در زمان اقدام مردم این موضوع روشن نبود و به نظر می‌رسد که قوانین آخرین لحظه تغییر کرده باشد
برخی از کانادایی‌ها می‌گویند که از دریافت نامه‌های هفته گذشته اداره مالیات کانادا مبنی بر اینکه اصلا واجد شرایط دریافت کمک اضطراری کانادا نبوده‌اند و باید تا ارقام گرفته شده را تا ۳۱ دسامبر پس دهند تا روی اظهارنامه مالیاتی آنها تأثیر منفی نگذارد، شوکه شده‌اند.
"تونی کارلوچی"، نوازنده‌ای که نامه اداره مالیات را گرفته می‌گوید که صنعت موسیقی با کرونا تعطیل شده و او برای زنده ماندن از همان ابتدا به این کمک‌ها نیاز داشت و گفت اما اکنون قلبم به تپش افتاده، گیج شده‌ام و بسیار ناراحت هستم؛ به نظر می‌رسد كه قوانین لحظه آخری تغییر كرده باشند، این نظر و احساس من است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
parya chess
 
اداره مالیات کانادا: برخی‌ها پول کمک اضطراری کرونا را تا آخر همین ماه پس دهند
گیرندگان نامه‌ها می‌گویند که طیف خاصی از افراد چنین نامه‌هایی دریافت کرده‌اند: افرادی که با احتساب درآمد ناخالص واجد شرایط شده بودند. برای مثال یک فرد خود اشتغال می‌تواند مخارج و قبض‌هایش را از درآمد خود کم کند و نتیجتا درآمد خالص باقیمانده‌اش زیر سطح تعیین شده دولت باشد، باید مبالغ دریافتی را پس دهد.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
اداره مالیات می‌گوید که در حال استفاده از "رویکرد آموزشی" همراه با این نامه‌هاست تا توضیح دهد که چه کسی واجد شرایط است و چه کسی واجد شرایط نیست. اداره مالیات گفت: درخواست بازپرداخت پول تا ۳۱ دسامبر فقط توصیه‌ای است که به منظور جلوگیری از سردرگمی در اظهارنامه مالیاتی افراد مشخص شده است و نباید آن را با ضرب‌الاجل پرداخت اشتباه گرفت.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
مردم چه می‌گویند؟
"آلیسون گریفیتس" می‌گوید که وقتی متوجه شد اداره مالیات هزینه‌های وی را حساب نمی‌کند بسیار شوکه شده است. او که نویسنده کتاب‌های امور مالی شخصی و ستون‌نویس مالی روزنامه تورنتو استار و مجری برنامه تلویزیونی سی‌بی‌سی نیز هست گفت: "من کاملاً متعجب شدم و فکر کردم این اشتباه تایپی است. پس سراغ کپی مدارکم رفتم و آنها را با اینترنت مقایسته کردم و به خودم گفتم قطعاً اشتباه شده زیرا من کلمه "خالص"را هیچ جایی ندیدم". او از این مزایا برای خودش، همسرش، و دخترش که به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده استفاده کرده است.
آلیسون می‌گوید که وب سایت دولت کانادا اعلام کرده که شرایط پرداخت ۲,۰۰۰ دلار کمک اضطراری ماهانه، هر فرد از خانواده باید حداقل ۵,۰۰۰ دلار درآمد خود اشتغالی داشته باشد و/یا بیش از ۱۲ ماه گذشته کارمند بوده باشد. وی افزود که پس از دریافت نامه از اداره مالیات و جستجوی چندین صفحه از صفحات وب سایت دولت کانادا بالاخره توانست اشاره‌ای به درآمد خالص پیدا کند، اما هنوز در صفحه اصلی شرح دهنده جزئیات شرایط واجد شرایط بودن، هنوز هم کلمه "خالص" ذکر نشده است.
 
متخصصان چه می‌گویند؟
"پدرام ناصح" که یک حسابدار حرفه‌ای مورد تایید است می‌گوید که دفترش با سیلی از مشتریان نگران دریافت نامه از اداره مالیات مواجه شده و افزوده: "مردم وحشت زده شده‌اند و واقعاً بسیار نگران هستند زیرا مردم این پول را برای زندگی خود خرج كرده‌اند. آنها شغل و کارشان را از دست داده‌اند و واقعاً وحشت دارند". وی توضیح داد بسیاری از کسانی که متقاضی دریافت این کمک بودند تصور می‌کردند که ملاک درآمد است زیرا هیچ تمایزی مشخصی بین درآمد خالص و ناخالص قائل نشده بود. وی گفت: "در زمان اقدام مردم این موضوع روشن نبود و به نظر می‌رسد که قوانین آخرین لحظه تغییر کرده باشد".
او افزوده که این زمانبندی در آخر سال خوب نیست و اداره مالیات باید منتظر بماند تا مردم مالیات خود را تنظیم کنند، اگر در آن زمان مشکل داشتند از مردم مدارک بخواهند.
 
ترودو و پس از آن اداره مالیات چه می‌گوید؟
جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در مجلس گفت که پرداخت‌های اضطراری که به سرعت در روزهای ابتدایی کرونا انجام شد قرار بود که بعدا مورد بررسی قرار گیرد و البته افرادی که "بدون نیت بد و اشتباها" دریافتی داشته‌اند مجازات نخواهد شد. او افزود: "قوانین تغییر نکردند".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


بیانیه اداره مالیات نشان می‌دهد که مردمی که باید وجه را بازپرداخت کنند، باید سود این مبالغ را نیز پرداخت نمایند. اما در این بیانیه نیز آمده: "توجه به این نکته مهم است که کانادایی‌هایی که بدون نیت بد درخواست دریافت کمک‌های اضطراری داده، کمک دریافت کرده و اکنون مجبور به بازپرداخت پول هستند، جریمه یا بهره‌ای از آنها دریافت نمی‌شود. اداره مالیات دلسوزانه این واقعیت را قبول دارد که برای برخی از افراد بازپرداخت این مبالغ ممکن است پیامدهای مالی داشته باشد؛ به همین دلیل چگونگی بازپرداخت وجوه زیاد و گسترده هستند تا به کانادایی‌ها زمان و انعطاف بیشتری برای بازپرداخت براساس توانایی‌هایشان داده شود".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, December 12, 2020 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به