر ژانویه بوده است. حدود ۲۰ آزمایشگاه دولتی، تجاری و بیمارستانی توانایی رسیدگی روزانه ۲۵۰۰۰ آزمایش را دارند. با افزایش ۱.۲ درصدی مبتلایان در طول هفته، تعداد کل بیماران استان به ۲۹،۷۴۷ رسید که تقریباً بیش از ۷۹ درصد آنها خوب شده‌اند. منحنی کرونا در انتاریو از نقطه اوج خود که ۲۰ اپریل بوده به سوی پایین رفته، اگرچه از ۱۰ ماه مه این منحنی با اندکی بالا رفت و اکنون تقریبا ثابت شده است.
فورد می‌گوید به دلیل فشارهای وارد شده بر اقتصاد این استان در نتیجه شیوع کرونا، نیاز مالی این استان به حدود ۲۳ میلیارد دلار رسیده است. او افزود: "ما نمی‌توانیم این کار {رفع مشکلات مالی استان} را به تنهایی انجام دهیم، ما به کمک دولت فدرال در این زمینه احتیاج داریم".
در حالی که بر خلاف انتظار، کانادا در ماه مه توانسته ۲۹۰،۰۰۰ بیکار را جذب نیروی کار کند، بیشتر استان‌ها توانسته‌اند بین چند صد و چند هزار شغل بوجود آورند اما انتاریو برعکس ۶۵،۰۰۰ شغلش را از دست داده است.
جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در در کنفرانس خبری امروز (جمعه) خود خود اعلام کرد که دولت فدرال ۱۴ میلیارد دلار برای کمک به  بهبود اقتصادی "با خیال راحت، و با دقت" استان‌ها کمک می‌کند. فورد معتقد است هنوز نیازهای انتاریو برآورده نمی‌شود.

کدام مناطق وضعیت بدتری دارند؟

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

طبق آمار امروز، مناطقی که بیش از همه تحت تاثیر کرونا قرار گرفته‌اند عبارتند از: نورفولک، پیل، تورنتو، ویندزور، یورک، همیلتون، دورهام، نیاگارا، گوئلف، لامبتون، واترلو، لندن. مناطقی که وضعیت بهتری دارند بترتیب عبارتند از: آلگوما، سادبری، تیمیسکامنگ، هستینگس، کینگستون، شمال غربی، پری‌ساند، رن فرو، جنوب غربی، تاندربی.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, June 5, 2020 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به