ترودو: ما اجازه نخواهیم داد معیشت میلیون‌ها نفر به خطر بیافتد
کبک
روز دوشنبه روز بازگشایی مدارس و پیاده‌سازی فاصله اجتماعی در کبک و بازگشایی مغازه‌ها در انتاریو بود اما پزشک ارشد کانادا هشدار داد که هنوز اثری از واکسن کرونا نیست.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
کبک که بیش از نیمی از ۶۹۰۰۰ مورد ابتلا به کرونا در کانادا را به خود اختصاص داده اولین استانی است که اجازه داده بچه‌ها با حداکثر ۱۵ دانش‌آموز در هر کلاس، به کلاس‌های خود بازگردند؛ البته مدارس مونترال از  ۲۵ مه شروع می‌شوند. فقط چند ده مدرسه در کبک ترجیح دادند که مدرسه را بسته نگاه دارند.
ماری فورتین با تماشای دختران هفت ساله دوقلویش که هر کدام اسپری ضد عفونی کننده به دست و ماسک بر صورت داشتند گفت که در مدارس تقسیم کلاس‌ها با نوار و طراحی یک بازی شستشوی دست و علامت‌گذاری زمین انجام شده است. البته یکی از اتوبوس‌های مدرسه یک مدرسه فقط با یک دانش‌آموز به مدرسه رفت.
 
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

انتاریو
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
انتاریو پس از بازگشایی فروشگاه‌های سخت‌افزاری و ایمنی در آخر هفته به فروشندگان غیر ضروری اجازه داد تا دم درب‌های مغازه‌هایشان اجناس را تحویل بگیرند یا تحویل دهند؛ اما "کت" و "جسن وان‌ورت" صاحبان فروشگاه بازی کامپیوتری "گویلد هاوس" تورنتو گفتند که تحویل دادن در محل هنوز بهترین راه نسبت به تحویل در جلو مغازه است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
نیوفاندلند و لابرادور
این استان اجازه داد که برخی از اقدامات پزشکی از روز دوشنبه از سر گرفته شوند، همچنین گلف، شکار و ماهیگیری آغاز شوند. مشاغل کم خطر از جمله مراکز باغبانی و خدمات حرفه‌ای مانند موسسات حقوقی نیز می‌توانند بازگشایی شوند.
 
آلبرتا، ساسکاچوان، مانی‌توبا
آلبرتا در روزهای آینده قصد دارد اجازه بازگشایی برخی از فروشگاه‌های خرده‌فروشی را صادر کند؛ در حالی که ساسکاچوان و مانی‌توبا هفته گذشته به تدریج اجازه بازگشایی را صادر کرده بودند.
 
بریتیش کلمبیا
بریتیش کلمبیا قرار است در اواسط ماه مه برخی از خدمات بهداشتی، مراکز خرده‌فروشی، رستوران‌ها، سالن‌ها و موزه‌ها را بازگشایی کند. این استان یکی از موفق‌ترین استان‌ها در کنترل کرونا بوده است.
 
دکترها چه می‌گویند
واکسن به عنوان یکی از شرایط اصلی برای از سرگیری زندگی مانند قبل از همه گیری عنوان شده و رئیس بهداشت عمومی کانادا امروز هشدار داد که تحقیقات واکسن‌ها هنوز در مراحل اولیه خود است. دکتر "ترزا تام" گفت كه آزمایش بیش از ۱۰۰ واكسن مختلف در سراسر جهان هنوز ادامه دارد اگرچه برخی از آنها در مرحله آزمایشات اولیه بالینی قرار دارند. او گفت كه كانادا همه آنها را تحت نظر دارد و در مورد چگونگی بازگشایی کشور بسیار با دقت عمل می‌کند: "اما در حال حاضر، واقعاً هنوز نمی‌توان گفت که این واکسن موثر این بیماری است".
 
ترودو چه می‌گوید؟
دوشنبه، "جاستین ترودو" نخست وزیر کانادا گفت دولت فدرال همیشه آخرین راه‌حل برای کمک به شرکت‌های بزرگ در کلیه بخش‌های اقتصادی‌ست، درست در زمانی که نیازهای مالی شرکت‌ها توسط وام دهندگان خصوصی قابل برآورده شدن نیست. وی گفت: "ما اجازه نخواهیم داد معیشت میلیون‌ها نفر به دلیل اتفاق‌هایی که خارج از کنترل و اراده آنهاست به خطر بیافتد". البته وی گفت که این کمک دولتی بصورت چشم‌بسته انجام نخواهد شد و شرکت‌هایی که مایل به دریافت کمک دولت فدرال هستند باید شرایط محدودیت سود سهام، بازخرید سهام و دستمزد مدیرانشان را بپذیرند؛ آنها نمی‌توانند فرار مالیاتی داشته باشند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

ترودو گفت اولویت اصلی دولت وی بهداشت و ایمنی كانادایی‌ها بوده و پس از آن به اقتصاد فکر می‌کند: "این بدان معناست که اکنون باید صددرصد به حمایت مردم پرداخت؛ و پس از آن اطمینان حاصل کنیم به محض بازگشایی اقتصاد نیز دوباره احیا خواهد شد".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, May 10, 2020 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به