انواع مختلف ویروس مشابه می‌توانند همزمان در یک میزبان وجود داشته باشند و این پدیده ممکن است باعث جهش‌های بعدی سریعتری گردد
اکنون که ده‌ها میلیون نفر در سراسر جهان حداقل یک دوز واكسن کوید-۱۹ را قبلاً دریافت كرده‌اند و چندین میلیون نفر نیز هر دو دوز را زده‌اند و دو سازنده واکسن دیگر نیز از نتایج مثبت آزمایش‌هایشان خبر داده‌اند (نواوکس و جانسون اند جانسون)، گویا ویروس کرونا نیز همزمان سرگرم جهش‌های ژنتیکی جدیدی بوده است. گفته می‌شود واکسن‌های فایزر و مُدرنا روی نسخه‌های جهش‌یافته انگلیسی، آفریقای جنوبی و برزیلی نیز موثر است اما کشف جدید در برزیل وضعیت را بهم پیچید.
در هفته‌های پایانی سال ۲۰۲۰ خبرهایی از نسخه انگلیسی ملقب به (ب.۱.۱.۷) و آفریقای جنوبی (ب.۱.۳۵۱) منتشر شده اما در اوایل ژانویه اخبار مربوط به نسخه برزیلی (پ۲ یا ب.۱.۱.۲۸) کاهش یافت و بیشتر دولت‌ها نگران انگلیسی و آفریقایی آن بودند و اقداماتی را برای شناخت بیشتر و کاهش شیوع این نسخه‌ها آغاز کردند که نتیجتا مشخص شده که آنها اکنون با پدیده‌ای جدید روبرو هستند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
کشف خطرناک وجود همزمان دو نسخه کرونا در یک فرد و ورود کرونای آفریقای جنوبی به انتاریو
ویروس کرونا، خود از ابتدا یک نسخه جهش یافته از ویروس کوید است. بیشتر ابتلاها به این بیماری حاصل همین نسخه می‌باشد که در ماه مارس ۲۰۲۰ از ووهان چین به اروپا و ایالات متحده رسیده است. از آن پس دانشمندان برای درک چگونگی تکامل ویروس و اطمینان از عملکرد واکسن‌ها، جهش‌های این ویروس را دقیقا زیر نظر دارند. واکسن‌های فایزر و مدرنا هنوز هم در برابر کرونای انگلیسی موثر هستند اما اثربخشی آنها روی کرونای آفریقای جنوبی کاهش نشان می‌دهد. واکسن جدید تایید نشده جانسون و جانسون در آزمایشاتش نشان داده که روی کرونای آفریقای جنوبی بطور چشمگیری موثر است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

و اما، تحقیقات بیشتر نشان داده که پزشکان برزیلی توانسته‌اند دو نفر را شناسایی کنند که "به طور همزمان با دو نسخه متفاوت کرونای جهش‌یافته" آلوده شده‌اند. این خبری بسیار نگران کننده است. اما رویترز می‌گوید که این تحقیقات محققان برزیلی که در پژوهشی منتشر شده مورد بررسی قرار نگرفت. این دو بیمار مورد بحث هر دو ۳۰ ساله بودند و از نظر جهش ژنتیکی هر دو مبتلا به کرونای برزیلی و نیز یک نسخه دیگر متفاوت شده بودند. علائم آنها خفیف بود؛ یک نفر سرفه خشک داشت در حالی که دیگری سرفه، گلودرد و سردرد داشت و هیچ یک از آنها نیازی به بستری شدن در بیمارستان نداشتند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
این تحقیق نشان می دهد که انواع مختلف ویروس مشابه می‌توانند همزمان در یک میزبان وجود داشته باشند و این پدیده ممکن است باعث جهش‌های بعدی سریعتری گردد. تاکنون گزارشی از وجود همزمان هیچ دو نسخه‌ای از کرونا بطور همزمان مطرح نشده بود اگرچه این بدان معنی نیست که چنین پدیده‌ای اصلا اتفاق نیافتاده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
دکتر "فرناندو اسپیلکی"، محقق ارشد این مطالعه گفت: "این عفونت‌های مشترک همزمان می‌توانند حتی سریعتر از قبل، ترکیباتی ایجاد کنند و انواع جهش‌های جدیدی را موجب شوند. این یک مسیر تکاملی دیگر برای ویروس خواهد بود".
مشخص نیست که آیا هر یک از جهش‌های انگلیسی یا آفریقای جنوبی یا برزیلی به همین شکل اتفاق افتاده است یا خیر. چند هفته پیش، محققان در ایتالیا یک جهش موضعی را در یک بیمار دارای نقص ایمنی شناسایی کردند که ماه‌ها نتیجه آزمایش او را مثبت نگاه داشته بود. محققان حدس زدند که این جهش ممکن است پیش زمینه جهش‌ کرونای انگلیسی باشد، اما نمی‌توانند آن را ثابت کنند.
 
ورود کرونای آفریقای جنوبی به انتاریو
امروز دوشنبه انتاریو از کشف اولین مورد کرونای آفریقای جنوبی خبر داد. دکتر "دیوید ویلیامز" پزشک ارشد بهداشتی انتاریو گفت که این کشف در منطقه "پیل" یافت شده و افزود که بطور عجیبی فرد آلوده نه مسافرت کرده و نه ارتباط مستقیمی با کسی که سفر کرده، داشته است. او افزوده: "این اولین نسخه افریقای جنوبی در انتاریوست و شک دارم که آخرین آن باشد". او گفته که این نسخه ممکن است بیشتر عفونی باشد. پیشتر تعداد کمی از موارد ابتلا در سایر استان‌های کانادا از جمله آلبرتا و بریتیش کلمبیا پیدا شده بود. افسر بهداشت و درمان منطقه پیل گفت که او "نگران" وجود این نسخه در منطقه خود است به خصوص اینکه هیچ سابقه سفری با این ابتلا وجود ندارد. وی از ساکنان خواست تا رهنمودهای بهداشت عمومی را رعایت کنند.
از روز یکشنبه، بهداشت عمومی انتاریو ۶۹ مورد کرونای انگلیسی را در استان تأیید کرده که تعداد زیادی از آنها با یک مرکز گوشت، و نیز در سرای سالمندان در ارتباط بوده است. نوع برزیلی کرونا هنوز در انتاریو پیدا نشده اما ویلیامز امروز گفت که از دیدن آن در استان تعجب نخواهد کرد.
از امروز انتاریو از همه مسافران بین‌المللی ورودی به این استان تست کرونا می‌گیرد. این برنامه مشابه طرح دولت فدرال است که قرار است در آینده نزدیک اجرا شود. نخست وزیر داگ فورد گفت تا زمانی که برنامه اتاوا آغاز نشود، انتاریو تست کرونای خودش را می‌گیرد. این تست‌ها از روز دوشنبه در فرودگاه تورنتو و در گذرگاه‌های مرزی زمینی انتاریو با آمریکا انجام می‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

انتاریو امروز دوشنبه تعداد ۱,۹۶۹ مورد جدید کوید-۱۹ و ۳۶ مورد مرگ و میر مرتبط با ویروس را گزارش کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, February 1, 2021 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به