ایران استار: مدیر ارشد بهداشت عمومی کانادا می‌گوید که گزارش‌ها درباره افزایش روزانه ابتلا به ویروس کرونا کننده نگران کننده شده است. این نگرانی در حالی ابراز شده که قرار است با فراسیدن فصل پاییز مدارس اونتاریو بازگشایی شوند.
دکتر ترزا تام گفته است که به طور متوسط ۵۴۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در این هفته گذشته گزارش شده است که نسبت به ۴۳۵ در ۳۱ آگوست و ۳۹۰ در ۲۴ آگوست افزایش داشته است یعنی متوسط موارد روزانه ابتلا ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش یافته است.

هشدار مدیر بهداشت عمومی کانادا درباره احتمال افزایش کرونا در فصل سرما

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
خانم تام در بیانیه‌ای که روز دوشنبه منتشر کرد گفته است: «تابستان سال جاری، کانادایی‌ها راهنمایی‌های بهداشت عمومی را دنبال کردند و در نتیجه کانادا توانسته است ویروس کرونا را تحت کنترل نگه دارد و این به ما این امکان را می‌دهد تا فعالیت‌هایی را که برای سلامت اجتماعی و اقتصادی ما مهم هستند از سر بگیریم». در این بیانیه همچنین آمده است: «هنگامی که وارد پاییز می‌شویم، کانادایی‌ها باید بیشتر مراقب راهنمایی‌های بهداشت عمومی باشند به ویژه که هوای سرد فعالیت‌ها را به داخل خانه منتقل می‌کند».
خانم تام در این بیانیه گفته است تاکنون ۱۳۱،۸۹۵ نفر در کانادا کرونا گرفته‌اند که ۹ هزار ۱۴۵ نفر از آنها فوت کرده‌اند. خانم تام گفت ۸۸.۲ درصد مردم اکنون بهبود یافته‌اند.
 
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

مراقب میهمانی‌ها و گردهمایی‌ها باشید
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
خانم تام در بیانیه خودش گفته است: «هر کسی که به حضور در یک رویداد یا گردهمایی - به ویژه در داخل سالن فکر می‌کند، باید قبل از موافقت با حضور ریسک این تصمیم را درباره خودش بر اساس محل و اشخاص حاضر در آن ارزیابی کند. تام افزوده: «مردم باید بپرسند که آیا میزبان در محل رویداد تغییراتی ایجاد کرده است تا خطر گسترش کرونا را کاهش دهد و آیا اگر شلوغی بیش از حد در رویداد وجود دارد، می‌توان از آن فاصله گرفت». وی گفت هرکسی که علائمی حتی خفیف دارد باید در خانه بماند و آزمایش بدهد.

مهمانی عروسی با ۲۳ کرونایی و احتمال ۴۸ کرونایی دیگر در تورنتو

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
اکنون پس از یک جشن عروسی بزرگ در مارکهام، وایت‌چرچ و استوفویل ابتلا ۲۳ نفر به کوید-۱۹ تایید شده است. بهداشت عمومی منطقه یورک امروز دوشنبه ۷ سپتامبر اعلام کرد ، تعداد موارد تایید شده کوید-۱۹ مربوط به یک عروسی بزرگ در مارکهام، وایت‌چرچ و استوفویل تا کنون به ۲۳ مورد افزایش یافته و احتمال دارد تا ۷۱ مورد نیز برسد. این عروسی در تاریخ ۲۸ و ۲۹ اوت در چهار مکان مختلف برگزار شد:
جمعه ، ۲۸ آگوست - اقامتگاه شخصی در شهر ویتچرچ‌استوفویل.
جمعه ، ۲۸ آگوست - مرکز دینی "رکسدیل سینگ ساب‌ها" در شماره ۴۷ جاده بی‌وود در تورنتو.
جمعه ، ۲۸ آگوست - معبد "لاکشمی نارایاماندیر" در پلاک ۱ مسیر مورنینگ‌ویو در تورنتو.
شنبه ، ۲۹ آگوست - اقامتگاه خصوصی در مارکهام.
روز شنبه، منطقه یورک تأیید کرد که ۱۱ نفر از افرادی که در این عروسی شرکت کرده و نتیجه تست کرونای آنها مثبت بوده را ردگیری کرده‌اند. به روزرسانی روز دوشنبه تأیید کرد که ۲۳ نفر اکنون آزمایش مثبت داشته‌اند و تعداد نامشخص دیگری نیز منتظر پاسخ کرونایشان هستند. در این بیانیه آمده است که از این ۲۳ فرد، ۱۸ نفر ساکن منطقه یورک، چهار نفر در منطقه دورهام و یک نفر در منطقه پیل زندگی می‌کنند.
مقامات بهداشت عمومی از هرکسی که در هر یک از مکان‌ها از این عروسی شرکت کرده می‌خواهند علائم و نشانه‌های کوید-۱۹ را در خود کنترل کرده و یا سریعا تست کرونا دهد. منطقه یورک از کسانی که در حال حاضر علائمی از کرونا را نشان می‌دهند خواست تا بلافاصله خود را قرنطینه کرده و برای آزمایش و ارزیابی کرونا با بهداشت عمومی منطقه یورک تماس بگیرند.
 
چالش بازگشایی مدارس
بیانیه خانم تام در حالی صادر شده که قرار است از ابتدای پاییز مدارس در اونتاریو بازگشایی شود اما اخبار مربوط به ابتلا به کرونا در بعضی مدارس کبک نگرانی‌هایی را از بازگشایی قریب الوقوع مدارس در اونتاریو ایجاد کرده است.
منتقدان می‌گویند رویکرد دولت برای بازگشایی مدارس تا حدی باعث سردرگمی والدین شده است و از طرفی اخبار منتشر شده از کبک فقط به استرس والدین در این آخر هفته افزوده است. وی می‌گوید آنچه من بارها و بارها می‌شنوم این است که مردم بسیار مضطرب هستند و دولت اونتاریو هنوز نتوانسته است نگرانی‌های اساسی مربوط به ایمنی در مورد برنامه خود، از جمله نیاز به فاصله فیزیکی در کلاس را برطرف کند.
بیشتر مدارس انتاریو از ۸ سپتامبر باز می‌شوند و دولت انتاریو علاوه بر افزایش دستمزد معلمان که در ماه مارچ به توافق رسیدند، ۳۰۹ میلیون دلار بودجه اضافه دیگر بعلت کرونا و ۵۰ میلیون دلار بودجه کمکی دیگر برای برنامه‌های روحی و تکنولوژی دانش‌آموزان به اتحادیه معلمان اختصاص داده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

به تازگی استفان لچه وزیر آموزش و پروش اونتاریو گفته است دولت استانی ماسک گذاری در كلاس‌های درس را الزامی كرده در حالی كه کبک این كار را انجام نداده است. لچه همچنین خاطر نشان کرده که برای محکم کاری بیشتر بیش از ۶۰۰ پرستار بهداشت عمومی در پاییز امسال در مدارس انتاریو مستقر می‌شوند. لچه همچنین از والدین خواسته است كه قبل از فرستادن کودکان به مدرسه آنها را از نظر علائم ویروس کرونا كنترل كنند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, September 7, 2020 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به