او صبح زود پنجشنبه و هنگام ورود به فرودگاه تورنتو گفت تصمیمش کودنانه و کودنانه بوده افزود که دوست دارد شغل خود را حفظ کند
امروز صبح "راد فیلیپس" وزیر دارایی انتاریو از مسافرت به جزایر کارائیب بازگشت و پس از مصاحبه‌ای کوتاه در فرودگاه راهی قرنطینه شد. مدتی پس از ورود به خانه بصورت آنلاین جلسه‌ای با داگ فورد نخست وزیر انتاریو که به شدت منتظرش بود داشت و متعاقبا اعلان شد که فیلیپس استعفا کرده است.
فیلیپس قبل از ورود به سیاست مدیر عامل شرکت بخت‌آزمایی، قرعه‌کشی و بازی‌های انتاریو و نیز رئیس روزنامه "پُست‌مدیا" بود. وی همچنین به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی "الیزابت ویتمر" وزیر کار سابق محافظه‌کار پیشرو، و نیز "مل لستمن" شهردار سابق تورنتو کار کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما
فیلیپس ۵۵ ساله در سال ۲۰۱۷ برای اولین بار به عنوان کاندیدای حزب محافظه‌کار پیشرو از منطقه آژاکس انتاریو در شرق تورنتو به دنیای سیاست وارد شد. او پس از استعفای رهبر وقت حزب "پاتریک براون" در اوایل سال ۲۰۱۸، برای مدت کوتاهی تصور می کرد که بتواند به عنوان رهبر حزب انتخاب شود، اما در عوض از "کارولین مالرونی" حمایت کرد، مالرونی نهایتا انتخابات درون حزب محافظه‌کاران را به فورد باخت. فیلیپس بعداً در همان سال کرسی مجلس انتاریو را به دست آورد و در ابتدا به عنوان وزیر محیط زیست منصوب شد و سپس به وزارت دارایی رسید.
 
وزیر دارایی برگشته از تعطیلات جزایر کارائیب پس از جلسه با فورد استعفا داد؛ انتاریو و کبک دوباره رکورد شکستند
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
فیلیپس از ۱۳ دسامبر به مسافرت جزایر کارائیب و "سنت بارتلمی"، مشهور به "سنت بارتز" رفته بود پس از درز چند عکس از این مسافرت و خشمگین شدن فورد و دستورش به بازگشت، سریعا خود را به انتاریو رساند ولی طبق قوانین باید از امروز به مدت ۱۴ روز در منزلش در شهر آژاکس به قرنطینه برود. او پیشتر گفته بود در زمان مسافرت رفتن نمی‌دانسته که استان انتاریو قرار است فردای روز کریسمس بسته شود و در این رابطه چیزی به فورد نگفته بود.
فیلیپس ابتدا روز پنجشنبه بلافاصله پس از بازگشت از جزایر کارائیب و در فرودگاه پیرسون تورنتو گفت: "من یک بار دیگر عذرخواهی بدون قید و شرط خود را اعلان می‌کنم. بدیهی است که من در قضاوت خود درباره این مسافرت خطای قابل توجهی مرتکب شدم و در قبال آن پاسخگو خواهم بود. من برای مسافرتم بهانه‌ای نمی‌آورم و می‌فهمم که مسافرتم خشم بسیاری از مردم را برانگیخته است و من باید مجددا اعتماد آنها را بدست آورم". او با اظهار اینکه دوست دارد به کارش ادامه دهد افزود که به زودی ملاقات آنلاینی با فورد خواهد داشت و تابع نظر نخست وزیر انتاریوست.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
او صبح زود پنجشنبه و هنگام ورود به فرودگاه "پیرسون" تورنتو با گفتن اینکه تصمیمش "کودنانه و کودنانه بوده" افزود که دوست دارد شغل خود را حفظ کند اما می‌داند که فورد گفته "گفتگوی بسیار سخت" بین آنها خواهد بود. او توضیح داد که امروز با فورد جلسه خواهد داشت و به تصمیم فورد احترام می‌گذارد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
 
اعلان فورد: وزیر استعفا کرد
چند ساعت بعد نخست وزیر داگ فورد اعلام کرد فیلیپس پس از بازگشت از تعطیلات جنجالی کارائیب استعفا داده، در حالی که استان انتاریو تحت تدابیر شدید جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا بسته شده است و قبلا به همه گفته شده بود که از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند. فورد در بیانیه‌اش گفت: "امروز، به دنبال گفتگوی من با راد فیلیپس ، استعفای وی را به عنوان وزیر دارایی انتاریو پذیرفتم. در زمانی که مردم انتاریو این همه فداکاری کرده‌اند، استعفای امروز وی نشان دهنده آنست که دولت ما تعهد خود را در نگه داشتن حد بالای استاندارد جدی می‌گیرد".
فورد افزوده که وی از "پیتر بتلن فالوی" خواسته است كه نقش وزیر دارایی را به عهده بگیرد و بودجه ۲۰۲۱ دولت را تحویل دهد. وی ادامه داد که این انتصاب "به اطمینان از ثبات اقتصادی در ماه‌های آینده کمک خواهد کرد، زیرا ما باید در طی شیوع کرونا از خانواده‌ها، کارگران و مشاغل انتاریو حمایت کنیم و مسیر خود را برای بهبود اقتصادی دراز مدت ترسیم نمائیم".
 
اذعان فیلیپس به استعفایش
اندکی پس از اعلامیه فورد، دفتر فیلیپس نیز بیانیه‌ای صادر کرد و استعفای این وزیر دارایی انتاریو را تأیید کرد. فیلیپس در بیانیه خود نوشت: "مسافرتم در تعطیلات تصمیم اشتباهی بود و من بار دیگر عذرخواهی بدون قید و شرط خود را اعلان می‌نمایم". وی گفت که اطمینان از سربلندی انتاریو در شکست دادن کوید-۱۹ اولویت او به عنوان وزیر دارایی بوده و هست و این اولویت دولت نیز می‌باشد. فیلیپس گفت: "من می‌خواهم از خانواده، کارمندان سیاسی و مقامات وزارت دارایی تشکر کنم".
فیلیپس پس از این استعفا از کابینه همچنان کرسی مجلس انتاریو خود را نگاه خواهد داشت و توضیح داد که امیدوار است بتواند بیش از پیش به تلاش در خدمت به مردم شهر آژاکس به عنوان نماینده ادامه دهد.
 
اظهارات احزاب مخالف دولت انتاریو
درپی آنکه فورد درباره این موضوع خشم و ناراحتی خود را ابراز کرده بود اما، "آندره هوروات" رهبر حزب نیودموکرات انتاریو گفت: "پس اینکه فورد دو هفته پیش فهمید که فیلیپس مسافرت رفته نه تنها او را اخراج نکرد بلکه کمک کرد تا این سفر مخفی بماند. استعفای امروز فیلیپس از کابینه به دلیل به تعطیلات رفتن فیلیپس نیست، بلکه به دلیل رو شدن دست آنهاست".
"استیون دل دوکا"، رهبر حزب لیبرال انتاریو نیز گفت که فیلیپس به درستی استعفا داده زیرا او انتاریویی‌ها را برای هفته‌ها فریب داده بود؛ در حالی که او مخفیانه در جزایر کارائیب در تعطیلات بود از خودش عکس و ویدئو در انتاریو پخش می‌کرد. فورد هم که اعتراف می‌کند از تعطیلات فیلیپس اطلاع داشته برای جلوگیری از آن کاری نکرده است.
 
رکوردشکنی در انتاریو، کبک و کالیفرنیا
انتاریو امروز با اعلان ۳,۳۲۸ مورد ابتلای جدید روزانه کوید-۱۹ شامل ۸۸۸ مورد در تورنتو، ۴۳۱ مورد در پیل و ۴۱۸ مورد در یورک؛ به همراه ۵۶ مورد مرگ و میر ناشی از کرونا دوباره رکورد زیر سه هزار مورد دیروزش را شکست.
در همین حال، کبک با اعلان ۲,۸۱۹ مورد جدید ابتلای روزانه به کرونا و ۶۲ مورد مرگ و میر، رکورد دیروزش را شکست. بدین ترتیب دو استان انتاریو و کبک، دو روز پیاپی، با هم رکوردشکنی کرده‌اند.
این در حالی‌ست که بیش از ۸۳.۳ میلیون مورد ابتلا به کرونا و ۱.۸ میلیون مرگ بر اثر آن در جهان گزارش شده است که آمریکا همچنان با اعلان ابتلای ۲۰۴,۴۲۸ مورد جدید روزانه کرونا (و مجموعا ۲۰,۴۲۱,۶۶۹ کرونایی) و ۲,۹۷۲ مورد مرگ فقط در امروز (و مجموعا ۳۵۳,۷۴۹ نفر) پیشروی این بیماری در جهان است. کالیفرنیا نیز امروز با رکوردشکنی، سومین ایالت آمریکا شد که به حد ۲۵,۰۰۰ کشته رسید، این ایالت پس از نیویورک با ۳۸,۰۰۰ کشته و تگزاس با بیش از ۲۷,۰۰۰ کشته در مکان سوم بدترین وضعیت‌ها قرار دارند.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

کانادا در رده بیست و ششم و ایران در رده پانزدهم دنیا قرار دارند.


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, December 31, 2020 - 20:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به