مرزها فعلا باز نمی‌شوند و ماسک فقط در مارکهام اجباری شد
داگ فورد، نخست وزیر انتاریو، امروز پنجشنبه ۲۵ ماه جون، در ارتباط با گشایش مرز آمریکا گفت: "نه، ما نمی‌توانیم بی‌خیال شویم، نمی‌خواهیم حتی پس از ۲۱ ژوئیه مرز آمریکا باز شود. تا وقتی که موارد کرونا در آمریکا در حال افزایش است، من از گشایش مرز حمایت نمی‌کنم".
جاستین ترودو نخست وزیر کانادا ممنوعیت سفر غیر ضروری بین دو کشور را در هماهنگی با کاخ سفید حداقل تا ۲۱ ژوئیه تمدید کرده، ولی نه فقط داگ فورد معتقد است که حتی رفع این ممنوعیت پس از آن خیلی زود به نظر می‌رسد بلکه دکتر "دیوید ویلیامز"، رئیس ارشد پزشکی انتاریو نیز در پیام امروز عصرش به انتاریویی‌ها هشدار داد و گفت: "هنوز استان کاملا بازگشایی نشده که همه آزادنه همه کار کنند، این مرحله از بازگشایی هنوز همراه با مراقب ویژه است". وی خاطرنشان کرد: همانطور که در عکس‌های مناطق ساحلی انتاریو در آخر هفته گذشته مشاهده شد، بسیاری از مردم فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
فورد: مرزهای آمریکا نباید باز شود
همراه با اظهارات رئیس ارشد پزشکی انتاریو، فورد افزود که عاشق آمریکایی‌هاست، اما انتاریو هنوز آماده پذیرایی از همسایه جنوبی خود نیست و چنین توضیح داد: "هنوز کار کرونا تمام نشده، ما باید همچنان تمرکز خود را حفظ کنیم و بی‌خیال نشویم" و سپس به بخش‌هایی از آمریکا اشاره کرد که موارد جدید کرونا رو به افزایش است و گفت: "به عنوان مثال فلوریدا بیش از ۵۰۰۰ مورد تایید شده جدید کوید-۱۹ را تنها در ۲۴ ساعت گذشته ثبت کرده؛ فلوریدا، تگزاس، آریزونا، کالیفرنیا... من نمی‌خواهم انتاریو مانند آن ایالت‌ها باشد".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
ماسک اجباری نمی‌شود
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
ویلیامز در پاسخ به این سؤال كه آیا وی زدن ماسک را اجباری در سطح استان الزامی می‌كند، گفت كه وی این تصمیم را به شهرداری‌ها واگذار می‌كند و افزود: "این مقامات محلی هستند كه در صورت نیاز تصمیم به اجرای چنین دستوراتی می‌گیرند. اینکه آنها چگونه این نوع قوانین را اجرا می‌کنند و یا با خاطیان چگونه برخورد می‌کنند چیزی‌ست که خود آنها باید تصمیمش را بگیرند. ما این را به اختیار آنها واگذار می‌کنیم زیرا همه شهرداری‌ها حتما نیاز به زدن ماسک در حوزه خود ندارند همانگونه که همه شهرداری‌ها بی‌نیاز از زدن ماسک نیز نیستند".
 
ماسک زدن در مارکهام اجباری شد
"فرانک اسکارپیتی"، شهردار مارکهام، امروز طی لایحه‌ای ماسک زدن در همه فضاهای سرپوشیده، یا فضاهای شلوغ و یا فضای باز جایی که رعایت فاصله اجتماعی میسر نیست را در منطقه یورک اجباری کرد. وی در بخشی از انتشار این خبر گفت: "من قبلاً از دولت استانی خواسته‌ام تا یک سیاست مداوم {و مشخصی} را در سراسر انتاریو به اجرا بگذارد. به همین دلیل، باید در مراکز بزرگ شهری و در سراسر بزرگشهر تورنتو اقدامات احتیاطی لازمه و بیشتری انجام گیرد. فقط کافی‌ست نیم نگاهی به وضعیت {وخیم} همسایه جنوبی خودمان بیاندازیم {تا بفهمیم که چه باید بکنیم".
 
فورد به ترودو: می‌خواهم همکاری‌ها در رابطه با خانه‌های سالمندان ادامه یابد
فورد امروز درباره اظهارات ترودو که صبح امروز گفته بود استان‌هایی که کشته‌های زیادی در خانه‌های سالمندان داشته‌اند در انجام کارهایشان موفق نشده‌اند، گفت که "کمی شوکه شده" است. ترودو توضیح داده بود که رسیدگی به خانه‌های سالمندان وظیفه دولت‌های استانی‌ست و آنها موفق نبوده‌اند، ولی حتما دولت فدرال وی خوشحال خواهد شد که به آنها کمک کند.
فورد در مورد اظهارات ترودو گفت که تاکنون همکاری وی با ترودو در زمینه مبارزه با کرونا بسیار خوب بوده و وی خواستار ادامه این همکاری‌هاست و افزود که از نخست وزیر کانادا می‌خواهد همانگونه که درباره رسیدگی به خانه‌های سالمندان نظر می‌دهد، همانگونه نیز برایش پول خرج کند. فورد رو به ترودو ادامه داد: "به ما کمک کنید، ما به تنهایی نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم. همه ما قرار است در این مشکلات با هم باشیم".
طبق گزارش تجزیه و تحلیلی مرکز سلامتی و بهداشت کانادا، کشته‌های ساکنان خانه‌های سالمندان کانادا ۸۱ درصد کل مرگ و میر کرونای این کشور را تشکیل می‌دهد که در مقایسه با میانگین ۴۲ درصدی در ۱۶ کشور توسعه یافته دیگر، از جمله استرالیا، اسپانیا، انگلیس و آمریکا، کانادا وضعیت بحرانی دارد. فورد گزارش این مرکز را "ناعادلانه" خواند و گفت در واقع "تعداد سالمندان کرونایی فوت شده کانادا با ۵،۳۲۴ مورد تعداد کمتری از اسپانیا با ۱۷،۷۳۰ کشته و آمریکا با ۳۰،۰۰۰ کشته را به خود اختصاص داده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

فورد گفت که این مشکل قدیمی‌ست ولی او قول می‌دهد که آن را حل کند. لازم به ذکر است که ارتش پس از درخواست استان‌های انتاریو و کبک از دولت فدرال به این خانه‌ها اعزام شد و گزارشی دردناک از سوءاستفاده، رفتار نابهنجار، عدم رسیدگی و خیلی موارد دیگری را منتشر کرد که باعث شد فورد مدیریت چندین خانه سالمندان را بدست بگیرد. قرار است ارتش این ماه از خانه‌های سالمندان خارج شود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, June 25, 2020 - 20:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به