ایران استار: انتقادها از عملکرد کمیته مشاوره ملی ایمن سازی درباره توصیه افراد برای مسن به عدم استفاده از آسترازنکا بالا گرفته است. برخی متخصصان می‎‌گویند پیام این کمیته اشتباه بوده است.
فرانسه و آلمان در ابتدا به افراد ۶۵ سال و بالاتر توصیه کردند که این واکسن دریافت نکنند اما اوایل این ماه تصمیمات خود را لغو کردند. بنظر می‌رسد کمیته ملی ایمن‌سازی کانادا نیز همین رویه را در پیش داشته باشد اما در همین حین اعتماد مردم بسیار خدشه‌دار گشته است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
 
ادامه بحران اعتماد و افکار عمومی در کانادا و دنیا نسبت به واکسن آسترازنکا و توضیحات متخصصان
کمیته مشاوره ملی ایمن سازی (NACI) هفته گذشته توصیه کرد که کانادایی‌های بالای ۶۵ سال واکسیناسیون آسترازنکا دریافت نکنند. این توصیه که با وجود شواهد موجود از کشورهای سراسر جهان انجام شد باعث گشت تا استان‌ها برنامه واکسیناسیون خود را برای سالمندان سازماندهی مجدد کنند. نتیجه این شد که افراد ۶۰-۶۴ ساله آسترازنکا را قبل از گروه‌های سنی مسن‌تر، که بیشتر در معرض خطر بستری شدن و مرگ ناشی از کرونا هستند، دریافت کنند. کبک تنها استانی است که تاکنون توصیه‌‎های ملی را نادیده گرفته است. مقامات این استان این هفته گفتند که واکسن آکسترازنکا را برای سالمندان تزریق می‌کنند یعنی درست در تضاد با توصیه‌های کمیته مشاوره ملی ایمن سازی.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
کشورهای دیگر مانند فرانسه و آلمان در ابتدا به افراد ۶۵ سال و بالاتر توصیه کردند که این واکسن دریافت نکنند اما اوایل این ماه تصمیمات خود را لغو کردند زیرا شواهد جدید نشان داد که این واکسن باعث کاهش قابل توجه بستری شدن در بیمارستان در این گروه سنی شده است. اما توصیه‌های کمیته مشاوره ملی ایمن سازی بیشتر بر اساس داده های آزمایش بالینی آسترازنکا بود و شواهد مربوط به دنیای واقعی را در ۷ دسامبر در آن لحاظ نشده بود یعنی تنها به نتایج ماه‌ها قبل از اینکه اثر واکسن به طور کامل در سایر کشورها برای گروه های سنی بالاتر تحقق یابد، توجه شده بود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
دکتر کارولین کوآچ رئیس کمیته مشاوره ملی ایمن سازی گفت: "ما سعی می‌کنیم با داده‌هایی که در اختیار داریم بهترین کار ممکن را انجام دهیم". وی افزود: "ما کمیته‌ای نیستیم که بتوانیم روز دوشنبه توصیه‌ای ارائه دهیم که دنیا در روز سه‌شنبه چیز دیگری منتشر می‌کند". کوآچ روز جمعه درباره بحث در مورد اصلاح دستورالعمل‌های آسترازنکا برای افراد بالای ۶۵ سال گفت که "در چند روز آینده" آنها به روز می‌شوند. تصمیم کمیته مشاوره ملی ایمن سازی برای مشاوره در مورد آسترازنکا برای افراد مسن کانادایی علی رغم شواهد موجود در تضاد با توصیه دیگری است که برای تاخیر در دوزهای دوم واکسن کرونا تا چهار ماه انجام شده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
 
انتقاد متخصصان از توصیه‌های کمیته مشاوره ملی ایمن سازی درباره آسترازنکا
در همیم باره دکتر آیزاک بوگوچ، پزشک بیماری های عفونی و عضو گروه ویژه واکسن کرونا در انتاریو گفت که مردم با این نوع تصمیم‌ها اعتمادشان را از دست می‌دهند. او گفت كه کمیته مشاوره ملی ایمن سازی برای جلوگیری از كاهش اعتماد به واكسن‌ها، باید "بسیار محتاط" باشد و پیام‌های خود را به طور صادقانه و شفاف به كانادایی‌ها ارائه دهد. وی ادامه داد: "اینکه ما چگونه کلمات را بیان می‌کنیم مهم است ... اگر شما این توصیه‌ها را ارائه می‌دهید، باید در مقابل کشور بایستید و دلیل آن را نیز توضیح دهید". او سپس گفت که ما در حال حاضر با افرادی که می‌گویند "من واکسن آسترازنکا را نخواهم زد و منتظر می‌مانم" روبرو هستیم که یک چالش جدی است. او توضیح داد که هر یک از چهار واکسن مورد تأیید در کانادا به میزان قابل توجهی خطر بستری و مرگ کانادایی‌های مسن را کاهش می‌دهد بنابراین مهم است که هنگام در نظر گرفتن توصیه‌های ملی این موارد را در متن حفظ کنیم. وی گفت: "ما در بحران بهداشت عمومی هستیم. بنابراین استراتژی باید این باشد که افراد بالای ۶۰ سال با هر یک از واکسن‌های موجود در کوتاهترین بازه زمانی ممکنه واکسینه شوند".
ریوات دئوناندان، اپیدمیولوژیست بهداشت جهانی و دانشیار دانشگاه اتاوا گفت که توصیه علیه واکسن آسترازنکا برای سالمندان "پیامی اشتباه" بوده است. وی گفت: " افرادی به من گفتند كه آنها واکسن آسترازنکا را نمی‌خواهند و ترجیح می‌‌دهند صبر كنند تا واکسن فایزر را دریافت كنند. ما باید تعداد کافی از دوزها را برای افراد مناسب دریافت کنیم تا ایمنی اجتماعی اتفاق بیفتد و تعداد ابتلا کاهش یابد". آلیسون کلوین، استادیار دانشگاه دالاهو در هالیفاکس و ویروس شناس در مرکز واکسینولوژی کانادا نیز می‌گوید هیچ گونه نگرانی ایمنی در مورد آسترازنکا برای افراد مسن وجود ندارد و اثربخشی آن با سایر واکسن‌ها مانند مدرنا و فایزر برابر است.

لخته خون بر اثر آسترازنکا
گفتنی است که گزارش‌های مربوط به تعداد نامشخصی از موارد لخته خون پس از واکسیناسیون با واکسن آسترازنکا در اروپا سبب تردید در استفاده از این واکسن شد ودر نهایت باعث شد تا چندین کشور اروپایی برای مدتی از این واکسن تزریق نکنند. اما بهداشت کانادا پنجشنبه شب بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت که هیچ نشانه ای وجود ندارد که واکسن آسترازنکا باعث این حوادث شده باشد و مزایای واکسن همچنان بیشتر از خطرات آن است. همین استدلال را نیز اروپائیان پس از ازسرگیری واکسیناسیون با آسترازنکا اعلان کردند. آژانس تنظیم کننده داروی انگلیس نیز گفت که از ۱۱ میلیون دوز واکسن آسترازنکا تجویز شده، گزارش لخته شدن خون بیش از نرمان معمولی در اجتماع نبوده و خلاصه مشکلی وجود ندارد.

ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

در همین حال متخصصان می‌گویند گیج کننده بودن توصیه‌ها درباره این واکسن در این هفته مایه تاسف است به ویژه با توجه به تعداد سالمندان کانادایی که در معرض خطر عوارض شدید کرونا هستند و هنوز واکسینه نشده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, March 13, 2021 - 19:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به