داروی رمدسیویر در سال 2015 میلادی برای مقابله با ابولا ساخته شد
این روزها با تلاش‌های مداوم دانشمندان، داروهای زیادی برای درمان کرونا مطرح و در مراکز درمانی کشورهای گوناگون استفاده می‌شوند. نگاهی به بانک اطلاعاتی سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که  بیش از ۷۰۰ کارآزمایی بالینی در جهان برای درمان کرونا در جریان است. یکی از این داروها رمدسیویر است که نتایج ابتدایی آزمایش آن روی ۵۳ فرد مبتلا به نوع شدید بیماری ویروس کرونا در آمریکا، اروپا و کانادا نویدبخش بوده و ۶۸ درصد این بیماران بهبود یافتند. این دارو که توسط شرکت Gilead تولید شده، محققان را امیدوار کرده و احتمالاً نخستین درمان برای ویروس کرونا است.
در این تحقیق، بیماران بدحال به عنوان آخرین امکان زندگی، با این دارو درمان شدند. آنها به تنهایی قادر به تنفس نبوده‌اند به طوری که نیمی از آن‌ها از دستگاه‌های تنفس مصنوعی و ۴ نفر از ماشین‌های بای‌پس قلب و ریه استفاده می‌کردند. تمام این بیماران به مدت ۱۰ روز دوزی از رمدسیویر دریافت کردند. پس از ۱۸ روز، ۶۸ درصد آنها بهبود یافتند و ۱۷ نفر از ۳۰ بیماری که به دستگاه تنفس مصنوعی متصل بودند نیز از آن جدا و تقریباً نیمی از بیماران شرکت‌کننده در این تحقیق از بیمارستان مرخص شدند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
لازم به توضیح است که داروی رمدسیویر در سال 2015 میلادی برای مقابله با ابولا ساخته شد. مطالعات جدید محققان ویروس‌شناس دانشگاه آلبرتا نشان می‌دهد رمدسیویر یک مهارکننده قوی برای پلیمراز ویروس کرونا است. پلیمراز آنزیمی است که زنجیره‌های بلند پلیمری یا اسیدهای نوکلئیک را سنتر می‌کند.
محققان پلیمراز را به موتور ویروس تشبیه می‌کنند که مسئول سنتز ژنوم ویروس است و معتقدند اگر پلیمراز را هدف قرار دهیم، ویروس توانایی گسترش را از دست می‌دهد. آنها احتمال می‌دهند این روش درمانی برای کنترل کوویدـ۱۹ موثر باشد. این دارو در حال حاضر مراحل گوناگون کارآزمایی‌های بالینی را در چند کشور از جمله آمریکا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، بریتانیا، کره‌جنوبی و چین می‌گذارند. نتایج فاز ۳ این مطالعات از ماه آینده اعلام خواهد شد.
این تحقیق در نشریه "New England Journal of Medicine" منتشر شده است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
در ۲۰ مارس ۲۰۲۰، دونالد ترامپ اعلام کرد این دارو برای "مصرف دلسوزانه" در بیمارانی که تست کرونای آنها مثبت شده، در دسترس خواهد بود و "استیون هان" سرپرست" سازمان غذا و داروی آمریکا نیز این موضوع را تأیید کرد، اما در ۲۳ مارس ۲۰۲۰ میلادی، شرکت دارویی "گیلیاد" مصرف دلسوزانه" رمدسیویر را ملغی کرد (به استثنای کودکان بدحال و بانوان باردار)، چرا که اندوخته و ذخیرهٔ دارویی آن محدود است و اعلام داشت که دارو را همچنان برای پژوهش و کارآزمایی‌های بالینی بیشتر فراهم خواهد کرد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
در کانادا، این دارو تنها برای بیماری در دسترس است که قرار است در "کارآزمایی بالینی" شرکت کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, April 16, 2020 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به