اکنون برخی اماکن در "مارکهام"، "وان" و "ریچموندهیل" از منطقه یورک از مرحله سوم به عقب رفته و با ورود به مرحله دوم بسته می‌شوند
امروز جمعه ۱۶ اکتبر، داگ فورد نخست وزیر انتاریو گفت که با افزایش موارد ابتلای جدید کوید-۱۹ در منطقه یورک، وی تصمیم گرفته که این منطقه را نیز مانند سه منطقه تورنتو، اتاوا و پیل به مرحله دوم بازگرداند. وی در کنفرانس خبری روزانه خود گفت: این تغییر از ساعت ۱۲:۰۱ بامداد صبح روز دوشنبه آغاز می‌شود و حداقل ۲۸ روز پابرجا خواهد ماند.
هر منطقه‌ای در انتاریو که حد نصاب ابتلای روزانه کرونایش، همراه با پارامترهای دیگر از حد نصاب خارج شود، یک مرحله به عقب بازگردانده خواهد شد. انتاریو اکنون با موج دوم کرونا درگیر شده و بنظر می‌آید چند منطقه دیگر نیز در مرز بازگشت به مرحله دوم باشند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
فورد منطقه ایرانی‌نشین یورک را به مرحله دوم کرونا بازگرداند
بازگشتن به مرحله دوم (که اخیرا نسبت به مرحله دوم چند ماه پیش تغییر کرده) بدان معناست که باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی، رستوران‌ها و غذاخوری‌های داخلی، سالن‌ها و باشگاه‌ها و نیز سینما در منطقه تعطیل می‌شوند. اکنون این اماکن در بخش‌های "مارکهام"، "وان" و "ریچموندهیل" از منطقه یورک با این قانون از مرحله سوم به عقب رفته و با ورود به مرحله دوم بسته می‌شوند. اما در مرحله دوم جدید تغییر یافته، مدارس و مراکز نگهداری از کودکان (مهد کودک‌ها) و عبادتگاه‌ها بسته نمی‌شوند و باز خواهند ماند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

دیروز پنجشنبه، فورد گفته بود كه منطقه یورک "مدتی است که در کش‌وقوس می‌باشد و او آنرا کاملا زیر نظر دارد و سپس افزوده بود که تعداد مبتلایان روزانه آن "نگران كننده" است. اما وی گفته بود که تصمیم‌گیری برای بستن این منطقه با توجه به عواقب احتمالی آن برای مشاغل کوچک محلی بسیار دشوار است. وی گفت: "من از انجام این کار {بستن بخاطر کرونا} متنفرم؛ اما ما باید جلوی انتشار {کرونا} را بگیریم".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
از ۳ اکتبر تا ۹ اکتبر، نرخ رشد مبتلایان منطقه یورک با ۴۹ درصد افزایش، به ۳۸.۷ مورد در هر ۱۰۰,۰۰۰ نفر رسیده که بالاتر از متوسط انتاریو است. علاوه بر این، تعداد بستری شدن‌های کوید-۱۹ در منطقه طی هفته گذشته دو برابر شده است. همچنین این منطقه شاهد افزایش نتایج مثبت تست کرونا تا ۲.۷۷ درصد بوده که بالاتر از آستانه "هشدار زیاد" ۲.۵ درصدی است. این در حالی‌ست که انتاریو امروز ۷۱۲ مورد جدید دیگر ابتلا به کوید-۱۹ را ثبت کرد و تعداد افراد بستری در این استان همچنان به صعود آهسته اما ثابت خود ادامه می‌دهد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
روندها در جهت نادرستی پیش می‌روند
"کریستین الیوت" وزیر بهداشت انتاریو نیز امروز گفت که روندهای موجود در منطقه "نگران کننده" است و آمارها "دولت را ملزم به اقدام می‌کند". الیوت گفت: "روندهایی که در منطقه یورک مشاهده کرده‌ایم در جهت نادرستی پیش می‌روند. اعداد و آمار پرش می‌کنند و ما باید هر کاری که می‌توانیم را انجام دهیم تا از ورود موج دوم بسیار شدید جلوگیری کنیم".
فورد گفت درباره این رشد موارد جدید که حتی بیشتر از مناطق درگیر دیگر است با پزشکان، متخصصان و کابینه مشورت کرده و اکنون با اینکه از این اعلان متنفر است، مجبور است اعلان کند که منطقه یورک نیز به مرحله دوم باز خواهد گشت.
"وین امرسون" رئیس و مدیرعامل منطقه یورک به همراه دکتر "كریم كورجی" رئیس ارشد بهداشتی منطقه طی بیانیه‌ای مشترک از ساكنان خواستند كه قوانین جدید را رعایت كنند. این دو در بیانیه گفتند: "اگرچه این خبر، چیزی نیست که ما می‌خواستیم بشنویم، اما این واقعیت تلخی را یادآوری می‌کند که ویروس کرونا هنوز تهدیدی برای ۱.۲ میلیون نفری است که در منطقه یورک زندگی می‌کنند. این همچنین برایمان نشانه‌ای است تا همه ما برای حفظ امنیت یکدیگر، خانواده‌ها و جوامع خود، اقدامات را جدی گرفته و ادامه دهیم".
 
دیگر مناطق در لیست بازگشت به مرحله دوم و آمار امروز
نخست وزیر و وزیر بهداشت انتاریو امروز از کسانی که در منطقه "هالتون" زندگی می‌کنند درخواست کردند که با پیروی از دستورالعمل‌های بهداشت عمومی از بازگشت این منطقه به مرحله دوم جلوگیری کنند. این منطقه نیز اخیراً شاهد افزایش موارد جدید روزانه ابتلا به کرونا بوده است. در مجموع در تمام هفته گذشته، انتاریو شاهد بیش از ۷۰۰ مورد ابتلای روزانه جدید به کرونا بوده و ثبت ۸۰۷ مورد در روز دوشنبه آماری بسیار نگران کننده بوده است. پس از افزایش مداوم موارد در بیش از یک هفته گذشته، امروز برای دومین روز متوالی تعداد ابتلاهای جدید از میانگین کمتر بوده است. انتاریو روز جمعه ۹ مورد مرگ و میر جدید مرتبط با کوید-۱۹ را تأیید کرد تا شمار کشته‌های این استان به ۳,۰۳۱ نفر برسد.
بیشترین تعداد ابتلاهای امروز بدین قرار بوده است:
  • ۲۱۳ مورد در تورنتو
  • ۱۳۵ مورد در پیل
  • ۱۰۸ مورد در اتاوا
  • ۶۲ مورد در یورک
 
امروز، آزمایشگاه‌های استان ۳۸,۵۰۰ آزمایش کرونا را نیز به اتمام رساندند، ۷۱۳ مورد شفا یافتند، ۲۶۱ نفر در نتیجه کوید-۱۹ در بیمارستان بستری هستند، ۶۷ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه، و ۳۶ نفر زیر دستگاه‌های کمک تنفسی قرار دارند.
 
تغییر در خانه‌های سالمندان
در همین حال، از امروز، ساکنان خانه‌های مراقبت طولانی مدت (سالمندان) در سه منطقه که موارد ابتلا در آنها بالا رفته، بنا به دلایل اجتماعی یا شخصی مجاز به بیرون رفتن از خانه سالمندان نیستند. این محدودیت‌های جدید در مناطق تورنتو، اتاوا و پیل اعمال خواهد شد و تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.
 
ترودو: دولت فدرال کمک می‌کند
امروز جمعه، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا نیز گفت که دولت وی با کمک "ردیاب‌های کرونا" آماده کمک در مشخص کردن، پیگیری و تعقیب افرادی‌ست که ممکن است در معرض کوید-۱۹ باشند. وی می‌گوید بنا به درخواست استان‌ها و قلمروهای کانادا، دولت فدرال افرادی را برای این منظور گمارده که این افراد می‌توانند حداکثر تا ۱۴,۰۰۰ تماس و مکالمه روزانه را با افرادی که در معرض کرونا هستند برقرار کنند. وی گفت پیگیری سریع با افرادی که در تماس نزدیک با کرونایی‌ها هستند کمک بسیار مهمی برای مهار شیوع این بیماری‌ست و این تماس برای جلوگیری از رشد کرونا در میان جوامع مختلف ضروری به نظر می‌رسد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در برخی از مناطق، از جمله تورنتو، تعداد افرادی که در روز می‌توانند با افراد در معرض کرونا تماس گیرند بسیار محدود شده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, October 16, 2020 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به