مدل‌سازی دکتر تام با معیارهای ۷۵-۲۰ اواسط تا اواخر تابستان را نشان می‌دهد
آنچه در آخرین مدل‌سازی واکسیناسیون کانادا دیده می‌شود، ممکن است برداشتن محدودیت‌ها زودتر از زمانیکه در ابتدا تصور می‌شد اتفاق بیافتد. پیشتر جاستین ترودو نخست وزیر انتاریو، بازگشتن به وضعیت نرمال را در {اواخر} تابستان حدس زده بود.
دکتر "ترزا تام" مدیر ارشد بهداشت عمومی کانادا، در ۲۳ آوریل از جدیدترین آمار پیش‌بینی بیماری کرونا رونمایی کرد که پیش‌بینی می‌کرد، بسته به میزان محدودیت‌های بهداشت عمومی، تعداد موارد جدید کرونا ممکن است از ماه مه شروع به کاهش کند. اما برداشته شدن محدودیت‌ها شامل پارامتر دیگری به نام ایمن شدن دسته‌جمعی‌ست و نه کاهش شیوع بیماری.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
با سرعت گرفتن کنونی واکسیناسیون، چه زمانی محدودیت‌ها کم و برداشته می‌شوند؟
دکتر تام حتی وقتی بیشتر کانادایی‌ها اکنون برای واکسن زدن در صف‌های طولانی می‌ایستند و دوز اول واکسن خود را می‌زنند، بسیار با احتیاط در مورد لغو خیلی سریع محدودیت‌ها سخن می‌گوید. او جمعه گذشته بعنوان مثال با اشاره کشور انگلستان گفت که مقامات بهداشتی آن کشور در حالیکه بیش از ۶۰ درصد بزرگسالان دوز اول واکسن خود را زده‌اند، اکنون فقط تدریجاً محدودیت‌ها را کاهش داده‌اند. اما هدف دکتر تام ۶۰ درصد نیست، بلکه تام بنا به مدل‌سازی‌های جدید بدنبال ۷۵-۲۰ (دو دوز و یک دوز) "تا اواسط تابستان" است تا بتوان محدودیت‌ها را برطرف کند. ۷۵-۲۰ به این معناست که ۷۵ درصد بزرگسالان اولین دوز واکسن را زده باشند و حداقل ۲۰ درصد از همین بزرگسالان نیز دوز دوم واکسن را. تام توضیح داد که با رسیدن به این وضعیت "اقدامات محدود کننده می‌توانند به تدریج کاهش یابند تا آزمایشات کافی، ردیابی، جداسازی و اقدامات احتیاطی فردی مجددا مورد بازبینی قرار گیرند". تام با مدل‌سازی اولیه پیش‌بینی کرده بود که با ۵۵ درصد دوز اول زده بزرگسالان ظرفیت اشباع شده بیمارستان‌ها حتی تا پاییز نیز بیش از حد خواهد بود.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

بنابراین، چگونه باید دوز اول و دوز دوم زده‌ها را مدیریت کنیم تا زودتر به درصدهای دکتر تام برسیم و نهایتا چه زمانی به هدف ۷۵-۲۰ خواهیم رسید؟ این سوال برای چندین متخصص که در حال پیگیری روند واکسیناسیون کانادا هستند فرستاده شد و متخصصان اینگونه حساب کردند: دوزهای زده کنونی، سرعت زدن واکسیناسیون، سرعت واردات واکسن، آغاز تزریق دوزهای دوم، و بازگشت مردم برای زدن دوز دوم عوامل مهم هستند. در این میان سه عامل اول دوزهای زده، سرعت واکسیناسیون و واردت جزو عواملی هستند که از هم اکنون تقریبا می‌توان به طور حتم برای آنها عدد نشان داد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
تاکنون چند دوز واکسن زده‌ایم؟ سرعت واکسیناسیون چقدر است؟ واکسن‌ها کی می‌رسند؟
در حال حاضر، کانادا استراتژی "سریعا دوز اول را به همه بزن" را اجرا می‌کند که از ۳ مارس شروع شده، زمانی که کمیته ملی ایمن‌سازی قوانین استفاده از واکسن را تغییر داد و پذیرفت که زدن دوز دوم واکسن‌ها تا ۴ ماه به تعویق بیافتد. در حال حاضر، کانادا به طور متوسط روزانه بطور متوسط ۳۰۰,۰۰۰ دوز واکسن می‌زند که احتمالا به زودی تا روزانه بطور متوسط ۴۰۰,۰۰۰ افزایش می‌یابد. با توجه به سرعت فعلی و طبق گفته" ترور تمب" استادیار دانشگاه کلگری، ما تا ۶ ژوئن، یعنی حدود یک ماه دیگر، به میزان ۷۵ درصد دوز اول خواهیم رسید. و اما از نظر واردات واکسن، اخیرا فایزر اعلان کرده که طی یک ماه و نیم آینده ۴ میلیون دوز اضافی علاوه بر ۲ میلیون دوز قراردادی خود را تحویل خواهد داد. مُدرنا نیز قول داده حدود ۱ میلیون دوز دیگر تحویل دهد. بدین شکل و با حدود ۱۵ میلیون نفری که تاکنون واکسن زده‌اند (نصف جمعیت کشور) بنظر می‌رسد تا دو ماه آینده کسری واکسن نخواهیم داشت.
 
باقی شرایط تعیین کننده
از ماه ژوئن اما، میلیون‌ها کانادایی به مرحله دوز دوم خود می‌رسند به این معنی که استان‌ها مجبور خواهند شد بنا به نوع دوز اول واکسن، دوز دوم را تزریق کنند و یا با کمک قانونی که درخواست کرده‌اند بتوانند برای دوز دوم از یک واکسن دیگر استفاده نمایند. از طرف دیگر یک نظرسنجی در ایالات متحده نشان داد که فقط ۸ درصد از کسانی که اولین دوز واکسن را زده‌اند برای زدن دوز دوم مراجعه نکرده‌اند که خود این تعیین کننده خواهد بود. طبق این نظرسنجی عدم مراجعه برای دوز دوم واکسن کرونا بسیار بیشتر از عدم مراجعه مردم برای واکسن‌های دیگر چند دوزه مانند واکسن‌های هپاتیت ا و ب است.
 
بالاخره چه موقع به هدف می‌رسیم؟
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در حالی که مدل‌سازی تام معیارهای ۷۵-۲۰ اواسط تا اواخر تابستان را نشان می‌دهد محاسبات گروه مشاور متخصص می‌گوید با داشتن دو هدف همزمان و سیاست‌های مختلف در استان‌ها، به این نتیجه می‌رسد که برای رسیدن به ۷۵-۲۰ در واقع باید ۸۰% جمعیت را واکسن زده باشیم، و تاریخ تخمینی رسیدن به این نقطه ۲۸ ژوئن است: روز کانادایتان مبارک!
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, May 6, 2021 - 08:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به