فایزر می‌گوید که میزان گزارشات در اینباره بیشتر از تعداد عادی در یک جمعیت معمولی نیست ولی تأیید کرد که گزارشاتی درباره التهاب قلب دریافت کرده است
وزارت بهداشت اسرائیل امروز یکشنبه گفت که در حال بررسی تعداد کمی از موارد التهاب قلب در افرادی است که واکسن کرونای فایزر را دریافت کرده‌اند. فایزر می‌گوید که میزان گزارشات در اینباره بیشتر از تعداد عادی در یک جمعیت معمولی نیست ولی تأیید کرد که "گزارشاتی درباره التهاب قلب دریافت کرده است".
فایزر می‌گوید: "بیش از ۲۶۰ میلیون نفر در سراسر جهان واکسن ما را زده‌اند و ما تاکنون شاهد میزان بالاتری از التهاب قلبی، از آنچه در جمعیت عمومی عادی وجود دارد، مشاهده نکرده‌ایم. بنظر ما التهاب قلبی در ارتباط با واکسن ما ایجاد نشده است".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
اسرائیل موارد التهاب قلب پس از واکسن کرونای فایزر را بررسی می‌کند
"ناچمن اش"، هماهنگ کننده واکسیناسیون اسرائیل گفت که یک مطالعه مقدماتی نشان داد که "ده‌ها مورد" از التهاب قلبی (میوکاردیت) در بین بیش از ۵ میلیون فرد واکسینه شده، عمدتا پس از زدن دوز دوم رخ داده است. او افزوده که مشخص نیست که آیا این تعداد التهاب بطور غیرمعمول زیاد است و آیا این التهاب‌ها مربوط به واکسن است یا خیر. بیشتر موارد گزارش شده در افراد تا ۳۰ سال بوده است. ناچمن گفت: "در حال حاضر وزارت بهداشت در حال بررسی است كه آیا تعداد این التهاب‌ها بیش از حد معمولی بوده و آیا می‌توان آن را به واكسن نسبت داد داد یا خیر. این سوالی‌ست که هنوز نتیجه‌ای برایش نداریم. تعیین ارتباط بین واکسن و التهاب قلبی دشوار است زیرا میوکاردیت، اغلب بدون عارضه از بین می‌رود و باقی نمی‌ماند تا بتوان آنرا بیشتر بررسی کرد، بعلاوه اینکه التهاب می‌تواند به دلیل ویروس‌های مختلف ایجاد شود، همانطوریکه موارد مشابهی در سال‌های گذشته گزارش شده است".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

اما فایزر در ادامه توضیحاتش به این اظهارات چنین افزوده است: "عوارض جانبی جدی که مربوط به واکسیناسیون نباشند اما از نظر زمان نزدیک به آن نزدیک باشند، احتمالاً در افراد واکسینه شده با سرعتی مشابه در کل جمعیت رخ خواهد داد. با این حال، با توجه به اینکه تعداد زیادی از افراد توسط واکسن ما واکسینه شده‌اند خطرات احتمالی واکسن ما همچنان ناچیز است". فایزر افزوده که برای بررسی این اطلاعات در تماس با وزارت بهداشت اسرائیل می‌باشد و افزوده: "از مشاهدات میوکاردیت توسط اسرائیل که عمدتا در جمعیت مردان جوانی که واکسن فایزر زده‌اند، آگاه هستیم. در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که بتوان نتیجه گرفت که میوکاردیت، خطری مرتبط با استفاده از واکسن فایزر بوده است".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
اسرائیل نزدیک به ۶۰ درصد از جمعیت ۹.۳ میلیون نفری خود را واکسن فایزر زده و آمار وزارت بهداشت آن نشان می‌دهد که این واکسن در جلوگیری از بیماری شدید و نیز خود بیماری بسیار موثر بوده بطوریکه از ژانویه و اندکی پس از آغاز واکسیناسیون، عفونت‌های روزانه از بیش از ۱۰ هزار مورد در روز به ۱۲۹ مورد در هفته قبل کاهش یافته است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
"ناداو داویدوویچ"، مدیر دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه بن گوریون اسرائیل گفت که حتی اگر ارتباطی بین موارد میوکاردیت و واکسن وجود داشته باشد، به نظر نمی‌رسد آنقدر جدی باشد که بتواند واکسن زدن را متوقف کند: "این وضعیتی است که باید مورد بررسی قرار گیرد و ما باید منتظر گزارش نهایی باشیم. اما تجزیه و تحلیل موقت می‌گوید خطر بیماری کوید-۱۹ بسیار بیشتر از عوارض جانبی واکسن است و خطر کم و موقتی میو‌کاردیت می‌باشد".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

وب سایت بهداشت کانادا می‌گوید که این آژانس "به دقت بر ایمنی و اثر بخشی واکسن‌های مجاز کوید-۱۹ نظارت می‌کند" و البته آژانس بلافاصله قادر به تأیید اینکه آیا مواردی از التهاب قلب در کانادا گزارش شده یا نه نیست. با این حال ، وب‌سایت آژانس بهداشت کانادا می‌گوید "کوید-۱۹ با ایجاد پاسخ التهابی شدید در برخی از افراد، و همچنین پدیده‌های خود ایمنی همراه بوده است".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, April 25, 2021 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به